Unitedplugins tråden - Frontdaw 3 opdatering

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Unitedplugins tråden - Frontdaw 3 opdatering

Indlæg af stralner »

Royal compressor.png
Royal compressor.png (1.14 MiB) Vist 3865 gange
Er vi ikke alle på jagt efter noget der mere eller mindre gør en forskel i den lyd vi laver. Mange plugins på markedet gør det noget uoverskueligt at finde dem, der gør forskellen for det du netop søger...jeg kender det og det gør i sikkert også. 2 plugins som har imponeret mig på alle måder hvis jeg skal vælge nogen ud er følgende 2 plugins. De lyder fremragende og bringer (Det er min mening) dine instrumenter op til en ny standard. Og derfor vil jeg gerne dele min begejstring med i andre.

Det første plugin er the Royal compressor, Man har gjort et imponerende stykke vellydende arbejde med dette plugin. Hvis man søger noget analog Mojo, noget varme og nærhed i lyden, så er dette plugin virkelig værd at prøve af. Jeg har SÅ mange compressor plugins, de er gode hver for sig det er helt sikkert. Men ingen der kan hvad dette plugin gør. Jeg tror ikke nødvendigvis det er compressor delen der gør det alene, men nærmere saturation delen der giver dette plugin liv. Det hænger sammen og det lyder fantastisk ægte når man driver den hårdt.

Der er 3 typer Vari-mu compression i dette plugin, A-B-C som hver har deres karakter. Model A har det hurtigste attack hvor model C har det mest langsom Attack time, men med mest farve. Denne compressor lyder super på vokal, Drums men den lyder simpelthen genialt på synth presets. Hvem end der roder med Diva, Repro eller Roland Cloud skulle prøve dette plugin engang...du bliver overrasket :wink:
Jeg har svært ved at skjule min begejstring og vil derfor gerne dele dette med de af jer som endnu ikke har stiftet bekendskab med Royal Compressor, Der vil helt sikkert være forskellige meninger og smag omkring dette plugin, men jeg tror godt vi kan blive enige om at Royal compressor er blandt de bedste på markedet til formålet!

Royal Compressor udemærker sig også ved følgende:

Royal Compressor Controls

Royal Compressor‘s simple user interface easily adapts to your screen – it will be the same size on any screen, whether it is low-DPI or modern high-DPI/retina. Drag the bottom right corner to change the GUI size. Make it smaller to save the valuable screen space, or enlarge it to make it easier to use.

Trim: Pad that trims signal from 0 to silence (-100dB) to calibrate the overall effect volume.

Input Control: This knob controls the input gain of the Royal Compressor. Value 0 represents 0 dB while 10 gains 24 dB to your signal.

Model: Each of the three pieces of compressors we modelled had a different character and attack times. Model A has the fastest attack and it is the cleanest one. Model C is the slowest and the most colourful.

Recovery: Stepped Recovery switch controls the compression release time. It provides six recovery time options from the slowest (6) to the fastest (1). Red coloured dots represent five identical “HOLD” positions. Those will keep the source signal compressed to the most recently processed peak level. The release time in HOLD position is very, very, very, very long.

Saturation: Using the effect in a creative way can make you want to control the amount of saturation independently on compression level. The real hardware models wouldn't let you do that. Real life vintage device character would be represented by 100% saturation value.

Meter: Shows Gain reduction values in real-time.

Autogain: This knob automatically controls the output volume depending on the input gain changes. Leaves the Output Attenuator unaffected.

Power: Bypasses the plugin.

Output Attenuator: This knob controls the compressor's output volume.

Mix: This knob mixes the Dry and the Wet (processed) signals after the Input Control and before the Saturation.

Phase: Enables switching to Phase Linear processing of the plugin. Using this function increases the the plugin latency!

Og ikke mindst, Du får 64 bit Audio quality ved hvilken som helst samplingrate op til 192 khz eller højere!

Linear phase

https://unitedplugins.com/RoyalCompressor/


Prøv det, du får 15 dages fuld prøvetid uden støj og begrænsninger + du får lov til at beholde en broken udgave permanent...



