Thunderbolt

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Thunderbolt

Indlæg af kplinc »

Jeg har 2 thunderbolt porte på min Macbook Pro. Det ene bruger jeg til extern SSD og det andet går til
min iMac (2013) som fungerer som extern skærm.
Jeg vil gerne skifte lydkort til Apollo twin X Quad som kører thunderbolt.
Spørgsmål: kan jeg bruge iMac'ens anden thunderbolt port til lydkortet? Når den er jo er tilsluttet min Macbook
med thunderbolt? M.a.o vil det virke?
Gerne alternative løsninger,tak.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

kplinc skrev: Spørgsmål: kan jeg bruge iMac'ens anden thunderbolt port til lydkortet?
Nej det kunne jeg ikke forestille mig. Men du vil allerede kunne teste det nu ved at sætte din externe SSD i iMac'en. Dog er jeg ret sikker på at din iMac ikke er forbundet med Thunderbolt, stikket er blot det samme, men den overfører DisplayPort informationer, dvs. kablet og stikkene er godt nok Thunderbolt men forbindelsen er ikke, derfor vil der heller ikke komme Thunderbolt med videre til iMac'ens andre stik.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg har fire fysiske T-bolt-porte på min Mac Mini. Men det er jo en controller pr. 2 porte. Så altså 2x2.

På controller 1 ene port sidder mit Presonus Quantum lydkort - fra lydkortet sidder skærmen daisychained.
På controller 1 anden port sidder der en disk, der kører Time Machine Backup.
På controller 2 sidder der en t-bolt disk, der kører mine projekter, samples mm.

Dette setup kører helt upåklageligt.

Jeg tror ikke at køre lydkortet via en anden computer vil virke. Det skal sidde på DAW-computeren. Har du mulighed for at daisychaine så prøv det i stedet.

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

ok- tak for svar. Findes der så en HUB m T-bolt porte? ( Daisychaine er ikke en option)

Nyt svar