Lille 12" monitor

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Re: Lille 12" monitor

Indlæg af eskild »

JesperLyd skrev:Jeg tror desværre ikke at det kan bive i denne måned.

Jeg finder lige ud af datoer i morgen og vender tilbage.

Jeg regner med at det er bedst for alle man, tirs eller ons ?

/Jesperlyd
jeps
Eskild
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg har en tilbagemelding fra Claus Amondsen fra Adam Hall, som jo har dette her at byde på:

http://www.ld-premium.com/7-0-ld_v-12.html

...med videre i et yderst favorablet prisleje ... han syntes det kunne være sjovt at være med som "endorser"!

--sd

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Søren Dyhr skrev:Jeg har en tilbagemelding fra Claus Amondsen fra Adam Hall, som jo har dette her at byde på:



...med videre i et yderst favorablet prisleje ... han syntes det kunne være sjovt at være med som "endorser"!

--sd
Kunne være sjovt at høre den, men ud fra data at bedømme kommer den nok til at halte lidt efter med output.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Ja det der ripple der er i 2-4 kHz vil givetvis koste en hel bunke headroom ... mon det ændrer sig til det bedre når hornet roteres 90 grader?

--sd

Medlemsavatar
Tue
Medlem
Indlæg: 141

Indlæg af Tue »

Hej med jer.

Undskyld hvis jeg gentager noget der er sagt men der gik lovlig meget offtopic ordkløver i tråden ca. midtpå ;-)
Jeg er jo frontmand, der alt for ofte har monitor mand med så ekspert er jeg vel næppe. Jeg kan fortælle at jeg ikke så sjældent er stødt på outline butterfly systemet i udlandet og de kan altså godt finde ud af at lave højtalere. PA ihvertfald.

Jeg har også haft den fornøjelse at lytte med på den nye 12" Neodynium fra Audio One. Det var op imod en 12" elastik og en MT. Den lyder meget godt synes jeg og skal da bestemt med i en eventuel test hvor jeg gerne stiller op og er ligeså uvedkommende som ... nu. Undskyld
Vi kan snakke bus comp til live mix?? Anyone?? Er der kage/sandwich til den lytter?

Vh Tue

Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

Tue skrev:Jeg kan fortælle at jeg ikke så sjældent er stødt på outline butterfly systemet i udlandet og de kan altså godt finde ud af at lave højtalere. PA ihvertfald.
Der findes også et par firmaer i DK der har Butterfly i udlejningen. Det lyder ganske enkelt fantastisk. Har lige bedt om en lille 1/2 mill til nyt PA på Paletten i Vibronx. Der regner jeg med at hænge noget Outline Mantas / Subtech op. Alle skal være velkomne til at kigge forbi, til den tid, og lytte/ hive lidt i systemet. Vi kunne evt. kombinere det med lidt fadøl? 8-)

Medlemsavatar
Tue
Medlem
Indlæg: 141

Indlæg af Tue »

Jeg er klar! Jeg kan evt. lige tage mit Audio One Line Array med. Det siger som det skal med 1x8" i trykkammer, 1x8" i reflekskammer og 3" på 1,5" exit med 10x100 grader waveguide. Det deler i 320 og 1,8 KHz og har et fedt flysystem. Du siger lige højt når du er klar;-)

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Tue skrev: Anyone?? Er der kage/sandwich til den lytter?
Jesper må vist gerne lige finde en dato først.... så kunne vi jo tage en slags formøde, hvor detalierne bliver lagt på plads - mange af importørene vil lige vide lidt om metoden ...problemet er jo ikke at møde frem og gnaske sandwich i Hornbæk. Men at så mange som muligt får dannet sig en mening om hvor alsidigt eller snævert man kan vælge. Hvor meget er grille og hvor meget eller hvilke rent faktisk gør en forskel.

Indsparket med forplejningen er selvfølgelig også relevant, men forslag til metode kunne jeg stadig ønske mig! Men det er ligesom konferencer, hvis man måler på den direkte produktivitet ved en deltagelse ... er den jo forsvindende i forhold til at blive hjemme og få noget dagligdags fra hånden, lobby effekten vil selvfølgelig give noget ind i perspektivet ... men det at få noget med hjem er det som oftest som så med udover at det selvfølgelig var gevaldigt hyggeligt.

Er der ikke en eller anden måde man kunne strukturere det her på? Jesper har været inde på at der ikke vil være tid til at måle på noget som helst... hvilket er rigtigt set tror jeg. Han taler også om spredningen ... måske ville det være interessant at høre on MT kassernes udviklingshistorie fra Jørgen Kornum, som jo ad åre fik sjusset sig frem til noget der virkede, hvilke ting opdagede han var en blindgyde og hvilket gav ham åbenbaringer. Hvordan emulerer man mest realistisk en scene med indtil flere backline amps cranket og en trommeslager der hænger lige lovligt meget på sit china crash?

Der er en anden detalie, som også for mig trænger sig på ... og det er hvordan de håndterer komplekse mix mod dedikerede lydkilder, nogen lowcutter meget højt på kasser dedikeret til vokalbrug, for så at bruge et radikalt andet processor setup til mix. De kasser som så også skal bruges på en pind til små PA opgaver kunne jo have visse sprednings problemer med f.eks en relativ høj delefrekvens.

