Træbeton oven på terrænbatts?

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Re: Træbeton oven på terrænbatts?

Indlæg af Holger »

Den perforerede masonit reflekterer højfrekvente bølger. Det gør rummet mere åbent i toppen.

Diffusion på udvalgte steder for at undgå slapback.

Rockfonen lukker ned for toppen, hvilket er fint i loftet, da det hårde gulv reflekterer på den modsatte side.

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

Jeg har lavet lidt samme løsning som du tænker, dog bare i hele loftet. Jeg startede blot med at klaske nogle lister op med passende mellemrum, til at jeg kunne ligge hele terrænbatts ind. Herefter har jeg blot skruet Troldtektplader i listerne, så det dækker hele loftet i mit lille studie. Det hjalp en hel del synes jeg. Om det så lydteknisk er det rigtige at gøre skal jeg slet ikke gøre mig klog på, men det føles i hvert fald meget bedre! :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Rockfon er væsentligt dyrere fordi det er et behandlet/malet afslutningsprodukt. Terrænbatts er vejen frem til de "skjulte" dele.

I øvrigt lidt dårligt nyt: Rockfon vil ikke længere producere Sonar Activity som lagervare. Så enten skal man betale et større opstartsgebyr eller også skal man bestille 900-1000 m2 ad gangen.

Alternativet er derfor fx Rockfon Koral + Terrænbatts over eller lign. Koral i sig selv er ikke voldsomt effektivt, men det betyder ikke så meget når der er Terrænbatts over.

De mere industrielle ting (Cosmos fx) er mere effektive, men ikke så kønne i overfladen.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Rockfon Koral fås i bl.a 1200x600x100

... og det er ikke helt ueffent.

Billede

Og dette minder mig om, jeg snart skal få opdateret min tråd om mit studieakustik-halløj.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Helt klart. Men kig lige på konstruktionshøjden... og prisen til sammenligning.

Nyt svar