skifte tweeter på EV s200

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
TueRoeh
Medlem
Indlæg: 464
Sted: Vanløse

skifte tweeter på EV s200

Indlæg af TueRoeh »

Hej lydnørder.

Min top er gået på min ene EV s200 og jeg har fundet en ny på Thomann. https://www.thomann.de/dk/ev_s200_diaphragma.htm.

Nogen som har erfaring med det, kan man bare skifte den? Læste noget om at der også er brug for en form for pakning
MacBook Pro Retina 15" 2013 - UAD Twin+Apollo - Logic Pro X - NS10M - Genelec 8050A - Focurite 430 II - TLM103 -

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Der kan være rester af lakken fra den gamle spole, der sidder i gabet - så man tager lige en klud og renser efter inden man presser den nye svingspole ned i den. Her er en video om en lidt nyere EV med titanium driver i stedet for phenolen din har, men i princippet er det det samme der skal ske med din, dog vil jeg sige at jeg har aldrig prøvet at reparere en s200:



--sd

Medlemsavatar
TueRoeh
Medlem
Indlæg: 464
Sted: Vanløse

Indlæg af TueRoeh »

Hej Søren

Tak for svaret:)

Nu har jeg skiftet spolen på på tweeteren og det lyder stadig af ged. Det viser sig at det er 12"eren den er gal med, da jeg nu har sat 12" fra den anden højtaler over i denne lyder det perfekt. Den gode 12" står der EV på, det gør der ikke på den dårlige, som desuden har malingrester og bærer præg af at have været skiftet mange gange. Jeg har købt højttaleren FRA NY og har aldrig lukket den op, så det er rimelig underligt. Endten har forhandleren taget mig i røven, eller også er min ene S200 blevet "forbytte" med en andens .WTF!!!

Spørgsmålet er så om jeg kan få den til at lyde godt ved at købe dette: https://www.thomann.de/dk/ev_evm12s_recone.htm ?
MacBook Pro Retina 15" 2013 - UAD Twin+Apollo - Logic Pro X - NS10M - Genelec 8050A - Focurite 430 II - TLM103 -

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Ja men hvorfor står der et s til sidst, jeg har aldrig reconet andet end en peavey hvor man blot flytter sin gamle magnet over på en “basket” det der med lim etc. har jeg aldrig prøvet. Jeg tror faktisk at jeg ville sende den til en med erfaring i det, men du kunne måske også finde en erstatning på eBay. Men agtpågivende så du ikke kommer til at købe bøf...

—sd

Medlemsavatar
TueRoeh
Medlem
Indlæg: 464
Sted: Vanløse

Indlæg af TueRoeh »

Ja jeg må hellere få en proff til det. :)
MacBook Pro Retina 15" 2013 - UAD Twin+Apollo - Logic Pro X - NS10M - Genelec 8050A - Focurite 430 II - TLM103 -

Nyt svar