Gearnørderne. en ny forretning

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Gearnørderne. en ny forretning

Indlæg af renekim »

Hej.
Som i ved, Mit navn er Renekim.
Jeg har sq gjort det. lavet en forretning. jeg har et virkeligt fedt produkt. Equator.
De har fået de FEDE anmeldelser i sound on sound
http://www.soundonsound.com/sos/dec12/a ... tor-d5.htm
http://www.soundonsound.com/sos/jan14/a ... tor-d8.htm
Dem har jeg rent faktisk mulighed for at sælge.
Dem der kender mig, ved jeg godt kan lide at fyre GODT op en gang imellem (Renekim 4/4 if it rings a bell ?)
De her monitore kan så rent faktisk "tage imod"
At de så tilligemed lyder rigtigt godt, det er lige så vigtigt

hjemmesiden er ikke helt oppe at køre, men det sker i meget nær fremtid.

Jeg er forøvrigt ikke alene om det her, har en partner i det her projekt det hedder Stig Nielson. så det ikke ender som et typisk renekim projekt ;)

Han giver gerne en kop kaffe og en demo hvis du bor i kbh
pm mig

http://gearnerds.dk/
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tillykke! Men jeg tror du skal lave det her indlæg ovre i Markedspladsen istedet :-D

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Input: Jeg ville, ærligt talt, ikke turde købe fra jer, da hjemmesiden oser af amatør. Hvis du / i vil have en god forretning op og køre, bør i investere lidt mere tid til jeres hjemmeside.

Just my 5 cents

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Tillykke! Men jeg tror du skal lave det her indlæg ovre i Markedspladsen istedet :-D
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=63558

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:
Mike-air skrev:Tillykke! Men jeg tror du skal lave det her indlæg ovre i Markedspladsen istedet :-D
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=63558
Godt ord igen! :)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

renekim skrev:så det ikke ender som et typisk renekim projekt ;)
Hvordan er sådan et projekt da?


Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »


Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

Nu ved jeg ikke.. men jeg synes jeg har... ORV det har jeg ???
Vedhæftede filer
Screen Shot 2014-10-13 at 4.58.20 PM.png
Screen Shot 2014-10-13 at 4.58.20 PM.png (43.07 KiB) Vist 3008 gange
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

renekim skrev:Nu ved jeg ikke.. men jeg synes jeg har... ORV det har jeg ???
Jeg tror at noget af det der bliver sagt mellem linjerne er at det er tosset at gå offentligt med butikken før I er helt klar til at overbevise verden om at I er parat til at levere verdens bedste produkt her og nu. En midlertidig hjemmeside signalerer ikke så meget "vi er naturligvis verdensmestre, så køb hos os", men meget mere "ih hvor ville vi gerne være verdensmestre men det er vi ikke". Det er en dum branding at have siddende på sig, for den kræver at I bliver ultra meget mere tjekkede når I engang er helt parate, for at ryste det image af jer igen. Efter at have set den hjemmeside skal der en del overbevisende salgsarbejde til før jeg føler mig helt tryg på at I kan levere varen - og det siger jeg endda som én der kender både Stig og dig.

Mit råd; pil wordpress side ned igen, og offentliggør den ikke før I er tjekkede med produktpræsentationer, webshop med paypal og kreditkort betaling, professionelt udseende webdesign osv. Det er sgu ikke helt så ligetil at vinde folks tillid - og at gå ud med planen før den er klar hører nok i virkeligheden ind under det du kalder "et typisk Rene Kim projekt" ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Stig_Nilsson
Medlem
Indlæg: 3

Indlæg af Stig_Nilsson »

quote="david mondrup"] Efter at have set den hjemmeside skal der en del overbevisende salgsarbejde til før jeg føler mig helt tryg på at I kan levere varen - og det siger jeg endda som én der kender både Stig og dig.[/quote]

Hej David, Rene og andre

Skal vi nu ikke tage det roligt....Tag det ikke for mere, end hvad det er. Ellers piller vi jo det gode humør ud af Rene Kim... ;)

Rene Kim og jeg har lige startet en lille outlet hvor vi helt eksklusivt sælger Equator Monitors - og kun, Equator monitors. D5 og D8. Vi skal ikke have stor og avanceret webshop. Vi skal have en Trustpilot som er igang med at oprette, og så skal vi have en Paypal og/eller en MobilePay.

Alt andet and selve salget af Equator monitors varetages af Bernic Pro Audio Division,http://www.bernicproaudiodivision.com/ som har forhandlingsrettighederne på Equator i Norden. Med andre ord så har Rene Kim og jeg aldrig rørt ved de Monitors man evt. måttte købe af os. No need to worry;)

Ja, Rene er nok lidt hurtig på aftrækkeren ift hjemmeside release, men vi skal altså heller ikke være verdenmestre i professionel onlineshop. Derimod skal vores produkt, Equator monitors, være verdens bedste monitor til prisen - og det mener vi, at Equator er.

