Den gode lyd i moderne musik...

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
RicoRadio
Medlem
Indlæg: 567
Sted: Holbæk

Den gode lyd i moderne musik...

Indlæg af RicoRadio »

Ok nu har jeg ikke bare oprettet denne tråd uden at tjekke om der skulle være svar i en anden- men sys ikke jeg kunne finde noget.

Det drejer sig simpelthen om den gode lyd i moderne produktioner, altså fek.s bass og strings forenet til denne her wave bølgende elektrisk agtige lyd, som i fek.s Jason Derulos (Watcha Say) specielt Flo Ridas Right Round i starten og omkvædet..

Nu har jeg 1 milliard gange lavet det her (gode drum beat), hvorefter jeg finder en deep sub bass forenet med en slags saw synth og prøvet i forskellige waveforms, og foruden sidechainet lidt med sub bassen fra kicket , er det helt fokert?? uanset hvorn faen jeg vender og drejer det kan jeg ikke trylle denne lyd frem. Det lyder tørt og kedeligt og man kan høre de inviduelle instrumenter hver for sig alt for meget!!

Jeg er kommet til den konklution at de har anskaffet sig en hardware box med en knap hvor der står "TRYL" og derefter kommer den lyd til at opstå :-D . Jeg ved at man ikke er i stand til at skabe den 100% i hjemmestudiet, men man kan vel komme bare en anelse i nærheden??

Fedt hvis i har en løsning eller bare gode tips omkring " den fede bass strings bølge" i moderne musikproduktion :-D
[size=85]Hvis ikke JEG kan, kan alle andre[/size]

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Tænk på det som mange små skridt i retning mod et færdigt resultat. Det er ikke éen synth, éen plug-in eller et mix-trick der får de numre du nævner til at lyde som de lyder; det er en række valg der er truffet målrettet mod det resultat du hører. Desværre, for det betyder vi er ude i noget "øvelse gør mester"..

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Indlæg: 2164
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

Prøv i stedet med en sub bas og en hoover agtig synth (eller kun hoover'en hvis den er fed i de dybe også). Den lyd du leder efter er ikke voldsomt svær at ramme. Men det er klart, at et godt mix spiller en kæmpe rolle også.
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
Daniel B.
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Lyngby

Indlæg af Daniel B. »

Det kommer også an på hvilket gear du bruger. F.eks. kan du selvfølgelig ikke opnå den samme, lækre lyd med Logics indbyggede synth som du kan med Virus TI eller en anden hardware synth.

Når det er sagt, så har det også meget at gøre med hvordan du mixer det. Jason Derulos sang er uden tvivl blevet mixet af en god tekniker i et lækkert studie med en masse hardware. Udover det kommer der også en kvalitets mastering oven i hatten :)

Jeg gad egentlig godt høre hvordan en af de virkelig store udgivelser (f.eks. Lady Gaga - Just Dance) lyder inden de bliver sendt til mix og mastering...
[color=#BF0000]Daniel Barylak

:: pronk@hotmail.dk ::
[/color]

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

Daniel B. skrev:
Jeg gad egentlig godt høre hvordan en af de virkelig store udgivelser (f.eks. Lady Gaga - Just Dance) lyder inden de bliver sendt til mix og mastering...


For vores vedkommen har vi et par gange fået mixet af extern semi pro mixer og kæft en forskel!!

Kunne være max spas at høre et billboard hit før mix. For tror der er rigtigt meget der lyder af trut!!
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Nyt svar