At lukke linearrays med ind her ville måske være for vidt og stort program, med mindre de ville kunne have noget med monitor lyd at gøre?

--sd

Medlemsavatar
Speaks.DK
Forum Donator
Indlæg: 143
Sted: Vanløse, Cph.

Indlæg af Speaks.DK »

Heps...

Lydrommet har indvilget i at deltage, ikke fysisk, men med en JBL SRX 712M.

De var helt indforstået med at det var en total uvidenskablig og meget subjektiv test kassen blev udsat for.

I forlængelse af hvad Søren D. skriver, så er jeg helt modstander af at gøre for meget ud af det. Det må ikke blive for kompliceret for så frygter jeg at det ikke bliver til noget.

Min oprindelige mening var bare at høre nogle kasser op imod hinanden og ikke mere.

Er der noget nyt mht. tid og sted...

Vh. Gregers
Neumann U87ai, AKG C 414 B-ULS, Focusrite ISA 220, Samson Rubicon R6a

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg har lige skrevet til Jesper idag ... hvis han nu ikke følger med lige netop i dag!

--sd

Default avatar
JesperLyd
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af JesperLyd »

Nu kan jeg vælge to løsninger.

1) Jeg kan skrive en dato og håbe at I kan.

2) Jeg kan give datoer at vælge imellem, så er der nogen der må vælge hvilken en det bliver.

3) Ja ja, to løsninger plus den jeg vælger..... Jeg kan udnævne Dyhr til test formand, give ham datoerne og lade ham vælge hvordan vi vælger....

I vil høre Fra Dyhr

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Ha ha, jeg er i Spanien så jeg kan kun to af de datoer Jesper har sendt mig ... så nu må i resolvere om jeg skal have formands kasketten på eller i vil mødes uden min med virken?

Jesper foreslår: 22, 23, 29 eller 30 juni ... og der kan jeg altså kun de to sidste!

--sd

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

Kan vi vride den til efter ca 1. august ......
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Default avatar
Bonné
Medlem
Indlæg: 121

Indlæg af Bonné »

Det er altså lidt bisset at lægge en HT shoot out midt i roskilde........;-(

mvh
Bonné

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Jeg kan da også melde ud at stort set alt der ligner torsdag, fredag og lørdag er udelukket for mit vekommende + noget sommer ferie i 29+30.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Skal vi ikke hermed konstatere at Eskild nok egentlig har det bedste forslag? Lad os skyde det til august, der er nok mindre ferieren og festvalleri indover jo nærmere vi kommer september, hvis vi dog stadig holder os inden for mandage eller tirsdage.

Vil de som har talt med firmaer om at få dem ud og anprise - lige give dem besked, ellers send mig en PM så tager jeg kontakten!

--sd

Medlemsavatar
Tue
Medlem
Indlæg: 141

Indlæg af Tue »

Tak for PM Søren.

Jeg er nok i Grønland med Outlandish frem til d 3 August. Det bliver nok meget svært at finde en dag hvor alle kan og det er da også noget med at tage en beslutning og så må dem komme der kan. Det er jo ikke anderledes at folk melder fra hvis der kommer job alligevel. Så længe det ligger først på ugen kommer der nok nogen. Kan jeg udbede mig en PM når datoen falder på plads? Det er ikke sikkert jeg får læst tråd.

Tak. Vh Tue

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Ja måske vi skulle prøve om det kunne lade sig gøre den 9-10 august ca? Jeg skriver lige til Jesper!

--sd

Medlemsavatar
eskild
Medlem
Indlæg: 1686
Sted: Skovlunde / St. Lyngby

Indlæg af eskild »

9 - 10 august ledig PT

Vil komme med:

MT 122 Passiv / Aktiv
Turbosound TXD 12M
Turbosound TFM 420
Audioone A-212ND (hvis Tue ikke kommer med den)

Alle med forstærkere til

Kan komme med Digitalpult så vi nemt kan sende samme CD / Mikrofon i alle kasser
LS9 / M7CL /SD8

Så skal vi bare finde et sted som har en kaffemaskine
.
SeeYou
Eskild



[size=85]www.facebook.com/bj.eskild?fref=ts[/size]

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Audioone A-212ND (hvis Tue ikke kommer med den)
Altså ...jeg fik følgende mail i dag:
Hej Søren,

Det lyder ellers interessant.
Jeg får den nye Neo kasse hjem midt/ultimo juli, så det passer fint med en A/B test…
Jeg stiller gerne op mod alle mærker med den nye A-212ND… ;-)

Vi tales ved.

Best regards
Mikkel Bauer
Audio One
--sd

Medlemsavatar
Bacher
Medlem
Indlæg: 1193
Sted: Sjælland

Indlæg af Bacher »

Jeg vil gerne kigge forbi, evt. med en DPAC mp152. Mandag/tirsdag er klart bedst.

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

Hey boys,

Fik i test lyttet ? - hvor endte jeres lille uvidenskabelige lytte test ?
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Hold nu vejret, det er 8 år siden, og som jeg husker det var l1200 fra Martin bedst, men der var en billig aktiv fra Proel der virkelig tog kegler i pris i forhold til ydelse.

—sd

Nyt svar