Tilslutning af Iphone og Monitor til PowerMixer

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
MichaelHausted
Medlem
Indlæg: 82

Tilslutning af Iphone og Monitor til PowerMixer

Indlæg af MichaelHausted »

Hej Folkens

jeg har en dynacord powermate 600-2 (håber billedet kan forstørres)

Jeg vil gerne kunne tilsluttte min iPhone til mixeren til at køre i mine pauser. hvilket stik kræver det og i hvilken indgang vil i gøre det?

Derudover vil jeg også gerne have mig en monitor. Hvilke stik og indgang skal man bruge der?

Håber i kan hjælpe

DBH Michael Hausted
Vedhæftede filer
46886732_192073205064340_5157320635101216768_n.jpg
46886732_192073205064340_5157320635101216768_n.jpg (450.57 KiB) Vist 1349 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det ligner at 7-8 og 9-10 er stereo på faderne, en af de to ville jeg tilslutte din iphone via de line indgange. Jeg er usikker på hvad din iphone har af udgange, men normalt ville man bruge sådan et splitterkabel her:
https://www.thomann.de/dk/cordial_cfy_15_wpp.htm

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Enig med Christoffer omkring kablet.

Hvis du bare vil hører det samme som det der kommer ud af højttalerne, kan du koble en monitor i "mono output"
Alternativt laver man ofte et andet monitormix på aux (de blå) knapperne, hvis en sanger ønsker mere af sig selv eller noget mindre af noget andet i sit monitormix, men jeg gætter på at du med denne mixer nok får mest ud af at lytte på hovedtelefoner eller sætte en monitor på mono output.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det er ikke forkert hvad Christoffer siger, men jeg ville selv benytte mig af 2track return i stedet for, hvor du også har en dedikeret volumen kontrol (Den røde 2track return øverst i højre hjørne). Så besætter du ikke andre kanaler og behøver kun et helt almindeligt RCA kabel som du højest sandsynligt har i forvejen:

https://www.4sound.dk/tilbehoer/kabler/klotz-ay7-0200

Afhængigt af hvilken iPhone du har skal du så bruge en adapter. Er det en lidt ældre version med hovedtelefon udgang kan du spare adapteren.

Til monitor benytter du "Main outputs". Du skal højest sandsynligt bruge et Jack-XLR kabel til dine monitors. XLR stikket skal være et han stik:

Billede

Disse kabler kan du købe i stort set alle musikforretninger.

Medlemsavatar
MichaelHausted
Medlem
Indlæg: 82

Indlæg af MichaelHausted »

Morten B skrev:Det er ikke forkert hvad Christoffer siger, men jeg ville selv benytte mig af 2track return i stedet for, hvor du også har en dedikeret volumen kontrol (Den røde 2track return øverst i højre hjørne). Så besætter du ikke andre kanaler og behøver kun et helt almindeligt RCA kabel som du højest sandsynligt har i forvejen:

https://www.4sound.dk/tilbehoer/kabler/klotz-ay7-0200

Afhængigt af hvilken iPhone du har skal du så bruge en adapter. Er det en lidt ældre version med hovedtelefon udgang kan du spare adapteren.

Til monitor benytter du "Main outputs". Du skal højest sandsynligt bruge et Jack-XLR kabel til dine monitors. XLR stikket skal være et han stik:

Billede

Disse kabler kan du købe i stort set alle musikforretninger.
FEDT tror nemlig allerede jeg har et RCA kabel liggende et sted :)!

mht monitor, skal der både et jack i left og right så til main outputs? i så fald skal man så have ét kabel med XLR-han der deler sig ud i 2 jacks eller hvordan ?

Medlemsavatar
MichaelHausted
Medlem
Indlæg: 82

Indlæg af MichaelHausted »

MichaelHausted skrev:
Morten B skrev:Det er ikke forkert hvad Christoffer siger, men jeg ville selv benytte mig af 2track return i stedet for, hvor du også har en dedikeret volumen kontrol (Den røde 2track return øverst i højre hjørne). Så besætter du ikke andre kanaler og behøver kun et helt almindeligt RCA kabel som du højest sandsynligt har i forvejen:

https://www.4sound.dk/tilbehoer/kabler/klotz-ay7-0200

Afhængigt af hvilken iPhone du har skal du så bruge en adapter. Er det en lidt ældre version med hovedtelefon udgang kan du spare adapteren.

Til monitor benytter du "Main outputs". Du skal højest sandsynligt bruge et Jack-XLR kabel til dine monitors. XLR stikket skal være et han stik:

Billede

Disse kabler kan du købe i stort set alle musikforretninger.
FEDT tror nemlig allerede jeg har et RCA kabel liggende et sted :)!

mht monitor, skal der både et jack i left og right så til main outputs? i så fald skal man så have ét kabel med XLR-han der deler sig ud i 2 jacks eller hvordan ?
(er glad for billedet der viser han-stik :D vidste faktisk ikke hvad der var hvad)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har en Powermate ikke Speakon udgange? I så fald er det dette kabel du skal have to af: https://www.danguitar.dk/hiend-skc870-a ... wcB&c=1437
og en passiv højtaler som fx EV SX100+
skriver noder

Medlemsavatar
MichaelHausted
Medlem
Indlæg: 82

Indlæg af MichaelHausted »

Hald skrev:Enig med Christoffer omkring kablet.

Hvis du bare vil hører det samme som det der kommer ud af højttalerne, kan du koble en monitor i "mono output"
Alternativt laver man ofte et andet monitormix på aux (de blå) knapperne, hvis en sanger ønsker mere af sig selv eller noget mindre af noget andet i sit monitormix, men jeg gætter på at du med denne mixer nok får mest ud af at lytte på hovedtelefoner eller sætte en monitor på mono output.
Tak for svaret :) Nu skal jeg lige være med. Morten skriver nedenunder at jeg skal bruge "Main Out" til monitors? Men du mener "Mono Out" ?
forskellen på de to er at main output har Left og Right, mens MONO har én indgang. (af navnet mono :D) Den nedenunder MONO indgangen står der AUX ved.

Er forskellen om jeg får det i stereo eller mono så ?

Medlemsavatar
MichaelHausted
Medlem
Indlæg: 82

Indlæg af MichaelHausted »

bryla skrev:Har en Powermate ikke Speakon udgange? I så fald er det dette kabel du skal have to af: https://www.danguitar.dk/hiend-skc870-a ... wcB&c=1437
og en passiv højtaler som fx EV SX100+
Den har to af de udgange men dem bruger jeg til de to højtalere der peger mod publikum :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Arh, sorry, ja til scene monitors skal du bruge forstærker udgangen som sikkert er speakon, der har bryla helt ret.

Jeg tænkte lige du mente studie monitors.

Nyt svar