ProChords til iphone

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Låst
Medlemsavatar
awp
Forum Donator
Indlæg: 257
Sted: Denmark, Copenhagen

ProChords til iphone

Indlæg af awp »

Hej Folkens

Jeg er skabsfan af radioprogrammet Harddisken på P1 ... under opvasken i går hørte jeg så en podcast af programmet fra en gang i december som handlede om en gut som havde lavet en applikation til Iphone som kunne foreslå den mest populært brugte akkord til den sammenhæng man nu sad og komponerede i - altså hvis man er gået død i sin komposition og ikke kan hitte ud af hvilken vej tonalt man vil gå efter sin sidste akkord så kan programmet give nogle forslag osv.

Det skulle være lavet ved at have analyseret en fantazilliard musiknumre og lagt dem i en database.

Ud over det handlede programmet også om en gut fra MIT som havde forsøgt at "videreudvikle" guitaren - for som han sagde så er der ikek sket det store siden 50'ernes Fender og Gibson modeller. Det bliver vist lidt langhåret at forklare hvad han var kommet frem til - men lyt podcasten - det er interessant (synes jeg ihvertfald) - omend en smule nerdy :-)

Anyway - jeg tænkte at der nok var nogle herinde der kunne finde det lige så nørd-spændende som mig ...

man kan læse om begge projekter her

http://www.dr.dk/P1/harddisken/Udsendel ... 142305.htm
Macbook Pro 17" - Mac Pro dual Xeon 30" cinema display - PC i7 3.0 ghz. Nexus2, East West QLOV, Trilogy, Halion, Cubase

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

skriver noder

Låst