Firecobra

Det næste lille guldæg er Firecobra fra samme firma. Ved gud det lyder fedt og har netop noget jeg længe søgte efter, for ellers er det kun hardware der kan hive noget op på det niveau. Gui er super fedt syntes jeg, enkelt og kreativt og 3D..uhh nice :-P
Der er simpelthen kød på hvad end du tæsker igennem den her, som i virkelig kød på.

Firecobra benytter en form for inteligent analyzes til at gøre lyden mere sammenhængende og større. Jeg har ingen ide om hvad der sker under under hjelmen, men det virker sgu. Dette plugin er simpelt, uhyggelig simpelt faktisk men lyder fabelagtig fedt på snart hvad som helst.

Du har 3 controls:

Intencify, Smack og Analogize.

3 Magiske knapper som hver for sig pokker mig lyder godt, smack skal man lige styre sig med. Den giver noget analog saturation som kan blive for prominent ved høje settings, dog giver det lyden "space" masser :dollargrin:

Unitedplugins har også forkælet dette plugin med 8x oversampling og linear phase, sådan :jam:

Eneste minus:
Unitedplugins beskriver firecobra som et Cpu venligt plugin, det vil jeg nu godt argumentere imod, men det er forbruget værd, det er noget helt andet!

Og når det skal være super fedt....Firecobra og Royal compressor sammen i nævnte rækkefølge :wink: Prøv det, du får 15 dages prøveperiode uden støj eller begrænsninger. Rock ON :jam:

https://unitedplugins.com/FireCobra/

Vedhæftede filer
Firecobra.png
Firecobra.png (959.72 KiB) Vist 3865 gange
Senest rettet af stralner søn 24. mar 2024 18:51, rettet i alt 8 gange.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Lyden på 1. video er forfærdelig ringe, og med så lidt stereo-information at den næsten er mono. Håber ikke produceren af pluginnet ser den
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

jakobole skrev:Lyden på 1. video er forfærdelig ringe, og med så lidt stereo-information at den næsten er mono. Håber ikke produceren af pluginnet ser den
Faktisk er formålet ikke lyden i sig selv, produktet kan downloades gratis :wink: Man kan se det der er vigtigt syntes jeg!

Men nej go´er den ikke, til gengæld kan man tydeligt høre hvad de plugins gør. Det er sådan med mange af de video der ude og herinde, typisk fordi de kommer fra youtube. Jeg så et par stykker forleden på et par Vsti herinde, lyden er ikke fantastisk eller nær værdig for de plugins. Men de giver da et fint indtryk. Stilen er heller ikke min type, men det vil nogen altid syntes. Til gengæld får man da en ide om hvad det er :-D

Det er jo blot B7 fra min side om disse plugins, du må meget gerne linke til andre videoer som du syntes er bedre :banan:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Anden video lyder godt

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

jakobole skrev:Anden video lyder godt

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Eller er der en mere her :-D

Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hyberspace

Endnu en algorithmic Reverb, Ikke bare.. den har en lækker lyd syntes jeg. Den er sindsyg enkel at benytte men den kan godt nok mange fede ting :-P
Nok en af den mest oversete reverb derude. Men se og lyt til videoen..døm selv :-D

Værd at bemærke: Dry - Wet indstillingerne, hvis man klikker på pilen imellem, kan man blande de 2 uafhængigt af hinanden.... :banan:

Vedhæftede filer
52.v1558613611.png
52.v1558613611.png (232.43 KiB) Vist 3757 gange
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Lortelyd på vokalen i den video - smækfyldt med trælse resonancer mellem 4-5k der får reverben til at lyde dårligere end den behøver.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

jakobole skrev:Lortelyd på vokalen i den video - smækfyldt med trælse resonancer mellem 4-5k der får reverben til at lyde dårligere end den behøver.
Ja, det lagde jeg også mærke til :wink: sjovt han ikke selv fanger den :oops:

