Cloud hænges op i gipsloft

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Cloud hænges op i gipsloft

Indlæg af Smittefar »

Jeg har gipsloft i mit lille studie. Det kan godt være det ligger kilometervis af rockuld ovenpå (har jeg så overhovedet brug for en cloud?

Men hvis jeg nu skulle hænge en cloud op i gipsloftet, så har jeg købt mig sådan fire ankre, jeg kan hænge op i loftet.

Er der noget jeg skal betænke mig på, før jeg borer dem op?Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

De ser smarte ud. Jeg ville nok alligevel være lidt nervøs for at hænge for meget vægt op. De bliver jo hurtigt halvtunge sådan nogle clouds. I øvrigt, du sidder under et tag ikke? Er der ikke en dampspærrer under gipsen, som man skal passe på ikke at lave hul i? Måske den sidder længere inde... anyway, gipspladerne må være skruet op i nogle lægter. Er det ikke en mulighed at finde ud af hvordan de sidder og så lave et smart ophæng skruet direkte ind i lægterne?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvad vejer din cloud?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg vil skyde på 20 kg

God pointe med dampspærre.

Jeg ville ønske jeg vidste, hvad der var over gipsloftet, hvor tykt det var, etc.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det ville jeg godt turde. Men du skal selvfølgelig sikre dig, at du så kommer op i fri gipsplade.

Forbor med et lille bor for at undersøge først.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Hvor gammel er konstruktionen? Hvis den er relativt ny, så burde der være et lag isolering på indersiden af dampspærren også. Desuden er der god sandsynlighed for at der er dobbeltlag gips (=26mm). Så jeg tilslutter mig SustainerPlayer og turde nok også godt :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Tilbygningen er lavet i 95

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

no problem forudsat at dit gipsloft er solidt forankret

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Min cloud er hængt op med 6 stk af dem. Ved ikke præcis hvad den vejer, men der er 6 batts i 1000x600x100mm, så den vejer nok mere end 20 kg.

Var lidt nervøs ved det, men den hænger meget solidt og har gjort det i snart 4 år.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Cool

Men det tilbagevendende spørgsmål er jo lidt - Vil det overhovedet hjælpe, hvis det er et gipsloft med isolering ovenpå (og skråt tegltag derover)

Jeg tror jeg vil prøve at sætte clouden midlertidigt op og måle, før jeg begynder at bore 10 mm huller i en gipsplade, jeg ikke ved, hvad der er bvaqgved
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Godt spørgsmål. Hos mig hjalp det gevaldigt. Har også en del rockwool bag gipsloftet.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:
Jeg tror jeg vil prøve at sætte clouden midlertidigt op og måle ...
Ja da. En før og eftermåling vil nok give et mere specifikt svar end forummets gætværk. :thumbup:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg overvejer kraftigt at flytte, så det bliver nok ikke lige til noget med en cloud, men ellers så har jeg i det rum jeg bruger, overvejet bare at montere et par bjælker på tværs af rummet & skrue clouden op i det/ lægge clouden over det, alt efter hvor lavt det skal hænge.

Uden at tænke over det, ville jeg nok bruge rosetter, findes også med kroge & er beregnede til gips. Hvorfor lige de ankre? Har ikke set dem før.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Gips er skruet fast i noget træ, nogle gange kan man være heldig at spotte samlingerne i det rigtige skær, så kan du evt sætte kroge direkte i træet, det har jeg gjort de gange har skruet cloud op, hvis det så ikke har passet perfekt har jeg blot efterjusteret med kæder eller wire.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar