Bounce af stems til trackout

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Bounce af stems til trackout

Indlæg af Seskho »

Hejsa :)

Jeg sidder og skal til at klargøre nogler pakke med stems, og sidder lige og overvejer hvordan jeg skal gribe det an - og hvad der er "standarden"?

Projekterne er 30-40 spor, men jeg tænker ikke der er nogen der er interesseret i at sidde og fumle med 40 spor. Så hvordan foregår det normalt? Er det at oprette et antal bus'er med de forskellige elementer (f.eks. en bus til percussion/hats, en til snare/claps, kick, bas osv.) og adskille på den måde?

Og hvad med send effekter på de enkelte spor? Det skal vel med? Eller skal man lade det være så tørt og ubehandlet som muligt?

Hvad med effekter på mixbus'en? Jeg tænker man selv vil anvende sin egen effect chain på mixbus'en? Hvor meget headroom skal man stile efter?

På forhånd tak! :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Har du nogen mulighed for at kommunikere med modtageren af de her stems?

Jeg tror folk har forskellig smag i forhold til hvor meget de vil modtage tingene adskilt i stumper og stykker... kontra at få færre .wav filer hvor man til gengæld ikke har helt lige så meget kontrol over hvert enkelt element.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar