Software til afvikling af backtracks, LV1-mixer og LED-bagvæg, hvad findes der?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
svenning
Medlem
Indlæg: 478
Sted: Varde

Software til afvikling af backtracks, LV1-mixer og LED-bagvæg, hvad findes der?

Indlæg af svenning »

Hej

Orkestreret jeg spiller i søger et software, som kan afvikle backtracks, sende Program Change til vores LV1-mixer, igangsætte og afvikle vores LED-bagvæg, som er optaget oppe ad backtracks? Hvad findes der af programmer. Lige nu har vi en Miditemp, som styrer en del af vores udstyr, men vi kunne godt tænke os at 'komme' over på et software system, hvor vi har et bedre overblik og kan tilrette hurtigere. Jeg har søgt rundt på nettet, og er blandt andet faldet over LiveTraker, Ableton Live - men om disse er det rigtige ved jeg ikke. Vi spiller som sådan ikke efter en setlisten, så man skal hurtigt kunne vælge den sang, og dernæst den sang mv..

Håber at hører fra nogle af jer kloge herinde :)

Mvh Michael

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »


Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

mikkels skrev:Qlab.
https://qlab.app/
Men LV1 mixeren er givetvis på en Windows10 maskine, for at få touch'et til at være mere end 1 finger ... Qlab kører kun på mac, som jo ikke må kunne virtualiseres grundet Apples platformsklausul.

Men ellers er forslaget fint, det kræver bare en macbook Air ...

--sd

Medlemsavatar
svenning
Medlem
Indlæg: 478
Sted: Varde

Indlæg af svenning »

Søren Dyhr, kan jeg få dig til at uddybe bare en smule - jeg tror ikke lige jeg fangede det helt ift. den nævnte platformsklausul?

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

svenning skrev:Søren Dyhr, kan jeg få dig til at uddybe bare en smule - jeg tror ikke lige jeg fangede det helt ift. den nævnte platformsklausul?
Man må ikke køre Apple OS på anden hardware, end Macintosh. Så ja man kan godt køre Mac OS f.eks i Virtualbox, med nogle snedige EFI-hacks ... det er bare ikke lovligt. Men måske kan du vende den om ... fordi man kan på en mac via Bootcamp installere Windows10 og samtidigt tilgå det fra Mac siden ved hjælp af Paralllels.

https://www.parallels.com/eu/landingpag ... gLuiPD_BwE

....men der er ingen garanti for at det der multi-touch vil virke under virtualiseringen, man kan jo bare håbe?

--sd

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Men hvem siger, at de ikke kører LV-1 Mac?

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Desuden skal der vel bare sendes program changes ud fra qlab?

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

mikkels skrev:Men hvem siger, at de ikke kører LV-1 Mac?
Det er der ingen der siger, men de fleste mixer givetvis med flere fingre på fadere samtidigt, ja man kan så opbygge DCA grupper der overlapper hinanden. Fordi prøver man sig med 3 fingre under mac os, så kommer man i apples "mission control" alså en OS-handling der tager over. Men i live sammenhæng kan man efter bedste mening, ikke planlægge sig ud af samtlige DCA permutationer -andet end at forenkle sit mix, og hvor skulle pointen være at gå i LV1 når det snilt ville kunne klares på en Behringer X18 ...

--sd

Nyt svar