Google Wave - alt-i-et løsningen som slår alt vi før har set

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Google Wave - alt-i-et løsningen som slår alt vi før har set

Indlæg af Doc Noiz »

~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Har kommenteret på bloggen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

david mondrup skrev:Har kommenteret på bloggen.
Jeps - og jeg har svaret :wink:
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
greatriver
Medlem
Indlæg: 378
Sted: KBH V

Indlæg af greatriver »

Sad og så den lange video forleden. Det er ret vildt!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg sidder til en forelæsning og tager noter på min bærbare, som er online – naturligvis. I Google Wave er mine medstuderende også online. Men lad os forestille os, at det drejer sig om en gruppe på i alt fire personer (som i min sidste læsegruppe), som skulle sidde og skrive en opgave indenfor et specifikt emne. Vi ville så kunne sidde og tage noter i det samme dokument og rette i det de andre har skrevet realtime. Underviseren kunne nævne et eller andet om Beethoven, og jeg kunne have glemt hvilken klassisk periode han hørte til i – og lige gå på Wikipedia og finde den oplysning og add’e det til noterne. En anden ville måske finde en mp3 eller midi fil af en symfoni og tilføje den til sammen wave. En tredje ville finde et dokumentarprogram om ham i form af video og tilføje det. Og den fjerde ville måske downloade underviserens powerpoints og indsætte de mest relevante for sammenhængen. Underviseren kunne feede noderne til symfonien og indsætte dem hos alle elever. Lad os sige, at den ene i vores gruppe har dansk som sekundært men måske foretrækker at få noterne oversat til sit hovedsprog portugisk. Dette er ikke noget problem med Google Wave. De noter som denne person tager på portugisisk vil automatisk blive oversat til dansk på de andre tre i læsegruppens skærme – igen naturligvis i realtime! Denne samlede wave kunne man udveksle med andre læsegrupper, så man kunne holde hinanden opdateret.
Lige umiddelbart kan jeg ikke se noget her du ikke allerede kan med 4 MacBooks i trådløst netværk og remote desktop control.

Det tager ikke fra Google Wave hvor nemt og integreret det kan være for alle. Så thumbs up!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Lige umiddelbart kan jeg ikke se noget her du ikke allerede kan med 4 MacBooks i trådløst netværk og remote desktop control.
Også oversættelsen? Men ellers har du ret, det er allerede i den grad muligt, også via google docs, der jo ikke er platforms specifikt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, ikke oversættelsen i real-time.

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

Er sikker på at wave blir størrer end vi kan forestille os. Det er meget mere
og andet end googles wave program. Humlen for mig ligger i at det er en
helt ny protocol - dvs død over smtp servere. Det er open source og med
de muligheder der ligger i systemet er det umuligt at forestille sig hvor mange
fantastiske ting der kan komme ud af det her.
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
Flouvio
Medlem
Indlæg: 712
Sted: CPH

Indlæg af Flouvio »

Crowdsourcing er vejen frem.
Quad 2,66 Windåze XP, Samplitude 10 Pro, Cubase 4, Sony Soundforge, Powercore MkI & MkII, Liquid Mix 32, RME, NTP, Gyraf, Avalon, Waves, Cranesong, NHTPro, KRK og Studer
http://www.myspace.com/masterboxdk

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg er på Wave nu.... hvad bruger folk det til?
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

bryla skrev:Jeg er på Wave nu.... hvad bruger folk det til?
Da det endnu kræver invites fra brugerne der har fået det, er der jo ikke mange på det endnu.. Men lige så stille kommer det.. det kræver bare flere brugere..

Jeg er også på, så hvis nogen mangler invites må i lige sige til.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
oesterby
Forum Donator
Indlæg: 1573
Sted: Frøstrup, Nr. Nebel

Indlæg af oesterby »

Jeg er også på Google Wave nu...

