Vanskelige forhold - Noget håb?

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
mica
Medlem
Indlæg: 1046
Sted: København

Vanskelige forhold - Noget håb?

Indlæg af mica »

Har fået en lille plads her at sidde ved med mine ting i vores nye lejlighed, hvor der er glas på begge sider og en betonvæg for enden. Højde ca 2,5m til loftet bredde 2,8 og længde 3.2m. Giver det mening at lave noget absorbtion på endevæggen af en art? eller er jeg bare screwed og må køre med bøffer på..

IMG_6897.jpg
IMG_6897.jpg (100.42 KiB) Vist 1068 gange
SÆLGER MACBOOK PRO 2017!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er efter min mening aldrig spildt at smække de absorbere op som realiteterne nu tillader.
Du får ikke ændret på bass og low mid respons, men dræbt noget reflektion de steder du nu behandler. Det er bestemt det værd IMHO.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Men det sagt, så er det dig selv der kan sige om der er noget håb. Har du prøvet at arbejde der allerede?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tror at du bliver glad for hovedtelefoner der, MEN! jeg har også set studier som akustisk var håbløse, problemet er at det er svært at pege fingre af når de har lavet mange hits der og nu er millionærererererere..
Jeg tænker Cloud! (evt over hele loftet hvis muligt)
Og hvis muligt nogle "pæne" absorbers på 1st-reflection og betonvæggen, om de skal stå på stativ på jorden eller hænge i fancy wire fra loftet må i vurdere. Og så få dæmpet bagvæggen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Er begge sidevægge ren glas?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Picture or it didn't happen.. show us :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:Det er efter min mening aldrig spildt at smække de absorbere op som realiteterne nu tillader.
Du får ikke ændret på bass og low mid respons, men dræbt noget reflektion de steder du nu behandler. Det er bestemt det værd IMHO.
+1

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Er der glas over det hele på sidevæggene? Glas burde da virke som bas absorber, hvis ikke det er alt for tykt...
Hvis man på spillesteder putter enkeltlags gips på strøer, på vægge, så absorberer de bas. Det virker ved at bassen får gipspladerne til at vibrere, og dermed tager man energien ud af bas lydbølgerne.
Måske dårligt forklaret, men ville ikke ind i en længere teknisk forklaring.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
mica
Medlem
Indlæg: 1046
Sted: København

Indlæg af mica »

Ok her er hvad jeg har at arbejde med. Til højre er ud til gaden, og til venstre er ind til en stue. (gulvet er færdigt nu i øvrigt ;) ) Billedet er taget fra et værelse bag ved rummet, og der kommer nogle glasdøre op i åbningen.
Jeg har ikke sat noget op endnu, men ville bare lige høre nogle meninger før jeg gik i gang.


IMG_6662.jpg
IMG_6662.jpg (48.11 KiB) Vist 1016 gange
SÆLGER MACBOOK PRO 2017!

Nyt svar