Automatiserings-problem (Reason)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Automatiserings-problem (Reason)

Indlæg af Briannielsen79 »

Er der andre, der oplever, at man ikke bare kan kopiere automatisering sammen med selve lydkilden og så regne med, at der sker det samme?

Lad mig uddybe. Det er lidt kompliceret og også så kompliceret, at jeg faktisk har svært ved selv at forklare det :-D

Lige nu programmerer jeg i Reason og har leget med noget dubstep bass. Først automatiserede jeg en Pulsar LFO på lydkilden, så den havde de rytmiske “hakker”, jeg ønskede. Så kopierede jeg lydkilden samt automatiseringen, så det kører dobbelt tid. Men det lød pludselig anderledes. Slet ikke samme LFO rytmik på trods af, at det var nøjagtigt det samme, der foregik på både lydkilde og automatiseringen. Det var jo en kopi.

Så slettede jeg automatiseringen for så manuelt at tegne den ind igen magen til og så fungerede det perfekt :?:

Så tog jeg en anden lydkilde (også en dubstep bass) og automatiserede pitch wheel (en Thor synth). Nu laver den samme problem igen. Jeg kan dog denne gang ikke bare tegne samme kurve ind. Den forbliver anderledes.

Jeg har sørget for at start og slut på automatiseringerne er ens, så de slutter og starter på de samme værdier.

Er der noget, jeg misser ift automatisering? Jeg får laaaaange løg af, hvis jeg skal kæmpe med det her. Så er jeg nødt til at lave en enkelt takt og så bounce ud til audio hver gang. Der må være noget, jeg ikke forstår.

Er det selve lydkildens waveform osv, der gør det?

Håber nogle forstår mit spørgsmål, da det nok er lidt mærkeligt og endnu mere mærkeligt, når man ikke selv sidder og kigger på det.

Nyt svar