hjælp til srp

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
diddemarieolsen
Medlem
Indlæg: 2

hjælp til srp

Indlæg af diddemarieolsen »

Hey Everyone.
Fandt lige den her geniale side, og tænkte der måtte være nogen der kunne hjælpe mig med soundbox?
Jeg skal lave soundbox over tre Pink-numre:
There you go
Don't let me get me
So What

Men jeg ved hverken hvor jeg skal begynde eller ende, da jeg ikke er skidegod til soundbox, og for det andet så har jeg ingen idé om hvor jeg kan tegne den på computeren.

Hjææælp mig :(
Jeg skal aflevere opgaven d. 21. :-)

Hilsen en desperat Didde. :-D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hej Didde, velkommen til. Du er kommet til at smide dit indlæg i den gale kategori, så jeg flytter det lige.

Hvis jeg har forstået soundbox konceptet rigtigt, er der vist ikke så meget andet for end at lytte sig frem, og så tegne de placeringer man hører? Måske især prøve at placere de enkelte roller i forhold til hinanden, i stedet for blot at forsøge at lytte til dem isoleret - er hihatten højere eller dybere end stortrommen? Højere - så skal den nok ligge længere mod toppen. Er vokalen så højere endnu? nej, den er dybere end hihatten, men højere end stortrommen, så den skal ligge midt imellem, osv.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
diddemarieolsen
Medlem
Indlæg: 2

Indlæg af diddemarieolsen »

Hey :-)
Yeah, vidste ikke lige hvilken kategori det skulle ind under ;)

Jeg ved godt hvordan soundboxen fungerer, men mangler et sted at lave det.
Der findes programmer til at lave det med. Det kunne være folk herinde vidste hvad programmerne hed.. :-)
gratis, selvfølgelig!

Hilsen didde.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det kan være du kan finde hjælp i Nikolajs gamle tråd om det samme: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=16438

(endnu et hint til Lydmaskine brug: jeg fandt tråden ved at klikke på Search øverst på siden og skrive "soundbox")
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar