Højhus bygger post produktion studie - update 17/8 - Video 2

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Re: Højhus bygger post produktion studie - update 17/8 - Video 2

Indlæg af Højhus »

Du kan faktisk sagtens høre det i starten af den første video.
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
C-#
Medlem
Indlæg: 10

Indlæg af C-# »

Kan sagtens høre forandringerne i videoen - var mere for at høre om du havde analyseret rummet før og efter

Default avatar
elendil
Medlem
Indlæg: 2

Indlæg af elendil »

Hej,

Jeg har læst mig igennem tråden og skimmet videoerne. Jeg har sådan et nyt hus med hårde flader over det hele, og det gør sig hverken godt i musikrummet eller i filmstuen. Efter lang tids googlen rundt, endte jeg her.

Jeg er ikke i tvivl om at tiltagene i denne tråd kan gøre meget for lyden herhjemme, men da huset er nybygget, og konen ikke så begejstret ud, da jeg fortalte hende om alle de smarte tiltag man kan proppe ind, skal det helst være så anonymt som overhovedet muligt.

Jeg tænkte jeg kunne starte med broadband absorbers, men Højhus’ gardinstof er blevet nedstemt. Vil det have nogen nævneværdig ulempe fx at bruge tykt hørstof (ligesom på lærreder) til at beklæde med? Konen mener hun enten kan male noget anstændigt, eller at man kan købe sine billeder på hørstof, som man så kan montere.

Hvis man selv skal male, skal stoffet først grundes, og lidt af den farve vil sandsynligvis trænge igennem og ind på isoleringen. Har det nogen betydning?

På forhånd tak, også for nogle meget fine guider.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Man skal kunne ånde/trække vejret igennem stoffet for at få den ønskede virkning, da det samme vil ske med lydbølgerne. Er overfladen hård kan lydbølgerne ikke slippe igennem stoffet på samme måde.

Tjek evt. her for et brugbart (og nok også dyrt) alternativ:
http://www.exponent.dk/
http://www.illux.dk/produkter/stoejdaempning/

Rockfon er anerkendt og brugt meget bredt (fra kontorlandskaber, fabrikker til top prof. lydstudier).

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Ja, er ikke smart at male på stoffet, da malingen vil størkne, og lyden så ikke vil kunne komme ordenligt igennem..

Default avatar
elendil
Medlem
Indlæg: 2

Indlæg af elendil »

Av min arm. Ja, det alternativ er da lidt dyrere, må man sige. Det må jeg lige tænke lidt over.

Da jeg også er miljøhippie og overbeskyttende småbørnsforælder, må jeg også hellere høre om tyndt stof stadigvæk holder på støv og fibre fra isoleringen.

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

elendil skrev:Da jeg også er miljøhippie og overbeskyttende småbørnsforælder, må jeg også hellere høre om tyndt stof stadigvæk holder på støv og fibre fra isoleringen.
Det gad jeg godt kunne gi' dig et utvetydigt svar på, men lige nøjagtig det emne synes jeg det er virkelig svært at blive klog på

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

"1 stk. trekantet 22 mm krydsfiner med målene 66 x 56,5 og 85,5 på den lange side" - er det målene man skal bruge til at skære Rockwool efter? (kunne ikke finde stedet i videoerne hvor størrelsen på skabelonen blev nævnt)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tror ikke der bliver nævnt mål på skabelonen:

Men det kommer jo an på hvordan du vil dele den op.

Jeg vil sige at hvis du vil have 4 stykker ud af hver plade, og den er 100 x 60 cm, må din trekant være 60x50 cm
100x60.png
100x60.png (32.46 KiB) Vist 1863 gange
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hald:
Det er muligt at der er brugt flexi batts i videoen, de har så vidt jeg husker et mindre og knap så rundt mål.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt, så fik jeg også svar på, om man kan hænge guitarer på sine absorbere

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar