Ny musikforretning i Lyngby

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Ny musikforretning i Lyngby

Indlæg af Nicolai »

Jeg er ligefrem blevet opfordret af admins til at gøre opmærksom på, at "vi" åbner en ny musikforretning på Lyngby Hovedgade 112 i Lyngby i disse minutter :)
Proffshoppen Lyngby.jpg
Proffshoppen Lyngby.jpg (90.75 KiB) Vist 1702 gange
Og måske skulle jeg lige forklare lidt. Der har tidligere hersket lidt tvivl herinde om min rolle i forhold til butikken samt min egen passion for (gamle) synthesizere mm.

http://www.proffshoppen.com er identisk med Musikhuset i Næstved, en af landets største uafhængige butikker (430m2) og med rødder helt tilbage til 1930'erne. For 5 år siden begyndte jeg som "konsulent" på salg og support i Jylland og på Fyn. Jeg har 200m2 showroom og studio beliggende mellem Horsens og Vejle uden faste åbningstider, men det meste foregår via telefon og mail. Vi har ikke nogen decideret butik i Jylland - ENDNU! (der arbejdes dog i kulissen...) men idag åbner altså en "Københavner" butik (ja ja, undskyld jeg ved det godt, men for os jyder er det altså tæt på...) Det er en lille butik, så Næstved kommer til at fungere som "lager", men det giver forhåbentlig en nemmere kontakt til kunder i Nordsjælland og Storkøbenhavn. Ideen er - udover udstillingsmodeller - at kunne levere lynhurtigt fra Næstved og fra alle de velkendte leverandører. Det samme gør sig gældende i mit showroom, hvor jeg f.eks pt har Korg Minilogue og den nye Juno-DS til at stå til demo og fremvisning.

Generelt har man ikke andet valg end at rette priserne på mærkevarer ind efter Tysken. Det gør vi også, ligesom vi sender fragtfrit til døren ved køb over 1.500,-. Tilgengæld er det svært at matche Tyskens ekstreme udvalg af kineser-tilbehør, men vi forsøger også at have et udvalg af kabler, stativer og tilbehør i den billige ende.

Når jeg vifter med flaget om nye produkter, f.eks Korg Minilogue og Roland Boutique er det gennem mit virke i Proffshoppen. Tilgengæld har det intet at gøre med mine køb og salg af vintage synths mm. Nogle har sikkert undret sig over at handle med mig to gange og få faktura'er fra forskellige sider, og det er altså grunden. Det kan være "mig" som privatperson, mit firma Soup Sound, og så altså Musikhuset / Proffshoppen.

Jeg håber I vil kigge forbi, det være sig butikkerne såvel som på hjemmesiden og facebook siderne. Så vil jeg selv fortsætte med at gå rundt og se på egnede lokaler i Smilets by :) Men spørg endelig, hvis der er noget. Bare ikke om hvorfor der er to F'er i Proffshoppen - jeg aner det ikke :)

kh
/Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
oesterby
Forum Donator
Indlæg: 1573
Sted: Frøstrup, Nr. Nebel

Indlæg af oesterby »

Tillykke med butikken - og go' vind med det!
Anders Østerby [cand.mag. i musikvidenskab og dansk]
Forstander på http://www.frostruphave.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt, tillykke med åbningen! :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nicolai skrev:Generelt har man ikke andet valg end at rette priserne på mærkevarer ind efter Tysken.
Var ved at falde omkuld af grin! Det er jo nærmest 1864-tilstande der er tale om her.

Ønsker dig alt muligt held og lykke med butikken Nicolai :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fedt med opstart i en tid med nedlukninger. Jeg kører jævnligt forbi "Søvn og Comfort" (tidligere Alfred Christensen lokaler) og tænker at selv de gamle giganter ikke kunne klare markedet, og Tysken er svær at battle mod. Så ønsker jer alt det medvind i kan få. :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Hald skrev:Fedt med opstart i en tid med nedlukninger. Jeg kører jævnligt forbi "Søvn og Comfort" (tidligere Alfred Christensen lokaler) og tænker at selv de gamle giganter ikke kunne klare markedet, og Tysken er svær at battle mod. Så ønsker jer alt det medvind i kan få. :)
Ja, forretningen på Herningvej har en helt særlig plads i mit hjerte. Dels var Alfred én af min farfars venner gennem hele livet (min familie stammer fra Holstebro/Struer), så vi kom der tit og jeg var f.eks med på Restaurant Søperlen til Alfreds 60 års fødselsdag... Jeg har sikkert været 6-7 år men husker det faktisk. Nogle gange kørte jeg med mine bedsteforældre fra Struer til Holstebro, kun for at se det farvede springvand :) Og dels lavede jeg en af mine første keyboard demoer i den butik, på Technics KN-2000 i 1993, inden jeg kort efter startede hos Roland. Jeg kom der jævnligt indtil butikken lukkede og slukkede ...

kh
/Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Købte mit første nye trommesæt der - og altid med frokost i butikken og mad på Restaurant Laksen. Der var stil over det:). Legendarisk sted i musik-Danmark. Ærgerligt at det lukkede!!!

Og godt at høre om det nye sted - Held og lykke!

Medlemsavatar
Kellermann
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Virum

Indlæg af Kellermann »

Tillykke med butikken. Jeg kigger ned. :)
If you're gonna have a hit, you gotta make it fit, so they cut it down to 3:05.