Derfor foreslår jeg, at vi sender et sæt D5'ere ud til Engelsholm Højskole. Så kan du og dine elever på Elektronisk og Sangskrivning få lov til at låne dem i en måneds tid. Så kan vi jo se om vi "kan levere varen." I skal bare love at give os en andmeldelse på Trustpilot og på Lydmaskinen;)

Send mig en pm, David, eller ring på 61305175. Også hvis der er er andre der vil prøvekøre et sæt Equators

Venlig hilsnen
Stig Nilsson

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Selv de mindste sælgere har en hjemmeside der lugter af kvalitet. Kender flere husmødre og fædre der har forskellige online butikker. Ingen af dem går på kompromis i forhold til lige netop den del, da det er det i bliver vurderet på af folk I ikke kender. Det koster ikke alverden og jeg er sikker på, at der er folk der vil hjælpe hvis I spørger pænt :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Stig_Nilsson skrev:
Alt andet and selve salget af Equator monitors varetages af Bernic Pro Audio Division,http://www.bernicproaudiodivision.com/ som har forhandlingsrettighederne på Equator i Norden. Med andre ord så har Rene Kim og jeg aldrig rørt ved de Monitors man evt. måttte købe af os. No need to worry;)

Ja, Rene er nok lidt hurtig på aftrækkeren ift hjemmeside release, men vi skal altså heller ikke være verdenmestre i professionel onlineshop. Derimod skal vores produkt, Equator monitors, være verdens bedste monitor til prisen - og det mener vi, at Equator er.
Hej Stig,

Fedt du er så åben overfor jeres forretningsmodel.

Men hvorfor skal jeg så gå ind på netop jeres website og bestille varen, når jeg lige så godt kan ringe direkte til jeres leverandør og spare jeres margin?

Hvilken værdi er det i tilfører, foruden et website med 2 videoer? :-P

Default avatar
Stig_Nilsson
Medlem
Indlæg: 3

Indlæg af Stig_Nilsson »

Hej Mike-air

Man kan kun henvende sig til Beric Pro Audio Division og købe Equator, hvis man er momsregistreret. Vores pris er for øvrigt den vejledende udsagspris.

Derudover smider vi et 3 m kabel med hvert sæt Equator, der bestilles gennem GearNØRDERNE, så man er køreklar med med samme.

Hvis jeg lige skal lade markedsføringskanonen med noget djøf-konfetti, så er der det socialøkonomiske aspekt ved GearNØRDERNE, at Rene Kim er førtidspensionist pga. en sjælden nervesygsom. GearNØRDERNE er først for fremmest Rene Kims projekt, og derfor kommer det aldrig til at ligne en helt en normal web-shop.

Jeg hjælper René Kim med de mere administrative opgaver. Det skal dog ikke være en undskyldning. Hjemmesiden er vitterligt noget talentløst makværk lige nu, og skulle ikke have været offentliggjort... Det erkender vi blankt. Vi arbejder på en løsning.

Hvorom alting er, så handler det om produktet. Vi håber, at i vil læse nogen af de fine anmeldelser som Equator har fået i bl.a. SOS:
http://www.soundonsound.com/sos/dec12/a ... tor-d5.htm
http://www.soundonsound.com/sos/jan14/a ... tor-d8.htm

Jeg har et sæt af de store D8'ere stående i min lejlighed i Kbh NV som vi bruger til demo. Så kom forbi og hør dem eller lån et sæt i et par uger.

Håber det gav svar

Vh
Stig

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

Selvfølgelig ikke mere eksklusivt end at andre FORHANDLERE kan kontakte Bernic Pro Audio division, som nornalt gear !!!

/Renekim, jeg er mac fan, hvad fan er du ?
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
XSF
Medlem
Indlæg: 418

Indlæg af XSF »

Køber sgu et sæt af jer, bare for at gå imod det had der snart er overalt på lydmaskinen:-(
Synes at Lydmaskinen var rigtig god i starten, og at man prøvede, så meget man hver i sær havde overskud, på at hjælpe folk der kom med nye tiltag.
Det var måske også hensigten, for nogle af dem der synes at Kim og Stig kunne slette deres side( kender ikke Kim og stig ) men hvorfor så meget had???????
Håber sgu at dem der skriver på lydmaskinen, og som har bare lidt følelse for andre, vender tilbage til det der var formålet ( tror jeg da ) at hjælpe dem der er på vej op.

Shot me:-)

kh
Nikolaj
Let the force be with you!

