Hvad hedder sådan en dims? (billede vedhæftet)

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Hvad hedder sådan en dims? (billede vedhæftet)

Indlæg af KristianNielsen »

Hey guys,

Da jeg boede i Holland, købte jeg nogle hjemmelavede broadband absorbers, som jeg er super glad for. Der sidder to dimser i toppen, som gør det super nemt at hænge dem på en skrue i væggen.

Jeg vil dog gerne bruge nogle af dem som clouds, så skal have to i bunden også. Men, har ingen anelse hvad sådan en dims hedder, eller hvor den kan købes - hjælp til dette vil blive utroligt værdsat :) (eller evt. alternative som minder om).

Billede

Billede

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Jeg ved ikke hvad de hedder men ser de ikke meget tynde ud ?
Hvis du skal have dem hængende 2-3 meter oppe over din arbejdsplads ... Uden de falder ned i hovedet på dig.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

De har hængt på væggen i 2 år, uden at være ved at falde ned, så håber at de også holder i loftet - specielt hvis der kommer 2 ekstra dimser i til at bære vægten... Men ja, ville være noget rigtig lort hvis de faldt ned på udstyret, eller i hovedet på mig - vil jeg formentlig ikke just blive klogere af :P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ville kalde sådan noget noget møbel hængsel krog thingy.... Men jeg blev ikke klogere af "hængsel" på harald nyborg eller møbelhængsel på google..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

De hedder billedøskner.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg ville dog overveje enten at bruge skruer i stedet for søm for at fastgøre dem - eller i det hele noget mere robust (= større). De har sikkert holdt fint ved vertikalt ophæng - jeg ville ikke være glad ved at hænge det op horisontalt i de bette blik.
Senest rettet af SustainerPlayer tors 20. dec 2018 19:49, rettet i alt 1 gang.


Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

SustainerPlayer skrev:Jeg ville dog overveje enten at bruge skruer i stedet for søm eller i det hele noget mere robust (= større). De har sikkert holdt fint ved vertikalt ophæng - jeg ville ikke være glad ved at hænge det op horisontalt i de bette blik.
Hmm, nej, kan sgu godt være det er lidt risky business :?

Har du en ide til noget som kunne minde om, men måske være mere stabilt?

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Brug sådan nogle her
https://www.silvan.dk/kram-oesken-elfor ... 2MQAvD_BwE
Så kan du selvfølgelig bestemme størrelse udfra hvad der giver mening. De har gjort det fint for mig tidligere. Kan dog ikke huske præcis størrelse, men nogenlunde i omegnen af dem jeg linker til.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg bruger øskner i alle mine der hænger fra loftet.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

^^ Præcis sådan nogle ^^
Så store som træet nu tillader.
Forbor med et bor, der er 0.5 - 1.0 mm mindre end gevindet på øsknerne.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Helt enig med Madelaire, Christoffer og SustainerPlayer, Øskner der er forboret er den rigtig sikre metode.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -


Nyt svar