Hvor stort anlæg? Politikertale for 500 ved Christiansborg

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Magister Bibendi
Medlem
Indlæg: 608
Sted: København

Hvor stort anlæg? Politikertale for 500 ved Christiansborg

Indlæg af Magister Bibendi »

Hvor stort et anlæg skal jeg bruge, så måske 500 mennesker kan høre taler fra en ladvogn på Christiansborg Slotplads. Vejrudsigten siger 5 sekundmeter.

Jeg overvejer 2 styk EV zlx12p på stativer.

Medlemsavatar
Magister Bibendi
Medlem
Indlæg: 608
Sted: København

Indlæg af Magister Bibendi »

Jeg er endt med at bestille 4 styk EV zlx12p, som jeg stiller op, så de spreder ud over crowdet. Jeg håber, at det kan gøre det. Der er kort tid til at finde en mere effektiv løsning.

Medlemsavatar
Magister Bibendi
Medlem
Indlæg: 608
Sted: København

Indlæg af Magister Bibendi »

Så kommer udfordring nummer to: Få talere til at forstå, at sådan en dynamisk mikrofon skal helt op til munden :)

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Det eneste problem er at det er alt for klejnt ... du har ingen vægge, vi snakker om en opgave der kræver mindst 6 kW i ikke hornladede systemer.

--sd

Medlemsavatar
Magister Bibendi
Medlem
Indlæg: 608
Sted: København

Indlæg af Magister Bibendi »

Det var det, jeg var bange for.

De 4 gange 1000W (peak) rækker et stykke af vejen, dog. Kan jeg leje et sæt ekstra og så nå i mål, eller bør jeg se efter helt anden løsning?

Jeg betaler 400 kroner for hvert sæt.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Der er jo ingen mangel på anlæg i den størrelse i nabolaget af Christiansborg, men der er en vis ugift forbundet med det...?

--sd

Medlemsavatar
Tirsbæk
Medlem
Indlæg: 173
Sted: Esbjerg, Haderslev, Danmark

Indlæg af Tirsbæk »

Min anbefaling vil være en af følgende:

Løsning A
Et mindre linearray system fløjet på nogle PA stativer der giver en fornuftig flyve højde. Det kunne eksempelvis være noget d&b Q1 (3-4 stk pr side) eller noget L-acoustics KARA. Fordelen ved linearray systemer er at de kaster lyden noget længere.

Løsning B
Point Source højttalere i en delay kæde fordelt gennem publikums området.
Fordelen ved denne løsning er at højttaleren, ikke nødvendigvis skal spille så højt, da publikum gennemsnitligt vil være tættere på højttalerne. Her kunne du sikkert godt bruge 3 sæt af de højttalere du selv nævner, de er godt nok ikke ret store, men hvis du har nok af dem og de er placeret (og delayet) rigtigt, så tror jeg umiddelbart godt det kan fungere.
Besøg min blog: [url]http://larstirsbak.com/blog/[/url]
Online Mix [url]http://onlinemix.dk/[/url]

Nyt svar