Digico SD9

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
lasse sartou
Medlem
Indlæg: 5
Sted: grenaa

Digico SD9

Indlæg af lasse sartou »

hej alle

hvor mange har prøvet den nye Digico SD9 i brug. og hvad er jeres mening om den??

har selv prøvet den og syntes den holder.

kom friskt

Medlemsavatar
Tobias-Frank
Medlem
Indlæg: 278
Sted: Denmark

Indlæg af Tobias-Frank »

Har prøvet den på Montreux festival i Schweiz med Kiss Kiss Kiss..

Det er den fedeste digital pult jeg har arbejdet på længe :-)
Med venlig hilsen

Tobias Frank

www.tobiasfrank.dk

Medlemsavatar
Krakken
Medlem
Indlæg: 5

Indlæg af Krakken »

Det er uden tvivl en pult der kan blive fed. Det virker desværre lidt som om den er kommet lidt for hurtigt hjemme fra... Den har en del børnesygdomme, som den dog forhåbentligt kommer sig over med nogle softwareopdateringer... PT låser den ofte, opstarten er utroligt sløv og generelt er det bare langsom til at reagere...

Derudover er det en fed kompakt pult, der har virkelig mange features i et meget lille footprint. Dog kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor DiGiCo bliver ved med at insisterer på at deres styresystem skal køres i Windows... Det kan umuligt være særligt snedigt ;-)
All you need for at good show is lots and lots of 57's and lots and lots of 58's...

Medlemsavatar
Tobias-Frank
Medlem
Indlæg: 278
Sted: Denmark

Indlæg af Tobias-Frank »

Krakken skrev:Det er uden tvivl en pult der kan blive fed. Det virker desværre lidt som om den er kommet lidt for hurtigt hjemme fra... Den har en del børnesygdomme, som den dog forhåbentligt kommer sig over med nogle softwareopdateringer... PT låser den ofte, opstarten er utroligt sløv og generelt er det bare langsom til at reagere...

Derudover er det en fed kompakt pult, der har virkelig mange features i et meget lille footprint. Dog kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor DiGiCo bliver ved med at insisterer på at deres styresystem skal køres i Windows... Det kan umuligt være særligt snedigt ;-)
Jeg oplevede ikke nogle sygdomme.. Men har hørt fra mange at det fejler lidt..

Ja, det med windows gir jeg dig ret i , det er super træls !!
Med venlig hilsen

Tobias Frank

www.tobiasfrank.dk

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Ja det med at de kører windows må vel egentlig også betyde at de er modtagelige for virus?
En ls9 fks skal man skrive en decideret virus til, og kende dens system, men den er jo bare en windows maskine den pult.
Mvh Jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

Jens Ledet skrev: En ls9 fks skal man skrive en decideret virus til, og kende dens system, men den er jo bare en windows maskine den pult.
Mvh Jens
Sidst jeg bootede en LS9 op, lignede den til forveksling en Unix maskine.

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

men der er vel stadig flere virus skrevet til windows?
Mvh Jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Medlemsavatar
Bregendahl
Forum Donator
Indlæg: 230
Sted: Århus

Indlæg af Bregendahl »

Jens Ledet skrev:men der er vel stadig flere virus skrevet til windows?
Mvh Jens
Ja. Men Unix har jo INTET med Windows at gøre. Unix er et styresystem, lisom OS-X Windows og Linux!

Medlemsavatar
mester
Medlem
Indlæg: 1081
Sted: København

Indlæg af mester »

Jens Ledet skrev:Ja det med at de kører windows må vel egentlig også betyde at de er modtagelige for virus?
En ls9 fks skal man skrive en decideret virus til, og kende dens system, men den er jo bare en windows maskine den pult.
Mvh Jens
Hvilken pult? LS9? - er i hvert fald netop ikke en Windows maskine.
http://www.blackburst.dk

Er inhabil på følgende områder:
- Forhandler af Danley Sound Labs.
- Affilieret med Yamaha.

Default avatar
US Guy
Medlem
Indlæg: 82
Sted: Jylland

Indlæg af US Guy »

så vidt jeg ved er Soundcrafts VI pulte også med en nedskaleret version af XP som styresystem. og de virker da efter min mening ganske udemærket. og mht. virus, kræver det jo at du enten henter en virus ned på USB-stick eller sætter pulten til en router med tilslutning til internettet, og det er vel ikke normalt at gøre det?

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Jeg tror vi er enige Mester! :-)
Det er derfor jeg har en mistanke om at digico er modtagelige for alm windows virus.
Om VI pultene er windows baseret ved jeg ikke.
Mvh Jens

Edit:
Det jeg mener med at der skal skrives en virus til fks ls9 er jo netop at man skal kende det system og ville skade lige nøjagtig den før det sker, og det er der jo ret sikkert ikke nogen der gør. Men en windows baseret maskine burdte være modtagelig for alt hvad er lavet til windows, og det er ret meget efterhånden!
Mvh Jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Default avatar
Malte
Medlem
Indlæg: 34
Sted: Copenhagen

Indlæg af Malte »

US Guy skrev:så vidt jeg ved er Soundcrafts VI pulte også med en nedskaleret version af XP som styresystem. og de virker da efter min mening ganske udemærket. og mht. virus, kræver det jo at du enten henter en virus ned på USB-stick eller sætter pulten til en router med tilslutning til internettet, og det er vel ikke normalt at gøre det?
"Mini" Windows XP i Vi´erne fungere så vidt jeg ved udelukkende som styresystem for brugerfladen og har intet med audio delen af pulten at gøre. Windows bliver brugt til at "oversætte" de kommandoer der gives når man skruer på pulten.
Som en bonus kan jeg oplyse at man med en enkel lille kommando kan arbejde i XP på skærmen i master sektionen mens der mixes på resten af pulten. Arbejder i øjeblikket på at få geninstalleret 7 kabale og minestryger, som de desværre har fjernet fra fabrikken... 8-)
Malte Oscar
www.malteoscar.dk

Default avatar
Malte
Medlem
Indlæg: 34
Sted: Copenhagen

Indlæg af Malte »

lasse sartou skrev:
hvor mange har prøvet den nye Digico SD9 i brug. og hvad er jeres mening om den??
Har lavet et par jobs på den og synes bestemt det er en fin og meget kompakt lille pult.
Man savner lidt nogle knapper i forhold til storebrødrene, hvilket desværre går lidt ud over arbejdstempoet. Til gengæld lyder den godt og så er den jo svinebillig...!
Det firma jeg arbejder for købte et par stykker kort efter den kom på markedet, så vi har selvfølgelig også haft alle børnesygdommene. Men det er jo efterhånden hvad der kan forventes, hver eneste gang der lanceres et nyt stykke elektronik.

Tager inden længe en med som ekstra pult til support acts på en 3 måneders tur rundt i Europa, og den sparer mig både et analogt multikabel samt plads i lastbilen. Det er tæller vel også som et positivt parameter..... :)
Malte Oscar
www.malteoscar.dk

Nyt svar