brænde cd til afspilning på cd afspiller

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

brænde cd til afspilning på cd afspiller

Indlæg af derermusikanten000 »

når jeg brænder en cd i wave burner kommer der en stemme der siger - this is af demo for flip for mac - det samme sker i itunes
er der nogen der kan hjælpe :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

I selve CD'ens audio når du afspiller den i en CD-afspiller eller kun på computeren?

Afinstallér Flip 4 Mac... gammelt lort. Har købt det engang men det blev ved med at dø og kræve nye betalinger.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Er det WMA filer du vil brænde på CD?

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

den skal afspilles på en gl dags cd afspiller - og jeg vil afinstalere flip
ja det er wma
sidste gang jeg brugte den virkede det - det er nogle år siden - kan heller ikke lave gl dags dvd film til gl dags afspiller
tak for svar

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Der findes ingen indbygget codec til WMA på Mac'en, så man skal bruge ekstra software som fx Flip4Mac. Dengang det virkede var du sikkert stadig under deres 30 dages prøveperiode. Ved ikke om der findes software i dag der kan brænde WMA uden en form for licens.
Men som Holger siger, så er Flip4Mac noget skod software. Det ville sikkert være nemmere enten at brænde din CD på en Windows PC eller få en ven med en PC til at konvertere filerne til MP3 for dig og så brænde dem derfra.

Nu ved jeg ikke hvilket software du bruger til at brænde DVD med, men der findes masser af software der kan gøre det i dag :)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Jeg mindes at den gjorde det samme med mp3 filer - det var ikke en prøveperiode jeg brugte den i flere år -
waveburner laver filer om og gemmer dem når man skal brænde - og man kan se og høre dem i programmet .,og så kommer den stemme og sir -this is -----
spørgsmal - hvor sletter man flip for mac -jeg har slettet den i programmer - men gemmer den sig også et andet sted

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

derermusikanten000 skrev:Jeg mindes at den gjorde det samme med mp3 filer
Det gjorde den ikke. Flip4Mac er kun til VMA og VMV filer
derermusikanten000 skrev:waveburner laver filer om og gemmer dem når man skal brænde - og man kan se og høre dem i programmet .,og så kommer den stemme og sir -this is -----
Ja, Waveburner bruger Flip4Mac til at konvertere WMA filerne og derfor kommer stemmen.
derermusikanten000 skrev:spørgsmal - hvor sletter man flip for mac -jeg har slettet den i programmer - men gemmer den sig også et andet sted
Brug den uninstaller der ligger Flip4Mac mappen i programmer. Det er det letteste.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

tak for svar -

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg synes du skal konvertere dine wma til wav, så er itunes nok mere venlig

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

:-D tak for svar

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Hej igen
Jeg har fjernet Flip for Mac - og nu kommer stemmen ikke mere
når jeg loader numre til at brænde cd , siger programet at jeg skal insætte en tom disk - den er tom, og man kan brænde en data cd uden problemer på den samme disk
jeg bruger waveburner programmet på en Mac pro fra 2009
på forhånd - tak for svar

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kender ikke waveburner.

Men det burde kunne ske igennem iTunes uden problemer, men der skal det nok være MP3 filer.

Du kan evt bruge en online service som https://www.zamzar.com/convert/wma-to-mp3/ (kender den ikke!) til at lave filtypen om, det går nok lidt ud over kvaliteten, men lyd er bedre end ingen lyd, altså hvis lyd er ønsket. :-D
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

tak - så må jeg prøve itunes

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

iTunes kan sagtens håndtere .wav filer. Ingen grund til at konvertere til mp3 (hvilket iTunes i øvrigt også kan, hvis det i anden anledning skulle blive nødvendigt).
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

I øvrigt bør man ikke bruge Wave Burner, da det har en alvorlig fejl i.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

hej igen
jeg prøvede med Itunes - men Itunes skriver at cd-en er en dvd .men jeg er ret sikker på at det er en cd - den har knap 7000 kilobite altså 700mb
ja jeg fatter nada
jeg har brændt på skiverne før for nogle år siden

Nyt svar