Gear Grotto

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Viggo Steincke
Forum Donator
Indlæg: 296
Sted: Nørresundby, Denmark

Re: Gear Grotto

Indlæg af Viggo Steincke »

Super initiv!
Glæder mig vildt.
Der er allerede kommet mange gode forslag - jeg er med på en lurer!
Bare gi den gas, Holger
http://www.steincke.dk
Steincke Soundlab
Referencer: DR, Motorola, DGI, Kræftens Bekæmpelse, Lundbeck

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger, hvor er BUMP knappen i denne tråd.... :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Musikken til introvideoen er nu på plads. Introen er indspillet og klippet, men mangler lige de sidste småting, bl.a. titles. Det står Morten Kayn Kolding for, så jeg prøver at lave et langdistance løgspark for at få dem færdige..

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

:thumbup:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Musikken til introvideoen er nu på plads. Introen er indspillet og klippet, men mangler lige de sidste småting, bl.a. titles. Det står Morten Kayn Kolding for, så jeg prøver at lave et langdistance løgspark for at få dem færdige..
nuts.jpg
Vi glæder os! (også til din video)

Medlemsavatar
Ralle
Medlem
Indlæg: 413

Indlæg af Ralle »

Ser frem til det her !!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så kom der en lille intro teaser op i dag... :-)


Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:Så kom der en lille intro teaser op i dag... :-)
Fedt!



Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ganske fint, glæder os til noget indhold :-D
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Super!..skønne farver og nice bonzai detalje.
Behagelig musik jeg syntes dog den fader lidt kikset ud, jeg havde ladet klaveret hænge længere.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Udemærket teaser. :)

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Nice and smooth! Får helt lyst til at se mere 'bling-bling' :)

Synes de -14LUFS virker fint, er spændt på at opleve integration af screen-captures og voice over, hvis ellers det er planen når du skal beskæftige dig med fagstoffet.

En lille ting,
kan være min skærm, men jeg synes den røde er for kraftig i nogle klip, så evt. lidt justeret color-correction.

Fortsat rigtig god arbejdslyst med Gear Grotto, og tak for delingen!



.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mega fedt Holger, glæder mig meget til at følge med i det :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fabian skrev: kan være min skærm, men jeg synes den røde er for kraftig i nogle klip, så evt. lidt justeret color-correction.
Den er lidt for rødlig på f.eks. min Mac/Safari, men på en test PC og min iPhone ser den korrekt ud. I Chrome ser den mere neutral ud og igen anderledes i andre browsere/plug-ins. Altså umuligt at styre farverne helt præcis uanset skærmkalibreringen hos modtageren :-/

Selve videoen er korrekt når den afspilles i QuickTime, det er kun på YouTube i forskellige browsere, at det sker. Et enkelt klip eller to er holdt varmt med vilje fra Tungsten lyset.

Jeg tror nu stadig jeg vil bede om lidt mere color correction ved lejlighed (når jeg går i gang for alvor), men det er svært at gøre noget ved den grimme komprimering, som YouTube laver på alle videoer, hvilket også påvirker farverne lidt.
Synes de -14LUFS virker fint, er spændt på at opleve integration af screen-captures og voice over, hvis ellers det er planen når du skal beskæftige dig med fagstoffet.
Tak, -14.5 LUFS bliver forhåbentlig mere standard med tiden, men det glæder mig at høre. Jeg vil lave både screen capture, voice-over og real billede (til hardware/præsentation o.a.).

Laver også en brevkasse, hvor jeg sidder i Hugh Hefner style slåbrok og læser breve/spørgsmål op. :-D
ZoSo skrev:Super!..skønne farver og nice bonzai detalje.
Behagelig musik jeg syntes dog den fader lidt kikset ud, jeg havde ladet klaveret hænge længere.
Tak!

Klaveret "fader" 100% naturligt ud, der er endda en del tid helt i enden til rumklang og sweepet. Der er ikke mere klaver at gøre godt med efter at pianisten har sluppet klaviaturet og klangen er helt væk på naturlig vis. Så kunne jeg kunstigt have forlænget/timestretchet det, men jeg foretrækker en ægte, naturlig klaverlyd og at introen kan holde sig på max 15 sekunder. Musikken er produceret og spillet af Turkman Souljah, som udover at være DJ for Outlandish også er producer /komponist og pianist.

Videoen er lavet af hans bror Yusi. Logoet er oprindeligt lavet af Morten Kayn Kolding og genskabt til denne video af Yusi.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Holger skrev:Så kom der en lille intro teaser op i dag... :-)

Prof lavet. lækker intro musik, lækker klipning, lækre transitions på video.. det du'r :)

SLL

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Subscribed

Mit foreslag er maaske ikke saa meget gearorienteret, og det ved jeg ikke om det skal vaere men
Hvis det er muligt, vise mix der har forskellige balancemaessige problemer som du saa udpeger, og foreslaar en mix loesning paa.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

God idé, det er absolut noget jeg også vil se på.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Flot - men jeg synes, at udtrykket er baseret på for mange hurtige klip. Den fordybelse, der ligger i bonsai klipning, god kaffe og koncentration i lyd afspejlet i koncentrerede øjne går fløjten i den puls der er klippet i. Jeg ville foretrække meget mere smooth klipning.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Introer er generelt korte og folk gider ikke se lange introer til tutorials på YouTube, derfor længden.

Skal klippene være længere, så bliver hele introen med meget få klip, hvilket ikke fungerer.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Bare én lang intro hvor du klipper lidt i træet og titel til sidst ;)
skriver noder


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hugh og mr. Myagi i en og samme person. What's not to like.

Det bliver fedt. Kom så i gang! :)

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Holger skrev:Introer er generelt korte og folk gider ikke se lange introer til tutorials på YouTube, derfor længden.
Jeg ender i hvert fald som regel med at skippe forbi introerne....specielt hvis man har set dem en gang, og gerne vil i gang med at lære noget. Så vil næste sige jo kortere jo bedre. - Altså med mindre der bliver klippet i et træ...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Præcis.

Mit håb er dog, at en så kort intro som her vil være for kort til at folk gider skippe den, men det er man selvfølgelig velkommen til, når serien kommer i gang.

Medlemsavatar
Jens Sejersen
Medlem
Indlæg: 1548
Sted: Låsby

Indlæg af Jens Sejersen »

bryla skrev:Bare én lang intro hvor du klipper lidt i træet og titel til sidst ;)
Det er dælme en sej ide til en intro. Om ikke andet, så vil folk nok huske Holger som ham der Mr. Mayagi :-D Lidt på samme måde som når SF Logic Ninja altid siger "You can call me SF Logic Ninja or David Earl - I really don't care..."
[color=#FF0000]https://soundcloud.com/jens-sejersen[/color]

[color=#BF4000]working hard or hardly working?...[/color]

Nyt svar