Morten bygger studie.

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Re: Morten bygger studie.

Indlæg af Morten B »

Ja, har været lidt økonomisk presset, men projektet lever og jeg er ret sikker på at Januar bringer lidt nyt.

Men tak for interessen :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Så var der endelig lidt nyt på byggefronten. Har fået færdiggjort min cloud og har fået lavet lidt andre småting, bl.a. monteret lys i mine superchunks.

Jeg har gjort det på den måde at ramme og batts er adskildt. Jeg pakkede to lag 50mm terrænbatts ind for sig (Overvejer om der skal et lag mere på, men er usikker på om gips loftet kan holde til det):
Billede

Så lavede jeg en underramme og pakkede den fint ind i stof:
Billede

Inde i underrammen har jeg monteret LED strips hele vejen rundt:
Billede

Her er de to dele samlet. Batt'sne ligger bare løst oven på rammen:
Billede

Og her det færdige resultat. Jeg har faktisk opnået det look jeg gerne vil ha' og det giver en ret fed effekt med LED strips monteret på den måde:
Billede

Jeg er en stolt og glad far, og glæder mig til at arbejde videre med musikken i mit nu "færdige" studie.

Slå på tråden hvis du kommer forbi horsens, jeg giver gerne en kop kaffe og skruer op for magneterne i de kære Klein+Hummel :thumbup:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det ser da godt ud med det lys. :) Ser ganske jævnt ud, hvilke LED lister er det du har købt? Vigtigst er nok spredningen på hver diode for at få det til at flyde sammen.

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Det ser dælme' godt ud :-D
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det ser mega godt ud, også fedt med LED, det er mega god inspiration til når jeg engang selv skal igang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Tak for kommentarerne :)

LED strips'ne har jeg købt på evilbay, der er masser som sælger. Jeg købte 15 meter 3528 med 60 LED'er pr. meter til 25 euro :shock:
Har brugt ca 10 meter i alt til cloud og superchunks.

Et lille tip: Harald Nyborg har strømforsyninger til en god pris, har ikke fundet noget der var billigere på ebay og så sparer man forsendelsen.

Det er faktisk ret nemt at arbejde med, man kan klippe strip'en over for hver 3. LED hvor der er loddeøer og man kan ikke brænde dem af, da de bare ikke lyser hvis polerne er vendt forkert. Total idiot sikkert, lige noget for mig :-P

Det er en god ide at montere strips'ne lidt væk fra stoffet, da stoffet så fungerer som en diffuser og spreder lyset. Det er tydeligere at se hver enkelt LED på mine chunks, da jeg ikke kunne montere dem langt nok væk fra stoffet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ang. LED lister og 12V PSU'er kan Matronics.dk anbefales, hvis man vil handle i Dk. :) Har købt masser af lys-gejl derfra, og min Virus TI PSU er derfra, da den oprindelige døde for mange år siden.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Er det lys nok med de LED, når mørket er faldet på uden for, eller har du mere lys en LEDérne?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg har to lamper som står på gulvet til ekstra hygge lys, men LED lyset er rigeligt i sig selv. Overvejer om jeg skal sætte en dæmper på, så jeg kan skrue op og ned for styrken efter behag.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Ser sgu fedt ud, Morten :thumbup:
Deaktiveret

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Uncite skrev:Jeg har to lamper som står på gulvet til ekstra hygge lys, men LED lyset er rigeligt i sig selv. Overvejer om jeg skal sætte en dæmper på, så jeg kan skrue op og ned for styrken efter behag.
Okay, det er jo perfekt så.

Dit sidste billede synes jeg egentlig at det overordnet set ser rigtig godt ud. Der er dog nogle detaljer, som jeg ikke kan lade være med at bemærke.
Dine superchunks i de hjørner, det havde været kanont om de var sluttet tæt til væggene, eller på en eller anden måde havde en afslutning der faldt i hak med væggene.
Og så den der stikkontakt nede i venstre side ved din superchunks.. Den skære lige i mit øje :dollargrin:

Men det er altså små detaljer

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kunne man se et billede af lokalet når det er mørkt udenfor?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Ang. LED lister og 12V PSU'er kan Matronics.dk anbefales, hvis man vil handle i Dk. :) Har købt masser af lys-gejl derfra, og min Virus TI PSU er derfra, da den oprindelige døde for mange år siden.
Fint link, men hvis man er på budget, så er der meget at spare på mine links. Det ser dog lidt mere professionelt ud det grej man kan købe på Matronics.dk.
kandersen skrev:...Der er dog nogle detaljer, som jeg ikke kan lade være med at bemærke.
Dine superchunks i de hjørner, det havde været kanont om de var sluttet tæt til væggene, eller på en eller anden måde havde en afslutning der faldt i hak med væggene.
Og så den der stikkontakt nede i venstre side ved din superchunks.. Den skære lige i mit øje :dollargrin:

Men det er altså små detaljer
Rammerne til chunks'ne ville jeg nok også ha' lavet anderledes med den viden jeg har fået gennem projektet, men jeg vil dog sige at det ikke er nær så udtalt i virkeligheden, den lave dynamik i det digitale billed forværrer det en hel del. Men jo, det kunne godt være lavet lidt pænere. For en amatør som mig er det dog meget tilfredsstillende

Stikkontakten kan jeg ikke rigtig gøre noget ved, da det er et lejet hus vi bor i, men jeg har dog sidenhen fået sømmet kablet fast så det ser så stramt ud som muligt :-P
Hald skrev:Kunne man se et billede af lokalet når det er mørkt udenfor?
Ja, selvfølgelig, men har ikke lige et på lager, så det må vente til kloden er drejet nogle grader endnu.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det ser psykopat lækkert ud! Er ret vild med at den højre chunk lige passer ind i indhugget til vinduet. :thumbup: Oplever du ikke noget flutter ekko med det bare vindue foran din lytteposition? Eller er bagvæggen trappet?

Hvilken forhandler, på ebay, købte du ledstripsne hos?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Tak :)

Jeg købte dem her: http://www.ebay.de/itm/151353033394?_tr ... EBIDX%3AIT

Nej, oplever ikke det vilde flutter ekko. Jeg har 3 "broadband" absorbere (Bare 3x en plade 100mm A-batts direkte på væggen) som tager en del, men jeg kunne godt tænke mig at få en akustiker på besøg en dag for at måle og give råd. Mest af alt er jeg i tvivl om jeg ville få noget ud af at sætte diffusere op og om det kan betale sig at lave en kæmpe trap bag mig. Der er et stort indbygget skab som godt kunne fyldes med rockwool, men jeg ved ikke om det er overkill.

Men jeg er nu rigtig godt tilfreds med rummet og lyden nu og jeg synes mine mix opfører sig rimelig godt ude i den virkelige verden, så der går noget tid før jeg skal bruge flere penge på det... Tror jeg :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Min bag"vægs" reflektion er jo mine vinduer, og det tunede rummet på en fed måde med 5 cm terrænbatts, jeg har 10cm terrænbatts alle de andre steder jeg har dæmpet. Om 10cm havde givet samme effekt ved jeg jo af gode grunde ikke, men som sagt, det gav mig lidt mere af den brian-bund jeg savnede lidt.

Angående diffusorer, så skulle det have en del at sige at rummet er stort nok og at du har lang nok vej fra lytteposition og til det sted du påtænker de skal sidde på.

Nyt svar