Bord

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Bord

Indlæg af KristianNielsen »

Hey guys,

Er netop hjemvendt til det danske, efter en periode i Holland. Det betyder naturligvis at jeg skal have nyt studie.

Jeg kommer til at mangle et bord, men synes at mange af de deciderede studieborde er i et niveau, som ikke giver mening.

Er der nogen som har nogen forslag, enten til billigere, konkrete studiebord - eller kender til nogle skriveborde som passer til formålet?

Det må gerne være både forholdsvis bredt og dybt, da jeg gerne vil have mine Euphonix controllere, monitor controller, skærm, tastatur, mus og laptop stående. Overvejer derudover at købe et normalt skrivebord, og så købe 2x4U racks til at stille på bordet, og bruge som monitor-stands også.

Hvis folk gider uploade lidt billeder af deres egne bord-setups til inspiration, ville det være super fedt! :)

God søndag!

Default avatar
Poul Mundbjerg
Medlem
Indlæg: 93
Sted: Vejle

Indlæg af Poul Mundbjerg »

Ift. det med rack som skal stilles på et skrivebord, så findes der også nogle fra Zaor, som skrues fast på bordet: https://www.thomann.de/dk/zaor_miza_gri ... cherry.htm

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

Jeg har selv lige haft bygget dette bord. Ved ikke om det evt. kan være til inspiration? Det er dog uden rack-montering.
IMG_0145.JPG
IMG_0145.JPG (541.61 KiB) Vist 1683 gange

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg ved ikke hvad det her er:

http://www.dba.dk/studio-bord-stort-stu ... 032712738/

men jeg ved det ser fedt ud at man lige kan spare noget plads og trække et keyboard med vægtede tangenter ud som en udtræksskuffe + en tastaturhylde. Jeg ved osse at jeg ikke selv har råd. Det ser ud til der er masser af plads til racks.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

FadedMusic skrev:Jeg har selv lige haft bygget dette bord. Ved ikke om det evt. kan være til inspiration? Det er dog uden rack-montering.
Fedt! Ser lækkert ud! :) Jeg er dog ikke super handy anlagt, så bliver nødt til at hoppe på købe-løsningen - men altid inspirerende at se andres setups! :)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Er ved at kigge på det her fra Thomann, som ummidelbart burde dække behovet. Eneste minus ved at det "knækker" sådan, er at jeg ikke kan have min Euphonix serie i en lang enhed, men som tre enkelte dele. Nogen som har erfaringer med deres "Millenium" produkter?

https://www.thomann.de/dk/millenium_ws100.htm

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg fandt et hæve / sænkebord på dba til 700, lavede nogle simple rack kasser for 500....

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Billede

Nå ja, så limede jeg sort bordlinoleum på, da pladen var smadret.

Så alt i alt omkring 3000 for et setup hvor jeg også kan stå op og arbejde

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvorfor har du ikke ens højde på dine højtalere?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Er det ikke synsbedrag pga kameraet

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jo, synsbedrag. Fik skåret træet til kasserne ud hos bauhaus i specifikke mål og smed dem sammen med nogle skruer :-)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Bredal - fedt, kunne sagtens være noget i den stil jeg var efter! Jeg må lige holde øjnene åbne på DBA :)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

[emoji106] Jeg købte forbo desktop linoleum. Det har en virkelig lækker mat overflade og skulle være det bedste på markedet.

Kræver kun lim og hobbykniv at montere

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Brugte overskudslinoleum til toppen af racks.

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

KristianNielsen skrev:
FadedMusic skrev:Jeg har selv lige haft bygget dette bord. Ved ikke om det evt. kan være til inspiration? Det er dog uden rack-montering.
Fedt! Ser lækkert ud! :) Jeg er dog ikke super handy anlagt, så bliver nødt til at hoppe på købe-løsningen - men altid inspirerende at se andres setups! :)

Det kræver stortset ingen håndværkersnilde.
Alt du ser på billedet er fra IKEA og har kostet i omegnen af 700 kr. Det eneste jeg har brugt er en bore/skruemaskine og hvad der ellers fulgte med fra IKEA. ;)

Nyt svar