Medlemsavatar
Kellermann
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Virum

Indlæg af Kellermann »

Det er den gamle Ejvind Christensen butik, så vidt jeg lige kan se, når jeg Googler.
If you're gonna have a hit, you gotta make it fit, so they cut it down to 3:05.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Kellermann skrev:Det er den gamle Ejvind Christensen butik, så vidt jeg lige kan se, når jeg Googler.
Korrekt :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sejt. Kommer ikke så tit på de kanter. Men vil da se at komme forbi.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Fedt. Jeg er rimelig ofte i Lyngby (bor i Søborg) - så jeg kigger helt klart forbi...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Super. Modigt træk. Jeg kigger også forbi. Jeg bor i Lyngby.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Tak for ordene, folks. Det er gået ret stærkt, men på sigt skal det nok blive en fin lille allround forretning. Vi har stadig ikke fundet den permanente butikschef, så der er også mulighed for at han sætter sit præg....
Lige en vigtig ting: Vi er en lille forretning, og har ikke resourcer til at vedligeholde hjemmesiden som de store. Så mangler der en særlig varer eller er der outdatede priser som er helt ude i skoven, så sig ENDELIG til....

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Dejligt med en musikforretning så tæt på, - når man nu bor i Hørsholm. (Ikke Christoffer? :-D )

Tillykke med den, Nicolai!

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Hvis jeg må tillade mig at drysse lidt malurt i bægeret, så vil jeg bare lige sige, at det altså er en svær beliggenhed, I har valgt til den butik. Jeg er vokset op i området og bor i Lyngby nu. Det er ikke rigtigt et sted, hvor folk kommer forbi tilfældigt, så I skal nok have den store marketingplan ude, hvis I vil trække folk til butikken. Især i disse internettider, hvor man ikke gider gå ret langt for en vare. Så - en lille butik i et stille område med begrænset udstillingsplads og ingen tid til at vedligeholde hjemmeside? Det er sgu lidt hårde odds.

Men jeg synes, det er dejligt, at der kommer en musikbutik i Lyngby igen. Her har jo ligget flere igennem tiden. Jeg ønsker jer al mulig held og lykke med projektet!

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Tillykke med butikken. FEDT at der nu er muligheder for at prøve instrumenterne ud over hvad der findes i 4sound! :-D

Kiggede lige lidt. Apropos det der med at rette ind efter Tysken: KingKorg står til 9300kr hos jer. Er det ikke en fejl? Tysken skal have 6800kr. :lol:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Fedt. Held og lykke med butikken. Dejligt at der er nogen som tør, selvom det er et hårdt marked.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rosenfeldt skrev:Dejligt med en musikforretning så tæt på, - når man nu bor i Hørsholm. (Ikke Christoffer? :-D )

Tillykke med den, Nicolai!
Jo jeg synes det er fedt. :)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

K-Bee skrev: Kiggede lige lidt. Apropos det der med at rette ind efter Tysken: KingKorg står til 9300kr hos jer. Er det ikke en fejl? Tysken skal have 6800kr. :lol:
TAAAAK! Det er lige præcis sådan noget jeg mener. Jeg får det rettet imorgen. 6.800,- er iøvrigt en super pris på en ret fornuftig synth...
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

mikkels skrev:Hvis jeg må tillade mig at drysse lidt malurt i bægeret, så vil jeg bare lige sige, at det altså er en svær beliggenhed, I har valgt til den butik. Jeg er vokset op i området og bor i Lyngby nu. Det er ikke rigtigt et sted, hvor folk kommer forbi tilfældigt, så I skal nok have den store marketingplan ude, hvis I vil trække folk til butikken. Især i disse internettider, hvor man ikke gider gå ret langt for en vare. Så - en lille butik i et stille område med begrænset udstillingsplads og ingen tid til at vedligeholde hjemmeside? Det er sgu lidt hårde odds.

Men jeg synes, det er dejligt, at der kommer en musikbutik i Lyngby igen. Her har jo ligget flere igennem tiden. Jeg ønsker jer al mulig held og lykke med projektet!
Drys du bare :) Jeg er enig i dine betragtninger, men man kan sige vi ikke går efter impulsive handler men mere for at komme tættere på Kbh. Men det skal siges at risikoen og udgifterne på det lejemål er til at overse.

Nu er det jo ikke sådan at vi ikke holder siden ved lige. Men vi har ikke 6 fuldtids ansatte kun til det som Thomann har... Og der er mange varer man ikke bare lige kommer forbi og får tjekket....

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Nicolai skrev:
K-Bee skrev: Kiggede lige lidt. Apropos det der med at rette ind efter Tysken: KingKorg står til 9300kr hos jer. Er det ikke en fejl? Tysken skal have 6800kr. :lol:
TAAAAK! Det er lige præcis sådan noget jeg mener. Jeg får det rettet imorgen. 6.800,- er iøvrigt en super pris på en ret fornuftig synth...
Det var da så lidt! :-D I øvrigt var jeg tæt på at købe en KingKorg på et tidspunkt. Fede filtre :)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

K-Bee skrev: Det var da så lidt! :-D I øvrigt var jeg tæt på at købe en KingKorg på et tidspunkt. Fede filtre :)

http://www.proffshoppen.com/alle-produk ... -kingkorg/

Så siger du bare til :) :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Nyt svar