Lydkort får ingen strøm fra iMac ?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Anton X
Medlem
Indlæg: 37
Sted: Syddanmark

Lydkort får ingen strøm fra iMac ?

Indlæg af Anton X »

Hej. Har stort set ikke lavet musik i 6 år. Skal igang igen, men mit lille presonus lydkort
Presonus audiobox 22 VSL fra 2013 får ingen strøm fra min gamle iMac fra 2009.

Der har kun været strøm på en gang, hvor jeg fik afspillet en sang fra iTunes via lydkort og eksterne højttalere.

Jeg

- Har prøvet at skifte mellem de to enheder, MIDI keyboard og lydkort tilslutning, vis de to ens USB indgange bagpå imac. Der er lys i MIDI keyboardet i begge tilfælde. Og ingen strøm til lydkort i begge tilfælde.

- Har prøvet at sætte lydkortet til anden strømkilde og der lyser det fint. I begge lamper. Men så er der jo ingen kontakt med imacen.

-Har forsøgt at skifte fra intern højttaler i iMac til presonus lydkort, men iMac kan tilsyneladende ikke se lydkortet længere?
Bortset fra når jeg lukker ned for den. Så siger den PRGOGRAMMET AUDIOBOX VSL ANNULEREDE NEDLUKNING.

Nogen der ved hvad der kan løse problemet? . På forhånd tak for svar. :)
Vedhæftede filer
CF59D1F7-3DEE-4185-AFDA-C3F0F36CE669.jpeg
CF59D1F7-3DEE-4185-AFDA-C3F0F36CE669.jpeg (3.47 MiB) Vist 257 gange
752420CB-2185-4370-B119-3D34751C7663.jpeg
752420CB-2185-4370-B119-3D34751C7663.jpeg (2.48 MiB) Vist 257 gange
B9918B88-F332-4820-9E52-F005F6CE75B1.jpeg
B9918B88-F332-4820-9E52-F005F6CE75B1.jpeg (1.68 MiB) Vist 257 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvilket OSX/macOS er du på?

Har du hentet den respektive software til det? https://www.presonus.com/products/Audio ... /downloads

Medlemsavatar
Anton X
Medlem
Indlæg: 37
Sted: Syddanmark

Indlæg af Anton X »

SustainerPlayer skrev:Hvilket OSX/macOS er du på?

Har du hentet den respektive software til det? https://www.presonus.com/products/Audio ... /downloads
Ja, det er installeret for lang tid siden, og det har jo altid virket før og som sagt 1 enkelt gang for et par dage siden.
Begge usb indgange er testet og virker, lydkortets kabel virker, da det kan levere strøm fra anden strømkilde.
Logic, MIDI osv. Virker også.

Så alt virker hver for sig, og så alligevel ikke....Men måske det hjælper at hente softwaren ned igen? Tak for tippet. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - har du ikke opgraderet osx/macOS siden dengang? - prøv evt. at afinstallere og installere. Husk genstart inden du plugger det i.

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

En af mine kunder havde et tilsvarende problem. Hans midi-keyboard havde fungerer fint, men fra den ene dag til den anden virkede keyboardet ikke med hans iMac.
Det blev løst ved at købe en billig USB-hub med strømforsyning.
Det siges, at Apple har skruet ned for strømstyrken i USB-portene med den sidste macOS opdatering. Jeg har ikke kunnet få dette bekræftet, men har du et tilsvarende problem, så er her måske løsningen.
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Macs har alle tider haft pivringe strøm via USB og det ikke blevet bedre med årene.

Køb kun lydkort med separat power, er mit råd (fremover).

For nu kan du som nævnt prøve en powered hub.

Medlemsavatar
Anton X
Medlem
Indlæg: 37
Sted: Syddanmark

Indlæg af Anton X »

Takker for jeres råd. Jeg kigger på det. :-D

Medlemsavatar
Anton X
Medlem
Indlæg: 37
Sted: Syddanmark

Indlæg af Anton X »

Sidste spørgsmål. Hvilken powered USB hub kan i anbefale?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Anton X skrev:Sidste spørgsmål. Hvilken powered USB hub kan i anbefale?
Evt https://www.compumail.dk/da/p/usb-hub-l ... -991735029

Jeg har ikke denne selv, men når jeg har kigget efter sådan noget skal tallene selvfølgelig passe, så hvis du søger på "USB hub power" vil der komme flere frem på f.eks. Proshop, Computersalg og Compumail, så sørg for at der er en strømforsyning med, at det er USB3 og en af de faktorer der spiller ind hos mig, er den praktisk designet hvis den skal gemmes væk, eller er den pæn nok til at stå fremme hvis den skal det? Undersøg også hvor mange porte du har brug for. Og den jeg linkede til har én "high power" port der er genial til at lade devices op med, powerbanks, iPad, smartphone osv. Det tæller positivt i min bog.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Yup, den skal være powered eller “aktiv”, som man skal bruge som søgeord visse steder Jeg har en D-Link i stålkasse og den virker. Måtte igennem to andre hubs før jeg fandt en der var god nok, men den laves ikke mere.

Man skulle tro det var en simpel ting at få rigtig.

Nyt svar