Også ærgeligt at han ikke viser Duck effekten, lyder fedt kan jeg godt røbe :-P
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Der er så meget crap på youtube der bliver taget til indtægt for at være en autoritet - hvis du har nok gear i baggrunden på dine videoer, så er du nok dygtigt......den allerførste video er et godt eksempel på dette : Den prøver at se dyr ud, men der er lortelyd på alt lige fra speak (s'er der går amok) til lyd-eksempler med mono-lyd og ditto irritende resonanser. Ren blær, no skills.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

jakobole skrev:Der er så meget crap på youtube der bliver taget til indtægt for at være en autoritet - hvis du har nok gear i baggrunden på dine videoer, så er du nok dygtigt......den allerførste video er et godt eksempel på dette : Den prøver at se dyr ud, men der er lortelyd på alt lige fra speak (s'er der går amok) til lyd-eksempler med mono-lyd og ditto irritende resonanser. Ren blær, no skills.
Der er så meget crap på youtube der bliver taget til indtægt for at være en autoritet
Der tror jeg du tager fejl, folk er sgu kloge nok til at se gennem de ting. Det er ren underholdning efter min mening. For hvad slår ellers lige et download af produktet til egen DAW? Men vi ser dem alle sammen tror jeg alligevel, blot for at blive underholdt :wink:

Hvis du lytter efter lige i starten: Efter min mening som hobbyist...så tror nu ikke han vil efterlade et forkert indtryk, han gør det bedste han kan :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

stralner skrev:
jakobole skrev:Der er så meget crap på youtube der bliver taget til indtægt for at være en autoritet - hvis du har nok gear i baggrunden på dine videoer, så er du nok dygtigt......den allerførste video er et godt eksempel på dette : Den prøver at se dyr ud, men der er lortelyd på alt lige fra speak (s'er der går amok) til lyd-eksempler med mono-lyd og ditto irritende resonanser. Ren blær, no skills.
Der er så meget crap på youtube der bliver taget til indtægt for at være en autoritet
Der tror jeg du tager fejl, folk er sgu kloge nok til at se gennem de ting. Det er ren underholdning efter min mening. For hvad slår ellers lige et download af produktet til egen DAW? Men vi ser dem alle sammen tror jeg alligevel, blot for at blive underholdt :wink:

Hvis du lytter efter lige i starten: Efter min mening som hobbyist...så tror nu ikke han vil efterlade et forkert indtryk, han gør det bedste han kan :-D
Det er ikke min opfattelse. Så snart der er gear nok i videoerne, så falder alle på halen og i svime. Jeg har set bl.a Pensado sidde og arbejde med en stortromme, som bagefter lød som nogen bankede på en dør....men alle var ih og åh så begejstrede. Kejserense nye klæder...
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Det er ikke min opfattelse. Så snart der er gear nok i videoerne, så falder alle på halen og i svime. Jeg har set bl.a Pensado sidde og arbejde med en stortromme, som bagefter lød som nogen bankede på en dør....men alle var ih og åh så begejstrede. Kejserense nye klæder...
Jeg syntes det ville være underlig, for hvad har gear med plugins at gøre :lol:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

stralner skrev:
Det er ikke min opfattelse. Så snart der er gear nok i videoerne, så falder alle på halen og i svime. Jeg har set bl.a Pensado sidde og arbejde med en stortromme, som bagefter lød som nogen bankede på en dør....men alle var ih og åh så begejstrede. Kejserense nye klæder...
Jeg syntes det ville være underlig, for hvad har gear med plugins at gøre :lol: ...
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

stralner skrev: Jeg syntes det ville være underlig, for hvad har gear med plugins at gøre :lol:
HA :D
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

I Morgen er der nyt fra United plugins :-D Poster så snart jeg må....
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

NYHED

Intro Pris:Regular EUR99 - Intro EUR59 (until JAN 20)

Product page https://unitedplugins.com/FireMaster/

Product documentation page: https://unitedplugins.com/FireMaster/documentation

Installers (including 15-days trial version):
http://www.unitedplugins.com/downloads/ ... _setup.exe
http://www.unitedplugins.com/downloads/ ... tupmac.zip
Vedhæftede filer
FireMaster.png
FireMaster.png (1.65 MiB) Vist 3544 gange
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Verbum.jpg
Verbum.jpg (574.27 KiB) Vist 3379 gange
Link: https://unitedplugins.com/VerbumEntropicHall/


Unique Sound
Verbum vintage style core is based on long term exploration of SounDevice studio's vintage hardware collection with desire to combine the best from both analogue and digital worlds.