Medlemsavatar
nuclues
Medlem
Indlæg: 1714
Sted: frederiksberg

Indlæg af nuclues »

enig og jeg forstår heller ikke det behov
Mac pro 2009/6 gig.Cubase 5 /Protools 7,4

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg kender Rene Kim og Stig aldeles udmærket, og ønsker dem det bedste. Min kritik skal ses som konstruktiv; en hjælp til forhåbentlig at få deres projekt til at fremstå så professionelt at flere end de nærmeste venner vil overveje at købe fra dem.

Stig; tak for dit generøse tilbud. Jeg overvejer det, og vender tilbage.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg ser heller ikke noget had ,... kun posetivt ladet og fuldt berettiget kritik :)

Den slags skal man lære at sætte pris på, modsat ryg-klapperne,..
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

XSF skrev:Køber sgu et sæt af jer, bare for at gå imod det had der snart er overalt på lydmaskinen:-(
Synes at Lydmaskinen var rigtig god i starten, og at man prøvede, så meget man hver i sær havde overskud, på at hjælpe folk der kom med nye tiltag.
Det var måske også hensigten, for nogle af dem der synes at Kim og Stig kunne slette deres side( kender ikke Kim og stig ) men hvorfor så meget had???????
Håber sgu at dem der skriver på lydmaskinen, og som har bare lidt følelse for andre, vender tilbage til det der var formålet ( tror jeg da ) at hjælpe dem der er på vej op.

Shot me:-)

kh
Nikolaj
Jeg tror nu ikke noget har ændret sig som sådan, men det er en balancegang, hvor meget man blander sig som moderator.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Stig_Nilsson skrev:Hej Mike-air

Man kan kun henvende sig til Beric Pro Audio Division og købe Equator, hvis man er momsregistreret. Vores pris er for øvrigt den vejledende udsagspris.

Derudover smider vi et 3 m kabel med hvert sæt Equator, der bestilles gennem GearNØRDERNE, så man er køreklar med med samme.

Hvis jeg lige skal lade markedsføringskanonen med noget djøf-konfetti, så er der det socialøkonomiske aspekt ved GearNØRDERNE, at Rene Kim er førtidspensionist pga. en sjælden nervesygsom. GearNØRDERNE er først for fremmest Rene Kims projekt, og derfor kommer det aldrig til at ligne en helt en normal web-shop.

Jeg hjælper René Kim med de mere administrative opgaver. Det skal dog ikke være en undskyldning. Hjemmesiden er vitterligt noget talentløst makværk lige nu, og skulle ikke have været offentliggjort... Det erkender vi blankt. Vi arbejder på en løsning.

Hvorom alting er, så handler det om produktet. Vi håber, at i vil læse nogen af de fine anmeldelser som Equator har fået i bl.a. SOS:
http://www.soundonsound.com/sos/dec12/a ... tor-d5.htm
http://www.soundonsound.com/sos/jan14/a ... tor-d8.htm

Jeg har et sæt af de store D8'ere stående i min lejlighed i Kbh NV som vi bruger til demo. Så kom forbi og hør dem eller lån et sæt i et par uger.

Håber det gav svar

Vh
Stig
renekim skrev:Selvfølgelig ikke mere eksklusivt end at andre FORHANDLERE kan kontakte Bernic Pro Audio division, som nornalt gear !!!

/Renekim, jeg er mac fan, hvad fan er du ?
Kære venner,

Jeg har generelt den filosofi at jeg ønsker andre mennesker det bedste. Og i forhold til at drive forretning m.m. så er jeg altid fortaler for at øge konkurrencen så meget som muligt, fordi jeg mener det har en positiv effekt for både slutforbruger og samfund. Jeg er også fortaler for at alle får de samme forudsætninger for at klare sig.

Jeg ser ovenfor at der bliver talt om had på lydmaskinen osv. Og vil da lige på det kraftigste fastslå at der absolut ikke er noget der så meget som kunne minde om had eller bad-will imod jeres projekt.

- Jeg udfordrer blot ideen. Og med den bagtanke at komme med anbefalinger til justeringer, såfremt den ikke består testen. Det kalder jeg konstruktiv feedback.

Nå. Den der markedsførings-kanon: Efter at have studeret feltet i nogle år efterhånden, så er mit indtryk at det absolut vigtigste ved markedsføring er at forstå kunden. Hvis ikke man gør det, er det mere op til tilfældigheden om der er bid eller ej. Og så ka du jo ligeså godt spille online poker eller roulette.

Derfor ville jeg, istedet for at lave website, opslag på lydmaskinen og råbe højt til venner og bekendte, lave en undersøgelse: og finde ud af, hvad der er vigtigst for folk når de køber monitors, og hvor ofte de skifter skidtet ud. Det ville give jer en rimelig god viden, i forhold til hvad i skal lægge vægt på i markedsførings-kanonen.

