Bruge powermixer som Forstærker

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Harley
Medlem
Indlæg: 102
Sted: Kalundborg

Bruge powermixer som Forstærker

Indlæg af Harley »

Undskyld dette lidt mærkelige spørgsmål..

Jeg skal ud og sætte nogle mikrofoner op til et arrengement med vores bigband. (full bigband 17 mand)
jeg har kun 8 kanaler på vores powermikser, men jeg har brug for flere kanaler 12-16 stk nok.

Jeg har også en 16 kanals 'passiv ' Mikser.

Spørgsmålet lyder:

Kan jeg tage min 16 kanals 'passive' mikser, og lave lyden på den , og så køre fra main out på den til en
fx return på power mixeren og på den måde forstærke lyden til mine passive højtalere ?
Ved godt det lyder lidt knold og tot, men det er lige den mulighed jeg ser for mig nu, er det muligt?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, det kan du godt

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Harley
Medlem
Indlæg: 102
Sted: Kalundborg

Indlæg af Harley »

Tusind tak..

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Og skulle return signalet drille kan man også bruge line indgangene på en af de kanaler på mixere, ofte er der nogle ekstra kanaler uden mikrofonpreamps, de kan benyttes til signalet fra en anden mixer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Og de fleste powermixere har lusede breakpoints hvor man kan hamre signalet direkte ind i forstærkeren... Men så kan man naturligvis ikke samtidig bruge indgangene på powermikseren (med mindre man er lidt kreativ....)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Nyt svar