Side 1 af 1

Hvilken algoritme foretrækker I til timestretch af percussive one shots?

: ons 23. okt 2019 03:45
af MrBacon
titel

Re: Hvilken algoritme foretrækker I til timestretch af percussive one shots?

: ons 23. okt 2019 11:15
af mikkels
I ableton?

Re: Hvilken algoritme foretrækker I til timestretch af percussive one shots?

: ons 23. okt 2019 11:17
af Holger
Hvis det er one-shots, så er der kun 1 der er optimal: Slicing, hvis vi taler Logic Pro X.

Og ellers synes jeg generelt den bedste algoritme er Izotope Radius i RX, som man så tweaker til formålet.

Re: Hvilken algoritme foretrækker I til timestretch af percussive one shots?

: ons 23. okt 2019 11:34
af Joachip
God gammeldags resampling. Timestretch af ting med transienter er sjældent lykken, synes jeg.
Og ja, det ændrer naturligvis pitch på den måde, men det må man så tage med... og evt fintune med lidt EQ. ;)

Re: Hvilken algoritme foretrækker I til timestretch af percussive one shots?

: ons 23. okt 2019 14:45
af Morten B
Men hvorfor vil du timestretche percussive oneshots? For at få dem længere?

Hvis det virkelig er vigtigt at få dem længere, så ville jeg klippe dem sammen med anslaget fra den oprindelige sample, og halen fra en timestretched version. Eller, du kan forlænge med noget noise blandet sammen med samplen, det fungerer ofte glimrende.

Eneste grund til jeg selv timestretcher trommer er hvis de er samlet i et loop, eller hvis man virkelig ønsker lyden af stretch, men det er sjældent det kommer op her.