dbx 286s Alternativ

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Default avatar
dataman
Medlem
Indlæg: 7

dbx 286s Alternativ

Indlæg af dataman »

Hey

Jeg er ved at bygge en stream op på twitch.
Jeg skal bruge en enhed til at fjerne baggrunds støj, og med kompressor til min dynamiske mikrofon. Har kigget på dbx 286s som har en god pris, og gode egenskaber, men formfaktoren skræmmer lidt. Kan man finde noget som kan tilsvarende men med mere kompakt design?.
Håber på nogle gode input :-D

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg laver en del småjobs med foredrag med en: https://www.thomann.de/dk/art_usb_dual_ ... arch_prv_6

... og så min bærbare hvor jeg i Mainstage, på Logic'måde får lavet et channelstrip forløb med de ting jeg behøver til opgaven. Brug bare native kompressorer og exitere for så løber du ikke ind i andre latency issues end USB2 roundtrip...

--sd

Default avatar
dataman
Medlem
Indlæg: 7

Indlæg af dataman »

Tak for svar.
Kan ikke lige gennemskue den dims du snakker om, fjerner støj via en gate hedder det vist nok? Altså den fjerne det værste støj fra b.l.a. keyboard ? og kan den give stemme mere bass?
Sorry hvis jeg lyder lidt dum for det her er meget teknisk for mig;-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det Søren skriver om, er at han laver det med software - i øvrigt i sin Mac, hvilket ikke er så relevant for Twitch streaming. Det er en anden form for live lyd.

DBX 286s er populær fordi den både har expander/gate og compressor.

Jeg kender ikke lige til nogen mindre boks i det prisleje, der kan det samme - desværre.

Default avatar
dataman
Medlem
Indlæg: 7

Indlæg af dataman »

Tak for svar SustainerPlayer
Er også lidt det jeg frygtede. Må så nok bare tage en DBX 286s. Det er virkelig svært at finde ordentligt oplysinger om streamers lyd gear. Så det gør det lidt svære at finde ud af hvad man skal købe/gå efter.

Nyt svar