Synth-eksperter, hjælp mig med de her synthlyde

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Synth-eksperter, hjælp mig med de her synthlyde

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hejsa

Har villet lave den her tråd i noget tid efterhånden og nu fik jeg så lige taget mig sammen.

Har rippet en 15-20 sekunders lyd fra 2 numre hvori der er en synthlyd jeg godt kunne tænke mig at efterligne.
Synths'ne er ikke 100% identiske, men de har det til fælles at de har det her "sving" i lyden. Jeg ville selv lave det med noget styring på filteret (envelopes, LFO, Velocity eller en kombination af flere af dem). I eksempel A bliver filter cutoff skruet op af gradvist, mens det i B er rimelig meget samme niveau igennem klippet.
A.wav
(3.49 MiB) Downloadet 91 gange
B.wav
(2.59 MiB) Downloadet 51 gange
Nogle der har lidt guldkorn?

Jeg har følgende synths at gøre godt med:
Massive
FM8
Razor
Vanguard
Discovery Pro
DCam Synth Squad
og sidst men ikke mindst Virus TI

Medlemsavatar
Tangerine
Forum Donator
Indlæg: 366
Sted: Herning

Indlæg af Tangerine »

Kan du ikke skabe klangfarven fra "track A"
med din FM8

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er ikke i tvivl om at mit synth-arsenal er komplet iforhold til at lave lydene, jeg er mere ude efter at høre hvordan folk ville angribe opgaven.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Lytter spændt med her :)

Medlemsavatar
danimuschi
Medlem
Indlæg: 628
Sted: kbh v

Indlæg af danimuschi »

A: en saw wave med LP filter og filter env til det lyder der henad. Prøv med og ude resonans og forskellige typer filter. Du kan eksperimentere lidt med en LFO til filtret også, ellers skal du bare skrue på cutoff knappen mens du spiller for at få en effekt du ønsker
Og så skal du bruge en phaser. skru ned for colour, q, peak eller feedback eller hvad de kalder det. og så sync'ed delay til sidst.

B: Lidt det samme, men uden phaser, dog med reverse delay.

Håber du kommer nærmere

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Takker! Vil jeg prøve af. Ved ikke hvorfor jeg ikke har tænkt på phaser, det er jo præcis noget af "det sving" jeg taler om. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ja der er i hvert fald en ordentlig spand phaser på. Ellers synes jeg at grundlyden lyder meget som en fm synth lyd, så jeg ville prøve med FM8. Det kunne dog godt være en subtraktiv synth hvor filteret bliver moduleret af en osc, men så er vi også henne i noget der igen lydmæssigt minder om fm.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

FM8 med dens indbyggede phaser og Psychedelay virker for mig, tak for tips'ne! :)

Medlemsavatar
Morty Simmons
Forum Donator
Indlæg: 240
Sted: Hedehusene

Indlæg af Morty Simmons »

Christoffer I. N. skrev:FM8 med dens indbyggede phaser og Psychedelay virker for mig, tak for tips'ne! :)
Ja, så gider jeg ikke gøre et forsøg senere... Har også kun Sylenth jeg ville have brugt... :P
[b][u]Morten Simonsen[/u][/b]
[size=90]Morty Simmons / Chuck Mundae
[i]Producer @ Pre Star Records[/i]
Email: [email]mortysimmons@gmail.com[/email]
URL: [url]http://www.facebook.com/mortysimmonsmusic[/url] / [url]http://www.facebook.com/PreStarRecords[/url][/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Morty Simmons skrev:
Christoffer I. N. skrev:FM8 med dens indbyggede phaser og Psychedelay virker for mig, tak for tips'ne! :)
Ja, så gider jeg ikke gøre et forsøg senere... Har også kun Sylenth jeg ville have brugt... :P
Heh nej det behøves ikke Morten, ellers tak. Jeg har iøvrigt også Sylenth1 til rådighed, men undlod at skrive den på da jeg aldrig er blevet gode venner med den. :)


FXPansion Etch på den omtalte FM8 lyd kan tilføje lidt ekstra bevægelse hvis nogle har den kombination. :)

Medlemsavatar
Morty Simmons
Forum Donator
Indlæg: 240
Sted: Hedehusene

Indlæg af Morty Simmons »

Christoffer I. N. skrev:
Morty Simmons skrev:
Christoffer I. N. skrev:FM8 med dens indbyggede phaser og Psychedelay virker for mig, tak for tips'ne! :)
Ja, så gider jeg ikke gøre et forsøg senere... Har også kun Sylenth jeg ville have brugt... :P
Heh nej det behøves ikke Morten, ellers tak. Jeg har iøvrigt også Sylenth1 til rådighed, men undlod at skrive den på da jeg aldrig er blevet gode venner med den. :)


FXPansion Etch på den omtalte FM8 lyd kan tilføje lidt ekstra bevægelse hvis nogle har den kombination. :)
WHAT!? Sylenth er jo verdens nemmeste soft synth at arbejde med... :D
[b][u]Morten Simonsen[/u][/b]
[size=90]Morty Simmons / Chuck Mundae
[i]Producer @ Pre Star Records[/i]
Email: [email]mortysimmons@gmail.com[/email]
URL: [url]http://www.facebook.com/mortysimmonsmusic[/url] / [url]http://www.facebook.com/PreStarRecords[/url][/size]

Nyt svar