Forestiller mig, at det kan komme til at feje alle skole-undervisnings-netværk af banen...
Anders Østerby [cand.mag. i musikvidenskab og dansk]
Forstander på http://www.frostruphave.dk

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

oesterby skrev: Forestiller mig, at det kan komme til at feje alle skole-undervisnings-netværk af banen...
Problemet er jo at det ikke ligger hos kommunens servere, og ikke alle steder er der interesse i outsourcing når de står med det sidste ansvar.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Jeg har lige brugt det til et stort projekt vi havde i skolen de sidste to uger. Mega smarte funktioner osv. Det køre bare af helved til. Simpelthen så langsomt, og så skal man refreshe hele tiden :S Men med tiden bliver det helt klart uundværligt!
Vil dog mene, at hvis det er til normal chat, så er messenger bedre. Så det er kun til projekter og lignende det skal bruges :) Og med tiden også blogsystemer osv. F*ck hvor er det nice at man kan skrive på sin blog, og så kører det realtime i google wave :D

Har iøvrigt også et par invites liggende hvis nogle der skal bruge det ;)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
RBS
Medlem
Indlæg: 567
Sted: KBH

Indlæg af RBS »

Jeg vil meget gerne ha' sådan invite, hvis i ligefrem brænder inde med dem :) Det ser sq spændende ud til skolebrug...

rbsmidt (at) gmail (dot) com

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

RBS skrev:Jeg vil meget gerne ha' sådan invite, hvis i ligefrem brænder inde med dem :) Det ser sq spændende ud til skolebrug...

rbsmidt (at) gmail (dot) com
sender en til dig så ;) Der går op til et døgn før du får det!
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
RBS
Medlem
Indlæg: 567
Sted: KBH

Indlæg af RBS »

Jeg siger mange tak :) har modtaget den...

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

RBS skrev:Jeg siger mange tak :) har modtaget den...
Hahah cool, en af mine venner ventede 8 timer :S Men så er det jo godt de har taget sig sammen de googlefolk :D
Husk, når du bruger det i vigtige opgaver, så ta lige backup af de vigtigste ting engang imellem! Har ikke været ude for at
noget er forsvundet, men det kører med ret mange bugs osv. Så det er måske en god ide;)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
Tektoo
Medlem
Indlæg: 56
Sted: København

Indlæg af Tektoo »

Interessant collaberation værktøj - kunne jeg godt tænke mig at teste - så hvis der er nogen med en invite i overskud er jeg glad modtager på andriaz (at) gmail (dot) com

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Tektoo skrev:Interessant collaberation værktøj - kunne jeg godt tænke mig at teste - så hvis der er nogen med en invite i overskud er jeg glad modtager på andriaz (at) gmail (dot) com
Jep will do! og så tror jeg ellers jeg lige vil holde lidt fast på de sidste, medmindre der er nogle der viiirkelig brænder for det :D
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Newp_16 skrev: Har iøvrigt også et par invites liggende hvis nogle der skal bruge det ;)
Can i have one? :D
Mike-air (at) hotmail (dot) com

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Det er første spæde skridt på vej til singulariteten :D

Forestil dig konceptet, med 20 års udvikling på bagen + cloud computing.

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Hvis der er nogen der kan undvære en invite må de gerne lige PM'e mig. Kunne godt tænke mig lige at få det tjekket ud når nu alle er gået Google Wave crazy :)

EDIT: Er kommet på nu, tak til ndrs
Senest rettet af Runen tors 3. dec 2009 14:32, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Tektoo
Medlem
Indlæg: 56
Sted: København

Indlæg af Tektoo »

Tak til Newp_16 - så har jeg også et par invites at dele ud af

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

Tektoo skrev:Tak til Newp_16 - så har jeg også et par invites at dele ud af
Jeg vil da gerne inviteres med :)
Senest rettet af snifx tors 3. dec 2009 18:25, rettet i alt 1 gang.

Nyt svar