Har lige bestilt Vienna Symphonic Library Opus 1+2 Bundle

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Har lige bestilt Vienna Symphonic Library Opus 1+2 Bundle

Indlæg af Holger »

Tak for anbefalingen (kan ikke huske hvem som nævnte det).

Jeg håber det spiller max. Gav 6.100 kr. hos Thomann.de

Nogle erfaringer med shipping tid fra Thomann generelt?

Medlemsavatar
Peter G
Medlem
Indlæg: 107
Sted: Sweden

Indlæg af Peter G »

Hej Holger

Jeg købte et lille PA hos Thomann for et år siden. Det tog næsten to uger til Nordsverige. Men mon ikke en lille pakke er i DK på et par dage.

Jeg har Kontakt 2. Med den følger et lille udvalg af instrumenter fra VSL. De lyder virkelig godt. Så tillykke med Opus'en - og det nye forum!

Peter

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ok tak, håber den er her hurtigt, da jeg har en deadline på en stor produktion om under en uge.. :-/

Har checket demoer fra alskens string libraries, men synes at VSL Opus er bedste bud på realistiske stryger til musik. E+W Orchestra Gold er derimod meget imponerende til film/Hollywood lyd.

Jeg synes man har brug for både Opus 1 & 2, altså bundlen, da man ellers mangler nogle artikulationer kun med Opus 1.

Medlemsavatar
SNE
Medlem
Indlæg: 45
Sted: HC A Boulevard.

Indlæg af SNE »

Haha...det var mig der anbefalede deres Bundle istedet for Opus 1. Som tak kan du smide et lille snippet op, når du får lavet noget good stuff med dine nye strings :wink:

Medlemsavatar
biller
Medlem
Indlæg: 329
Sted: Silkeborg

Indlæg af biller »

Sidst jeg shoppede hos Thomann gik der 4 dage fra pakken
blev bestilt til den stod på mit bord
:/Ellenhart

Medlemsavatar
making-noize
Medlem
Indlæg: 600
Sted: ARDEN NORDJYLLAND

Indlæg af making-noize »

kunne sgu også godt bruge en plug-ting til strings men min g3 500mhz er jo ikke ligefrem kraftig,så deeeettt

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Tillykke med Opus bundlet Holger. Jeg startede også selv der og MEGET hurtigt røg Chamberstrings i kurven og så til sidst hele Cuben hehe.

Jeg kan SÆRDELES anbefale chamberstrings der er virkelig bid i de samples.

Men der hvor magien rigtig spiller ind er i "performance" samplesne, og med det nye "Vienna Instruments", puha, meget hutigere at arbejde med og meget mere realistisk afvikling af samlesne.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Default avatar
hoffdaddy
Medlem
Indlæg: 5
Sted: 8900 Randers

Indlæg af hoffdaddy »

[Nogle erfaringer med shipping tid fra Thomann generelt?]
Jeg har efterhånden fået noget fra thomann omkring 10 gange, senest for 2 uger siden.
og har max ventet 6 dage, hovedparten tog 3-4 dage. hurtigste 2 dage.

Medlemsavatar
Buddy76
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Rønde

Indlæg af Buddy76 »

Holger skrev:Tak for anbefalingen (kan ikke huske hvem som nævnte det).

Jeg håber det spiller max. Gav 6.100 kr. hos Thomann.de

Nogle erfaringer med shipping tid fra Thomann generelt?
Jeg har før lyttet til en del af deres demoer, og de lød fantastiske. Men kræver det ikke at man sætter sig ind i alle de teknikker der er på de enkelte instrumenter, før det virker optimalt? Og så skal de vel også programmeres en del?

Er der nogen der har brugt samples'ene, så man kan høre hvad I har brugt dem til?

Mvh.
Søren Petersen

Medlemsavatar
chris
Medlem
Indlæg: 184

Indlæg af chris »

well, jeg faar vist aeren af anbefalingen...lad endelig hoere mening etc.
chris

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Her et lille eksempel på hvordan nogle VSL strings kan lyde. Det er De almindelige strings samples blandet med chambertrings.

Det her er et nummer der hurtigt er smidt sammen og der er ik gjort så meget ud af programmering. Men ellers vil jeg mene at programmere VSL kan tage en krig. Men med det nye VI system fra VSL, speeeeed. (Læs eventuelt på VSL's egen website) Strygerne kommer ind ca. 30 sec inde i nummeret.

http://www.soundvenue.com/band.asp?id=3 ... emid=17591

Jeg vil mene at man ikke behøver at kende yderligt til instrumenterne og deres måde at spille på for at programmere dem, det jo BARE ;) lyde. Men jeg ynder at kende lidt til instrumenternes spilbarhed, så at mine arrangementer er bare lidt realistiske. Men den trompet stemme der spilles sidst i nummeret, ville jeg nok blive spanket en del for, af en trompetist der måske kommer til at lider af luftmangel efter endt præstation hehe
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
SNE
Medlem
Indlæg: 45
Sted: HC A Boulevard.

Indlæg af SNE »

Som jeg nævnte på Logicforum, så er det her eksempel på VSL intet mindre end perfekt....

Kode: Vælg alt

http://vsl.co.at/admin/downloader.asp?file=/data/Sounds/MP3/MM_taste_of_tears.mp3
På tysk :

Flöte
Klarinette
Fagott
4 Hörner
3 Posaunen
Glockenspiel
Celesta
Harfe
1. Violinen
2. Violine
Violen
Violoncelli
Kontrabässe

Medlemsavatar
Kardia
Medlem
Indlæg: 85
Sted: DK Nord - Aalborg

Indlæg af Kardia »

Jeg har handlet nogle gange hos Thomann. Altid god serviece og hurtig levering.

Jeg kunne godt være interesseret i den VSL pakke også. Laver en del strygere, og mangler noget med flere funktioner (legato, runs, glides osv.)
Kunne være fedt med en lille tekst med erfaringer, eller lidt lyd.
amazingspace.dk

Logic Pro X 10.7.2
Mac Pro, Monterey, 48GB Ram, RME Fireface 800, Rostec LM8
Macbook PRO M1, Monterey, 2020, 8GB Ram

Nyt svar