Kursus i live/PA lyd?

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Kursus i live/PA lyd?

Indlæg af Telstar »

Jeg er en rimelig rutineret lydmand. Dog er det primært studiet jeg har bevæget mig i.
Nu kunne jeg godt tænke mig at få mere styr på at lave live lyd.
Nogen der kender gode steder der underviser i sådant, helst i Kbh området?

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Med livelyd mener du givetvis til musik, og her er der faktisk ikke rigtigt noget - fordi dem som er, er til teater. Dog kommer Rytmisk Center i deres Lydstudielinie ind på det som et kort tema.

Lang de fleste live lydmænd/kvinder er autodidakte. Men nogle af de store PA firmaer sender deres føl over til Brittania Row i London på et 12 ugers fuldtidskursus.

Event tekniker uddannelsen er i København designet af det Kongelige Teater, til at eleverne bliver til opstillere men ikke afviklere af lyd og andet scenisk grej, da den egentlige afvikling - det vil sige det kunstneriske, hører til ovre i Scenekunstskolen eller Rytmekons. uddannelser. Event tekniker uddannelsen i Jylland foregår i Frederikshavn ... og sigter ikke mod teaterlyd men i stedet mod AV og Event brancen.

--sd
Senest rettet af Søren Dyhr ons 9. jan 2019 15:49, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

Nu kender jeg ikke din alder, men jeg vil også sige at det bedste bud, hvis ikke man er mellem 18-25 og vil starte en egentlig uddannelse, ville være at kontakte nogle etablerede lydpersoner.

Forklar dem din situation og din erfaring og tilbyd at medbringe kaffe, rulle kabler sammen, hul tjekke osv, mod at du må være med ved pulten under afvikling. Det samme i forhold til udlejningsfirmaer...

Nyt svar