Erfaring med Logic og Melodyne ARA

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Erfaring med Logic og Melodyne ARA

Indlæg af gs-dk »

Jeg har brugt Melodyne i mange år og var selvfølgelig begejstret, da ARA funktionen dukkede op, hvor man bare skal trykke play og så er alting klar til edit.....men jeg er ikke ubetinget glad. I øjeblikket sidder jeg med en session i Logic 10.4.8, hvor audioen bare ikke vil dukke op i Melodyne men kun i almindelig overspilningsmåde. Er der nogen, der har erfaringer med den stabilitet lige nu i denne combo?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Løst - problemet opstår med audio der har tempo i sig (fra Logic), hvis man sletter tempo, så går alt som planmæssigt.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

gs-dk skrev:Jeg har brugt Melodyne i mange år og var selvfølgelig begejstret, da ARA funktionen dukkede op, hvor man bare skal trykke play og så er alting klar til edit.....men jeg er ikke ubetinget glad. I øjeblikket sidder jeg med en session i Logic 10.4.8, hvor audioen bare ikke vil dukke op i Melodyne men kun i almindelig overspilningsmåde. Er der nogen, der har erfaringer med den stabilitet lige nu i denne combo?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg vidste faktisk ikke hvad ARA er, så da du skrev spørgsmålet gik jeg igang med at se videoer og læse forums på Logic Pro X og Melodyne ARA emner, det er ret smart. Men det er alligevel underligt at den ikke kan det med tempo, den burde kunne følge Logics rettelser. Men fedt at du fandt ud af det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er ikke tempoet i sig selv, men det tempo som indlejres i audiofilen, der er problemet. Jeg er ofte blevet spurgt, om jeg vil importere tempo fra et audio track - men har aldrig tænkt videre over det.

Nyt svar