Cubase 10.5 (paid upgrade)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Cubase 10.5 (paid upgrade)

Indlæg af SustainerPlayer »

Ny .5 betalingsopgradering klar. Læs mere her:

https://new.steinberg.net/cubase/new-features/

Introducing Cubase 10.5 | Advanced Music Production Software

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Grace Period Update

Customers who have activated an earlier Cubase version since October 16, 2019, are eligible for a free, downloadable Grace Period update to Cubase 10.5.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hm må lige finde ud af om jeg har aktiveret min 10.0 opgradering allerede.... :-D

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

det burde være en gratis opdatering! ingen af de major features der kom i v10 (hidpi support, ara, ect) virker bugfrit endnu!
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

446kr er også lidt mere end de plejer at koste

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hippo skrev:det burde være en gratis opdatering! ingen af de major features der kom i v10 (hidpi support, ara, ect) virker bugfrit endnu!
OK de skal overleve ,... men ja ,... ser ud til det stadig er en ublu penge-maskine, trods bugs der hænger over an-mass

Godt man kom videre, (håbede på et tidspunkt at Yamaha ville rydde op i denne triste kultur på den lange bane)
/Dub

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Jeg har lavet en lille video, hvor jeg kigger på et par af de presets til Padshop 2 :)

Senest rettet af midibass500 ons 20. nov 2019 08:58, rettet i alt 1 gang.
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Cubase 10.5 ser spændende ud. Det er især workflow forbedringer. Dem plejer man at blive glad for :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

DUBTEMPLE skrev:
Hippo skrev:det burde være en gratis opdatering! ingen af de major features der kom i v10 (hidpi support, ara, ect) virker bugfrit endnu!
OK de skal overleve ,... men ja ,... ser ud til det stadig er en ublu penge-maskine, trods bugs der hænger over an-mass

Godt man kom videre, (håbede på et tidspunkt at Yamaha ville rydde op i denne triste kultur på den lange bane)
Videre til hvad?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

gs-dk skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Hippo skrev:det burde være en gratis opdatering! ingen af de major features der kom i v10 (hidpi support, ara, ect) virker bugfrit endnu!
OK de skal overleve ,... men ja ,... ser ud til det stadig er en ublu penge-maskine, trods bugs der hænger over an-mass

Godt man kom videre, (håbede på et tidspunkt at Yamaha ville rydde op i denne triste kultur på den lange bane)
Videre til hvad?
Er nu nået til Studio One 4 ,.... og har ikke kikket mig tilbage

Lyder sikkert helt surrealistisk, men aldrig et eneste problem siden, 100 pct tilfreds, også med mængden og prissætningen af upgrades

Overvejede også Reaper ,.. det havde sikkert været ok også ,.. men S1 virkede mere "ligetil" i min optik

Betaler gladeligt for de rimelige updates til S1 ,.. og aldrig problemer med dem heller
/Dub

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

+1

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

midibass500 skrev:Jeg har lavet en lille video, hvor jeg kigger på et par af de presets til Padshop 2 :)

Spændede :thumbup: Især hvis der er ægte resize i, ikke bare "pseudo-oversize" i GUI som der nævnes nogen steder, (Arbejder på 43" i 4K-opløsning).

Halion er også spændende, og har anskaffet en nøgle til hvis/når der skulle komme et godt tilbud,... herunder på Absolute Bundlen

Bestilte faktisk Padshop Pro og Crossgrade til Halion 6 under sidste sale, men Steinberg fuckede ordren helt op, "supporten" ligeså,... jeg er HM her:

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... n#p7515157 ,... (andre havde også problemer med odrer/support)

Prøver dog måske igen på et tidspunkt ,.. når der er en tilstrækkelig god deal til at det er chancen og det potentielle bøvl værd

Men man blir sgu lidt forbeholdende :-D
/Dub

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

DUBTEMPLE skrev:
midibass500 skrev:Jeg har lavet en lille video, hvor jeg kigger på et par af de presets til Padshop 2 :)

Spændede :thumbup: Især hvis der er ægte resize i, ikke bare "pseudo-oversize" i GUI som der nævnes nogen steder, (Arbejder på 43" i 4K-opløsning).

Halion er også spændende, og har anskaffet en nøgle til hvis/når der skulle komme et godt tilbud,... herunder på Absolute Bundlen

Bestilte faktisk Padshop Pro og Crossgrade til Halion 6 under sidste sale, men Steinberg fuckede ordren helt op, "supporten" ligeså,... jeg er HM her:

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... n#p7515157 ,... (andre havde også problemer med odrer/support)

Prøver dog måske igen på et tidspunkt ,.. når der er en tilstrækkelig god deal til at det er chancen og det potentielle bøvl værd

Men man blir sgu lidt forbeholdende :-D
Mange tak! Jeg synes, at det er en super god update. Cubase bliver bare bedre og bedre IMO :)

Det virker som om du ikke så gode erfaring med Steinberg. Skal du ikke bare droppe bøvlet og så ikke se tilbage...for good? :)
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

midibass500 skrev: Det virker som om du ikke så gode erfaring med Steinberg. Skal du ikke bare droppe bøvlet og så ikke se tilbage...for good? :)
Det gir mening, og er nu lykkeligt migreret til S1, for good, tænker jeg, men det er jo ikke ensbetydende med aldrig at gi en chance til instrumenterne,... hvilket dog kræver at de gider sælge det, helst uden bøvl, som det første ;-)

Undersøger selvfølgelig alternativer til Halion netop nu, men hvis ikke Kontakt kommer i spil til at bygge basis instrumenter,... så hænger samplerne som bekendt ikke på træerne,... (Structure, NN-XT, Emulator X3 også i spil, men forældede)

Hvilket evt kan vendes i en anden tråd end denne
/Dub

Medlemsavatar
Jan Møller
Medlem
Indlæg: 148
Sted: 8930

Indlæg af Jan Møller »

Jeg gik for år tilbage over til Studio One fra Pro Tools. Jeg var glad for programmet men ikke for perfomance - så jeg undersøgte alle mulige DAWs for at finde den med bedste perfomance. Jeg kom frem til Reaper virkelig er svær at slå på den front - hvis man kan leve med hvordan alt skal konfigureres osv. Jeg fandt ud af at Cubase 10 performede bedre end Studio One 4.5 på mit system mht. VSTi's. Jeg er den type der helst vil undgå at freeze/convert to audio og hvad det nu hedder til så sent i processen som muligt.

Jeg ved at alt sådan noget er individuelt - hvilke plugins man bruger, computer, workflow, endda grafikkort settings spiller ind på oplevelsen af programmet. Men jeg vil vist egentlig også bare sige at jeg bliver stille og roligt mere og mere happy med Cubase...end jeg troede jeg ville blive :-)
VH. Jan Møller

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Simon Stockhausen laver lidt livetweaking af en processeret harpe loadet i den nye spectral engine i Padshop 2:





edit: mere:







edit 2: en mere, kombination af spektral og granular lag:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

opdateret med flere eksempler fra Simon Stockhausen. Især den sidste med vokal sample er ret interessant. Det er lige til moderne sci-fi. Lyder dejligt clean og hifi.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »


Nyt svar