LD Systems in-ear system - Godt eller snot?

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mulle_p
Forum Donator
Indlæg: 1096
Sted: Skive

LD Systems in-ear system - Godt eller snot?

Indlæg af Mulle_p »

Overvejer at købe dette system:
http://pa.eskildsen.dk/shoppingsystem/v ... renr=46054

og så en ekstra sender, som in-ear system til mig og vores sanger. Nogen som ved om det er ok til prisen? Har ikke råd til de fede systemer til 6-7000, så tænkte at dette måske kunne gå an?
Eventuelle ulemper ved systemet?
Eventuelt alternativ i samme prisklasse?

Bonus spørgsmål : Nogen der evt ved om jeg kan plugge det til mine formstøbte ørepropper? (Købt hos AKU - skulle være forberedt til in-ear)

På forhånd tak
/Morten

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har haft et (det blev så stjålet :( )

Stereolyden var ikke god, så jeg kørte altid i mono - Men der er som regel alligevel heller aldrig mere end en mono aux kanal til overs til mig, når der skal laves monitorlyd, så det gør mig ikke så meget.

Det lyder ved gud ikke fantastisk, men det er brugbart, man kan sagtens lave et mix, så man kan høre sig selv klart og tydeligt, men jeg kom i længden til at savne at høre den feede lyd. Jeg synes også, der var en vis mængde støj - ikke noget vanvittigt, men nok til, at det irriterede mig en lille smule.

Jeg har ikke prøvet dyrere systemer, så jeg ved ikke, hvor meget, der er at vinde ved at gå op i pris.

Jeg mener ikke de medfølgende in-ear hovedtelefoner kan ikke bruges sammen med dine formstøbte. Du skal have nogen, der har en driver med en bestemt fysisk form. Jeg ved Shure laver dem, og de behøver ikke at koste alverden.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har selv overvejet det sæt, jeg spiller trommer, og sidder ret fast, men alligevel vil jeg utrolig gerne være fri fra det kabel jeg sidder med. SIdst på måneden skal jeg ud og spille til bryllup, jeg har nok købt det inden hvis alt går efter planen.. så skal jeg gi' dig et review :)

Jeg køber det hjem fra Thomann da de har 30 dages money back garanti, så jeg ser om det lever op til mine forventninger, og hvis ikke, må jeg jo leve med det, eller sende det tilbage og droppe det, eller op i en anden prisklasse..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mulle_p
Forum Donator
Indlæg: 1096
Sted: Skive

Indlæg af Mulle_p »

Kanon. Vil meget gerne høre om dine oplevelser med det også :-) Overvejer også selv om man skulle tage springet. Thomann it is, sparer lige nogle håndører, plus at de leverer hurtigere, og ja "30 dages money back garanti" :peace:
/Morten

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg må nok desværre trække i land igen.. jeg var lige ude og øve med bandet igår.. og overvejede hvor meget jeg ville vinde i min situation med trådløs in-ears... og det er ikke nok i forhold til prisen. Så jeg hopper nok over denne gang.. men er stadig interesseret i at hører om det er noget der virker, da nogle andre i et andet band drømmer om trådløs senere.

beklager..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vores trommeslager har købt en eller anden ting, der monteres på trommestolen og ryster, så han får punchet fra stortrommen igennem. Det minder lidt om en buttkicker, men den er billigere - det er et trådet system, og han er rigtig glad for det. Han har også haft LD systems tingen, og han synes, at hans nuværende system er virkelig virkelig fedt til sammenligning.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
henrikbrandt
Medlem
Indlæg: 4

Indlæg af henrikbrandt »

Mulle_p skrev:Kanon. Vil meget gerne høre om dine oplevelser med det også :-) Overvejer også selv om man skulle tage springet. Thomann it is, sparer lige nogle håndører, plus at de leverer hurtigere, og ja "30 dages money back garanti" :peace:
Hej.

Tænkte på om du fik købt dig in-ear monitors?
Jeg står nemlig selv i den situation at jeg godt vil prøve et system, men ikke lige har råd til de helt dyre brands. Så hvilket et købte du? Fik du noget respons på det LD-system MEI100?

Venlig hilsen
Henrik

Medlemsavatar
Mulle_p
Forum Donator
Indlæg: 1096
Sted: Skive

Indlæg af Mulle_p »

Har ikke købt endnu. Skal lige have fundet det rette. Men det bliver dog et af de billigere sæt :-) Jeg skal nok skrive herinde når jeg får købt og prøvet noget af :-)
/Morten

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Jeg har både et billigt Shure og et MEI100, og både hvad angår lydkvalitet og kvalitet af hardware er LD system meget bedre end det billige Shure(synes egetnligt at stereo fungere fint også). Der følger ovenikøbet rackmonterings kit med med ekstra kabel og flytbar antenne. LD er det bedste value for money system der findes hvis man ikke skal bruge mic through function.

EDIT: JA, du skal bruge andre plugs til det. Formstøbte ville være ideelt, men mindre kan gøre det. De medfølgende ear-plugs er ubrugelige! (ikke overdrevet...de kan ikke benyttes til formålet)

Nyt svar