Logic er længe om at starte op

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Logic er længe om at starte op

Indlæg af MichaelJørgensen »

Hej jeg er ny i Logic og har virkelig brug for en hjælpende hånd.

1: Når jeg starter Logic, starter den med at skrive, at den scanner 12 audio units. Det er mine plugins fra Komplete Ultimate, som den nævner. Dette gør den hver gang, jeg starter, også selvom ikke har hentet de nyeste opdateringer så sent som igår.

2: Når jeg åbner Massive fra Komplete Ultimate, kan jeg ikke se Massive, men der er lyd igennem fra Massive. Hvordan kan det være?


Jeg kører den nyeste version af Mac OS High Sierra og det nyeste Logic. Alle mine plugins er opdateret.
Mine plugins ligger internt, mens mine samplebiblioteker ligger på en ekstern ssd disk med thunderbolt. I Ableton Live (hvor jeg kom fra) havde jeg ikke problemer med at loade plugins eller loade Ableton (og det har jeg stadig ikke :wink: )

Btw. jeg havde besøg af Madelaire fra Lydmaskinen igår, og han har også kigget på det uden held :puke:

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Prøv at slette Logic´s preference-fil - det hjælper ofte på diverse problemer. Filen hedder com.apple.logic10.plist og ligger i dit bruger bibliotek > preferences. Logic laver selv en ny, næste gang du åbner programmet.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Prøv at gå i Logic > Preferences > Plugin Manager og se om de plugins ikke er blevet ordenligt scannet og om du evt kan tvinge den til at checke dem.

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

bluefonia skrev:Prøv at slette Logic´s preference-fil - det hjælper ofte på diverse problemer. Filen hedder com.apple.logic10.plist og ligger i dit bruger bibliotek > preferences. Logic laver selv en ny, næste gang du åbner programmet.
Hmm jeg har ikke nogen fil med det navn. Der ligger mange andre filer i mappen med com.apple......
benjisan skrev:Prøv at gå i Logic > Preferences > Plugin Manager og se om de plugins ikke er blevet ordenligt scannet og om du evt kan tvinge den til at checke dem.
Alle plugins er, ifølge Logic, scanned succesfully. Logic crashede da jeg trykkede "reset og rescan plugins". Logic beretter stadig ikke om fejl på nogle plugins.

:?:

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Altså, hvis Logic crasher når du trykker reset & rescan, så tyder det på at der er nogle plugins som ikke går igennem ;)

Og hvis du kun rescanner dine plugins fra din Komplete pakke, hvad sker der så?

Hvis du slår dine Komplete plugins fra inde i Plugin Manager, starter Logic så normalt op?

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Hmm jeg har ikke nogen fil med det navn. Der ligger mange andre filer i mappen med com.apple.....
kig efter en gang til :) ... den skal nemlig være der. Der er et eller andet helt galt, hvis den ikke eksistere, idet Logic automatisk laver en .plist fil første gang programmet startes. Hvis man sletter filen, laver Logic automatisk en ny. Filen indeholder diverse oplysninger om opsætningen/indstillingerne i Logic, og det er her, der nogen gange opstår fejl.
Derfor er en god idé at finde filen og slette den. Det er så ikke 100% sikkert, at det afhjælper din specifikke fejl, men det er et meget enkel første fejlfindingstrin.

NB.: Måske har du ledt efter .plist filen i det forkerte bibliotek. I toppen af din skærm vælg menuen "Gå" . Derefter trykker du på Alt-tasten og så dukker "Bibliotek" op på undermenuen. Det er bruger biblioteket, hvor Logic´s .plist fil ligger.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Tak, nu fandt jeg Logics .plist fil og slettede den. Det havde desværre ingen effekt.
benjisan skrev:Altså, hvis Logic crasher når du trykker reset & rescan, så tyder det på at der er nogle plugins som ikke går igennem ;)

Og hvis du kun rescanner dine plugins fra din Komplete pakke, hvad sker der så?

Hvis du slår dine Komplete plugins fra inde i Plugin Manager, starter Logic så normalt op?
Logic crasher, når jeg rescanner alt fra Native Instruments. Nu har jeg prøvet at rescanne ALT ANDET end Native Instruments, og Logic starter hurtigt op nu. Naturligvis er Native Instruments ikke loaded nu, så det er en Logic/Native bug, jeg skal have fixet. Kan være jeg bare skal sende en mail til Logic og Native.

Tak for hjælpen

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Det er ikke Massive X der giver problemer grundet manglende understøttelse af AVX på din maskine? Hvis du har installeret Massive X kunne du jo fjerne flueben ud fra den i Logic’s plugin scanner. Bare en ide.

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Tak for svar. Det hjælper heller ikke noget, selvom jeg unchecker Massive X.

Massive X virker til gengæld fint i Logic.

Massiv har lyd igennem, men der kommer intet visuelt frem.

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Lyder underligt. Hvad med at prøve at fjerne flueben ved alle Native Instruments plug-ins på nær en og så genstarte. Derefter sætter du flueben ved en mere. Lukker Logic og åbner igen og så videre. Måske du ad den vej kan finde den eller de plug-ins der måske skaber problemer.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvad med at afinstallere og geninstallere hele Native-molevitten?

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

SustainerPlayer skrev:Hvad med at afinstallere og geninstallere hele Native-molevitten?
Det tager flere dage :shock: Er sidste løsning. Men har selv tænkt tanken. Har dog spurgt inde på Logics' forum først

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Du kunne jo starte med kun at geninstallere selve programmerne. - altså undlade geninstallering af samplepakkerne...
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bluefonia skrev:Du kunne jo starte med kun at geninstallere selve programmerne. - altså undlade geninstallering af samplepakkerne...
Præcis.

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Arh det må jeg finde ud af, hvordan jeg gør

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

MichaelJørgensen skrev:Arh det må jeg finde ud af, hvordan jeg gør
Hvis du installerer fra installationsdisk, så kommer valgene i installationsprogrammet.

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Nu har jeg afinstallerer programmerne og installeret dem igen via Native Access. Det hjalp ingenting

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Det er jo et rigtig træls problem. Prøv at åbne Hjælpeprogrammer > Diskværktøj, hvor du vælger og kører Førstehjælp. Kan måske afhjælpe situationen, hvis der er bøvl med noget tilladelseshalløj.
Hvis det heller ikke afhjælper situationen, så må du have fat i Native support.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Lige for at slå en krølle på...

Native hjalp mig med at flytte mine filer...
fra: Macintosh HD/Users/<username>/Library/Audio/Plug-Ins/Components
til: Macintosh HD/Library/Audio/Plug-Ins/Components

Det løste problemet og alle er glade igen. Tak

Nyt svar