Anbefaling af aktive toppe med 8" bas

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Frost
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Midtjylland

Anbefaling af aktive toppe med 8" bas

Indlæg af Frost »

Julegavehøsten bestod af for mange bløde pakker, så jeg må kompensere på egen hånd.

Jeg påtænker at købe et sæt aktive toppe, hvor det ufravigelige krav (grundet fysisk størrelse) er at bassen bliver max. 8".
Sættet skal virke sammen med subs, og jeg tænker delefrekvensen kommer til at ligge i omegnen af 120 Hz.
Det totale sæt (toppe + subs) skal bruges til indendørs party-pjat og anden fornøjelse, og toppene i sig selv skulle gerne kunne fungere som Full Range Flat Respons (FRFR) til et guitar setup.

Mit udgangspunkt for overvejelser er Yamaha DXR8, som jeg har lagt øre til. Men har også overvejet QSC K.2 series 8. Dem har jeg til gode at lytte til
Nogen der har erfaringer / anbefalinger til andre produkter?

På forhånd tak .

EDIT: Mere sigende overskrift & præcisering
Senest rettet af Frost søn 13. jan 2019 13:57, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
dolbe
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af dolbe »

QSC K-serien skulle være super god.

Medlemsavatar
Frost
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Midtjylland

Indlæg af Frost »

Well - Denne tråd er ret overskuelig, og jeg må erkende, at da jeg startede indlægget havde satset på lidt flere input fra folk med erfaring.

Anyway - Jeg fandt en forretning der havde både Yamaha DXR8 og QSC K2 serie 8 på hylden, og spurgte til, om det var muligt, at få dem demonstreret med henblik på sammenligning. Det var det, og endnu bedre. De havde begge systemer på lager, så jeg kunne hjemtage "vinderen". Lad så ligge, at forretningens demonstrationssetup var befængt med ground loops, hvilket forstyrrede indtrykket en del.

De audiomæssige forskelle var ikke store, når begge systemer stod i default settings, men jeg endte med at vælge QSC'en, og det var især fleksibiliteten i den indbyggede DSP der gjorde udslaget.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Frost skrev:Well - Denne tråd er ret overskuelig, og jeg må erkende, at da jeg startede indlægget havde satset på lidt flere input fra folk med erfaring.
Men er det ikke dem som ikke har erfaring der prøver at legitimere deres eget valg der "endorser" bestemte produkter? Hvor ligger der lige en grundig beskrivelse udover at du vil have en absolut lineær respons? - hvem siger lige at dit valg egentlig kalder på et slags linearray ... du glemmer at fortælle hvorfor du vil finde en 8" udover størrelsen?

Hvorfor er L1 fra Bose, eller Maui 11 G2 blevet valgt fra?

Betænk venligst at udklingningstiden ikke kan være lineær, hvilket siger meget mere om hvad en højttaler gør, end at den har en lineal flad respons.

--sd

Nyt svar