Tråd for gode "in-the-studio" undervisningsvideoer

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Re: Tråd for gode "in-the-studio" undervisningsvideo'er

Indlæg af Morten B »

Ja tak Torben! Jeg kunne da rigtig godt tænke mig at se over skulderen når du arbejder. Nu kender jeg ikke så meget til hvad du har lavet før, har dog hørt lidt Pangea, men den lyd du har lavet med Lene's plade gør mig tørstig efter at se hvordan du skruer på knapperne!!! :)

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Så er den opdateret med de sidste par video-tilføjelser.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Argh!! Crap!!! Jeg ville lige opdatere tråden og redigere indlægget med alle video'erne så de fremstod i alfabetisk rækkefølge. Så jeg kopierede det hele over i notepad. Men da linksne er forkortede, så kom de med i den forkertede versioner. Så nu skal jeg finde alle video'er igen og opdatere... Jeg arbejder på sagen, så I må lige have lidt tålmodighed. Som et lille plaster på såret har jeg tilføjet fire nye video'er med The Freemasons.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Så burde det hele være i orden igen og i alfabetisk rækkefølge. Hvis der er links der ikke virker så sig lige til. Jeg har som sagt tilføjet fire nye Freemasons video'er samt en Ian Carey video.

Enjoy... :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Brug EDIT knappen når du copy+paster links.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Holger skrev:Brug EDIT knappen når du copy+paster links.
Ok. Det er noteret. :)

---

Er der nogen der kan gennemskue, hvad det er ham fyren fra Freemasons mener (i klippet om Stem-mixing) fra ca. 2:06 og frem til ca. 3:27? Det er vist noget med, at stortrommen skal ligge omkring 100Hz og så bassens sub under den... men så synes jeg både han snakker om at man ikke skal pille ved subben, men også noget med at EQ fra omkring 60Hz og nedefter. Jeg tjekkede et par stortrommelyde igår med en spectrum analyzer, og synes mange af dem peakede ved omkring 60-80 Hz... Så jeg fatter ikke helt hvad det er han siger.... Det virker også som om at bassen skal ligge omkring stortrommen. For han begynder også at snakke om området omkring 200-300 Hz...

:?:
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Han ævler lidt tror jeg :-)

Gider du ikke slette den om Logic EQ smearing med Freemasons? Er ikke noget egentlig tip, bare 20 minutters brok.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Holger skrev:Han ævler lidt tror jeg :-)

Gider du ikke slette den om Logic EQ smearing med Freemasons? Er ikke noget egentlig tip, bare 20 minutters brok.
Done!
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Hej folkens.

Jeg er så småt begyndt at opdatere listen med nogle få nøgle-info omkring hver af kunstnerne i video'erne. Indtil videre bare hvad de primært laver (altså titel) og hvilken hovedgenrer de beskæftiger sig med. Da flere af Jer sikkert ved mere om flere af kunstnerne end jeg gør, så må I gerne skrive det, og så skal jeg nok sørge for at få det tilføjet (altså f.eks. hvis jeg bare har skrevet producer, og det viser sig at personen også er DJ osv. - Det samme gælder i øvrigt for genrer... hvis jeg bare har skrevet house, og nogen ved at det mest er elektro eller minimal eller noget, så bare skriv det, så skal jeg nok tilføje det.). Hvis I ved hvem de forskellige har remixet, eller hvad de har haft af hits, så kunne det være fedt også at skrive på.

Og husk... nye gode video'er med undervisningsindhold er stadig meget velkomne...
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Har opdateret listen med lidt info om alle producere nu.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Ny video med The Remote tilføjet.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
mha
Forum Donator
Indlæg: 496
Sted: Ørestad Syd

Indlæg af mha »

Robert Babicz (Rob Acid):



Ikke så konkret, men han fortæller bl.a. lidt om hvordan han bruger sine kompressorer.
Soundcloud - Ambient dub m. modular synth
8track - 8-spors MIDI-sequencer til monome

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mha skrev:Robert Babicz (Rob Acid):



Ikke så konkret, men han fortæller bl.a. lidt om hvordan han bruger sine kompressorer.
Ah ja, perfekt du lige samlede den op igen!
Vi har jo haft den nævnt før her på forummet, men at placere den i denne tråd ville da være en dejlig ting, så folk altid ved hvor de skal kigge efter bestemte videoklip. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=7156

Way Out West studiotour. Hvis man kender lidt til musikken kan det være det er lidt sjovt at få et kig ind hos dem.. :)

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Christoffer I. N. skrev:http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=7156

Way Out West studiotour. Hvis man kender lidt til musikken kan det være det er lidt sjovt at få et kig ind hos dem.. :)
Hey Christoffer.