Jeg har nogle hypoteser for hvordan det forholder sig:
- Anmeldelser betyder meget (godt klaret, indtil videre)
- Produktegenskaber er vigtige (frekvensområde, materiale, innovation, godkendelser)
- Mulighed for at demo'e (fint i giver mulighed for det - men hvordan er de akustiske forhold on site?)
- Pris
- Troværdighed hos forhandler (det er den i får tæsk på lige pt.)

Jeres video-format giver jer faktisk en differentierings-fordel(i skiller jer ud) overfor de store forhandlere som for eksempel 4Sound...

Hvis i kan:
- lave nogle videoer som er mere saglige(med vægt på produktfakta) og overbevisende med Renes charme som vært
- øge sortimetet (i har jo ikke noget lager, så why not?)
- banke 4sound på pris på lignende produkter
- øge jeres troværdighed via websitet

Så tror jeg faktisk det ser mere lyst ud for jer.

Er der noget jeg kan hjælpe med, som ligger indenfor mit felt, er i velkomne til at skrive :)

Default avatar
Stig_Nilsson
Medlem
Indlæg: 3

Indlæg af Stig_Nilsson »

Rene og Jeg sætter stor pris på den konstruktive og kompentente vejledning vi får. Vi slår bare lidt igen;) Jeg oplever ikke hverken had eller slette hensigter i denne tråd. Jeg vil faktisk sige, at det er en spændende debat i Branche og Teori om opstart og markedsføring. En forretningside kan jo realiseres på mange måder, men jeg vil alligevel gerne kvittere for denne analyse, der kommer meget godt rundt om vores lille biks.
Mike-air skrev:eg har nogle hypoteser for hvordan det forholder sig:
- Anmeldelser betyder meget (godt klaret, indtil videre)
- Produktegenskaber er vigtige (frekvensområde, materiale, innovation, godkendelser)
- Mulighed for at demo'e (fint i giver mulighed for det - men hvordan er de akustiske forhold on site?)
- Pris
- Troværdighed hos forhandler (det er den i får tæsk på lige pt.)

Jeres video-format giver jer faktisk en differentierings-fordel(i skiller jer ud) overfor de store forhandlere som for eksempel 4Sound...

Hvis i kan:
- lave nogle videoer som er mere saglige(med vægt på produktfakta) og overbevisende med Renes charme som vært
- øge sortimetet (i har jo ikke noget lager, så why not?)
- banke 4sound på pris på lignende produkter
- øge jeres troværdighed via websitet


Det giver jo noget meget konkret at arbejde med for Rene Kim og jeg. Og det er jo fedt!

Vi har for øvrigt fået oprettet PayPal og TrustPilot, så måske kan vi vinde lidt på troværdighedskontoen inden alt for længe;)

Venlig hilsen Stig

Medlemsavatar
nuktheking
Medlem
Indlæg: 445

Indlæg af nuktheking »

Jeg er grundlæggende uenige med de andre. Der er umiddelbart intet i vejen med, at launche en side som langt fra er perfekt, hvis i som udgangspunkt har tænkt jer, at henvende jer til jeres eget netværk som kunder. De kender jer jo og tvivler formegentlig ikke på jeres troværdighed. Når i derigennem har fået mere kapital(hvis i har brug for mere kapital), kan i lave en mere professionel side, som henvender sig til et bredere publikum. Jeg tror ikke målet med den midlertidige hjemmeside har været, at den i sig selv skal sælge produktet, men den kan være et fint udgangspunkt, når man henvender sig til sit eget netværk.
Det er min opfattelse, at det er bedre at begynde at sælge, end at sidde og vente på at man har en færdig hjemmeside, for det ville være spild af tid :D

Når det er sagt, så står der på hjemmesiden: "Derfor må i ikke tøve med at ringe eller skrive på mailen, hvis i er interesserede i et sæt Equators.". Desværre er der intet telefonnummer eller nogen mail på siden, hvilket gør det rimeligt svært at få fat på jer, hvis det er det man ønsker, og man ikke kender jer i forvejen :D
[color=#00FF00]Nuk The King[/color]

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

The saga about gearnerds continues ...
Stig og jeg er gået i NU SKAL DER KNOKLES-mode.
Vi knokler på højtryk, og der set sq lyst ud,,, shoppen kører i test nu, og vil sq nok blive launchet i nær fremtid (1 - 2 uge)
manglende telefonnumre,, kors, det var / er sq dumt, my bad, Fikser det hurtigs muligt.

The story continues

HÆNG PÅ !!!
/renekim
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

Så det sq snart...
på FREDAG har vi sq officiel launch af vores hjemmeside i en lidt mere brugervenlig version.

så...... HÆNG PÅ !!!!!

/renekim - Gearnørd
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Nyt svar