studio one, midi f*ck up

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mb.electroaccoustics
Medlem
Indlæg: 512
Sted: København

studio one, midi f*ck up

Indlæg af mb.electroaccoustics »

Har genåbnet et projekt med 7 audiospor og et enkelt midispor.
Audioen fungerer fint, men midisporet der kun brstår af en lyd på en tangent ( bækken ) bliver ikke afspillet normalt. Studio one ignorerer simpelthen de anslag man kan se når man åbner sporet op, og er i sin helt egen verden.
Det er ikke hardwareopstillingen, kabler, osv, men noget internt i studio one, som jeg ikke kan greje.
Jeg har i øvrigt ikke tidligere oplevet mærkværdigheder i den kategori, og kan ikke umiddelbart finde svar på nettet !?
Nogen ideer ?

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Har du routet internt at det midi spor skal sende midi data til den applikation du gerne vil? At midi input/output stemmer overens?

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Det var også min tanke. Lavede det samme for 2 dage siden.

Medlemsavatar
mb.electroaccoustics
Medlem
Indlæg: 512
Sted: København

Indlæg af mb.electroaccoustics »

Det er nu ikke en applikation, men eksternt hardware der er tale om.
Problemet ligger for mig at se i Studio one, fordi at meteret til det pågældenede midi spor ikke viser den aktivitet ( anslag ) der er på sporet, men noget helt andet som så sendes til mit eksterne modul. Midi monitoren viser også hektisk aktivitet på alle mulige andre midikanaler end den ene jeg bruger, endskønt jeg kun har et spor.

Medlemsavatar
mb.electroaccoustics
Medlem
Indlæg: 512
Sted: København

Indlæg af mb.electroaccoustics »

Det var så et af de problemer der løste sig selv. Afspillede normalt i dag og det er jo skønno, men alligevel frustrerende at sådan noget kan dukke op, ud af det blå.....

Nyt svar