Give Your Tracks Space
This universal reverb can be very clean and vintage lush but always gives a user hardware feel. Vocals, acoustic instruments or drums. All these (and many more - depending on your creativity) can benefit from Verbum's warm advanced algorithm.

Analogue Heart
Verbum is not a saturation plugin but the feel of analogue saturation is strongly present. It's not just the graphics. Also, the unique analogue colour gives this reverb the feel. The Colour control is in charge of that.

Chaotic Reflections
Advanced late reflections treatment algorithm ensures that your tracks will never sound sterile, artificial and boring. Chaotic reflections bring life to your tracks.

Oldschool Digital
To get the authentic feel of the vintage reverb machines, Verbum is equipped with 12 BIT button. which triggers simulation of old AD/DA converters giving your sound pleasant and interesting grain.

Lush
Although Verbum destroys the sound the analogue way you may polish the sound with Lush parameter. This special late reflections modulation softens and smoothes the reverb sound.

Make It Legendary
Legendarism control brings up a special simulation process that enriches the sound with the colour and saturation of legendary reverbs.

Hassle-Free Software Protection
No iLok, no dongle nor internet access is required for activation. Our software uses licence files to activate your software. You can freely use the purchased software on all your computers as long as you are the user.

Realistic 3D Yet Flexible GUI
Photorealistic graphic user interface of the plugin gives you the feeling you are touching the real hardware. But it easily adapts to your needs. You can always drag the arrow in the bottom right corner to change its size - make it smaller to save the valuable screen space, or enlarge it to make it easier to use.

15-Days Unlimited Trial Version for Free
All the descriptions are nothing comparing to putting hands on the plugin yourself. No saving limits. No noises. No boundaries. Engage the plugin in your project for real and fully exploit its powers for two weeks.

64-bit Audio Quality at ANY Sampling Rate
The plugin provides the maximum audio quality you can get. It uses internal 64-bit audio processing and can handle any sampling rate. 192 kHz or even higher.
Smart Bypass
The intelligent way our plugins manage bypassing ensures that you don't get any click or harmful noises when automating the parameter.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Personligt mener jeg denne sprit nye reverb har noget musikalsk at byde på, for engang skyld. Den lyder virkelig godt!!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er tilbud på noget Morphverb

https://store.dontcrack.com/product_inf ... ts_id=3861

Ved ikke noget om den :-)
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Så kom Morphverb, tjek den ud de har gjort et skide godt stykke arbejde med den. Dejlig reverb syntes jeg :-D
Lynhurtig at bruge og meget behageligt gui at se på! som de selv siger: MorphVerb is a futuristic sophisticated reverb with dual GUI.

Personligt kommer jeg til at bruge den en hel del :-D

This time we will have 2 levels of intro pricing.
May 7-May 9 - First few days 88% off (€19)
May 10 - May 24 - 74% off (€39)


https://unitedplugins.com/MorphVerb/

http://www.unitedplugins.com/downloads/ ... _setup.exe
http://www.unitedplugins.com/downloads/ ... tupmac.zip





Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så fik jeg kikket lidt YT m.m.

Ser ud til at man kun kan morphe i den række-følge der pr default er fastlagt på dial

Ubeskriveligt dumt og amputerende for hele konceptet hvis dette er tilfældet

Så kan man med fordel lave faste crossfade-opstillinger på sine eksisterende plugs istedet

Syntes umudelbart den lyder "so-so", der er heller ikke udelt begejstring på KVR & GS
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Du kan jo med fordel bruge mere end et plugin ;-)

Jeg har lavet et lille demo mix hvor morphverb er brugt på det hele eller rettere genskabt, bare fra nogle gamle midifiler m.m. (ikke mine egne) men giver da et indtryk af lyden!
Ved ikke om jeg gør det offenligt permanent eller om jeg vil bruge det i mit igangværende youtube projekt ;-) nu må vi se!!

Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Cubase 11 pro

Nyt svar