Hvilken algoritme foretrækker I til timestretch af percussive one shots?
Hvis det er one-shots, så er der kun 1 der er optimal: Slicing, hvis vi taler Logic Pro X.
Og ellers synes jeg generelt den bedste algoritme er Izotope Radius i RX, som man så tweaker til formålet.
Og ellers synes jeg generelt den bedste algoritme er Izotope Radius i RX, som man så tweaker til formålet.
God gammeldags resampling. Timestretch af ting med transienter er sjældent lykken, synes jeg.
Og ja, det ændrer naturligvis pitch på den måde, men det må man så tage med... og evt fintune med lidt EQ.
Og ja, det ændrer naturligvis pitch på den måde, men det må man så tage med... og evt fintune med lidt EQ.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Men hvorfor vil du timestretche percussive oneshots? For at få dem længere?
Hvis det virkelig er vigtigt at få dem længere, så ville jeg klippe dem sammen med anslaget fra den oprindelige sample, og halen fra en timestretched version. Eller, du kan forlænge med noget noise blandet sammen med samplen, det fungerer ofte glimrende.
Eneste grund til jeg selv timestretcher trommer er hvis de er samlet i et loop, eller hvis man virkelig ønsker lyden af stretch, men det er sjældent det kommer op her.
Hvis det virkelig er vigtigt at få dem længere, så ville jeg klippe dem sammen med anslaget fra den oprindelige sample, og halen fra en timestretched version. Eller, du kan forlænge med noget noise blandet sammen med samplen, det fungerer ofte glimrende.
Eneste grund til jeg selv timestretcher trommer er hvis de er samlet i et loop, eller hvis man virkelig ønsker lyden af stretch, men det er sjældent det kommer op her.