Jeg har kigget video'en igennem, men jeg synes ikke rigtigt at der er nogle undervisningsmomenter i den. - Det er mest bare en masse gear-flashing (men hold kæft noget lækkert gear). Da tråden mest var tiltænkt video'er med undervisningsmomenter flytter jeg ikke denne op i den første post. Men nu er den jo her, hvis nogen er interesseret :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Doc Noiz skrev:
Christoffer I. N. skrev:http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=7156

Way Out West studiotour. Hvis man kender lidt til musikken kan det være det er lidt sjovt at få et kig ind hos dem.. :)
Hey Christoffer.

Jeg har kigget video'en igennem, men jeg synes ikke rigtigt at der er nogle undervisningsmomenter i den. - Det er mest bare en masse gear-flashing (men hold kæft noget lækkert gear). Da tråden mest var tiltænkt video'er med undervisningsmomenter flytter jeg ikke denne op i den første post. Men nu er den jo her, hvis nogen er interesseret :)
Jeg skylder måske også en bedre forklaring ang. postingen af den video. Det var sådan set mere så folk der var interesserede i fremtiden kunne kigge dette topic igennem, også selvom det ikke er deciderede undervisningsvideoer. Sådan at man på den måde kan få samlet en masse fede videoer herinde, og de undervisningsrelaterede så kan blive flyttet frem forrest i topic og at dem man bare gerne vil kunne huske kommer sådan løbende.. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg vil helst have at denne tråd (i hvert fald 1. post) indeholder undervisningsrelateret materiale. Så kan man jo lave en ny tråd med gearflashing eller lign.

Medlemsavatar
Rux
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Værnedamsvej!

Indlæg af Rux »

den her tråd er simpelthen bare så ****ing awesome!!!

Word the F up til Doc Noiz for alt det arbejde du lægger i det!!!

Hvorfor skulle man dog se Scrubs/Family Guy/Simpsons/South Park når man kan bruge tiden foran skærmen på at blive klogere istedet?
Only when the last tree has been cut down... Will we be able to find that last damn pro-verb reciting indian and kill him. And make more money.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Rux skrev:den her tråd er simpelthen bare så ****ing awesome!!!

Word the F up til Doc Noiz for alt det arbejde du lægger i det!!!

Hvorfor skulle man dog se Scrubs/Family Guy/Simpsons/South Park når man kan bruge tiden foran skærmen på at blive klogere istedet?
Tik tak! :) Er glad for at nogen kan bruge tråden til noget... føler heldigvis også selv jeg er blevet lidt klogere af at skulle se alle de video'er igennem :-D
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Louis
Forum Donator
Indlæg: 130
Sted: København Vesterbro

Indlæg af Louis »

Du får også lige et tak herfra :-D

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Louis skrev:Du får også lige et tak herfra :-D
Selv tak :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Arock
Medlem
Indlæg: 541
Sted: Aarhus

Indlæg af Arock »

Sorry, the page you requested was not found:
http://www.redbullmusicacademy.com/LECTURERS.95.0.html

Please check the URL for proper spelling and capitalization.
Also, you may find what you're looking for if you try searching below
[url=http://homesurgery.dk/Home_Surgery.html]Home Surgery[/url] er også på [url=http://homesurgery.bandcamp.com]bandcamp[/url], [url=http://www.facebook.com/pages/Home-Surgery/186430155898]facebook[/url] & [url=http://soundcloud.com/home-surgery]soundcloud[/url]
[url=https://www.facebook.com/allesvarene]Alle Svarene på facebook.[/url]

- Med venlig hilsen David.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Arock skrev:Sorry, the page you requested was not found:
http://www.redbullmusicacademy.com/LECTURERS.95.0.html

Please check the URL for proper spelling and capitalization.
Also, you may find what you're looking for if you try searching below
Tak. Har rettet den, så den burde virke igen.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Fed Rob Acid video.. Den mand har godt nok en kompromisløs holdning til gear. Niiiiice :dollargrin:

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Tilføjet 4 video'er med Benassi; Bootleg af musikken fra Bladerunner. - De er ikke i helt lige så høj kvalitet hvad angår forklaringer, som nogen af de andre, men det lyder fedt det de får lavet, og man kan godt få et indtryk af arbejdsprocessen, så jeg synes de skulle med.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Nyt svar