Rigtige venner ,.. livets gang i DR

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Rigtige venner ,.. livets gang i DR

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er trods alt ikke mere dumt, end det hun faktisk har fortaget sig.

Bum! Ja - det sagde jeg.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Klart klart, men hører de spørgsmål hjemme på hendes pressemøde? De kunne vel bare have opsøgt hende pr. telefon eller på kamera og spurgt hende.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Klart klart, men hører de spørgsmål hjemme på hendes pressemøde? De kunne vel bare have opsøgt hende pr. telefon eller på kamera og spurgt hende.
Det mest interessante ved det pressemøde, var den polemik satirespøgsmålene satte i gang. Og nej - det er heller ikke interessant. Så de kunne havde sparet et pressemøde.

Er der nogen, der husker den sag om 3 måneder? Eller begge sager for den sags skyld?

Og lur mig om hun ikke er på banen igen inden for et år til halvandet. Ligesom alle andre politikere, der kvajer sig.
Hey - Anders Fogh gjorde det - og endte som statsminister. No one gives a f*ck.

Nå - nu vil jeg se nogle afsnit af Pingu.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nogen missede vist, måske med vilje, min pointe,..

Det er selvfølgelig dobbelt dumt, dumt med dumt på,..

Men vi betaler nok mere til DR ,... (Selv om disse politikere tydeligvis er dyre i drift),... og det er respektløs vores penge går til dette, samt almindelig respektløs opførsel fra et par såkaldt "komikere", og med velsignelse fra DR-ledelsen

Det glæder mig da at de radikale har jokket i spinaten her før valget, sådan personligt :dollargrin: ,.. men den opførsel på et pressemøde er uværdig, så meget desto mere for et fællesejet medie-monopol

Allerslev er bare endnu en usympatisk politiker i rækken, desværre,..

Hun er sekundær ,.... hun er ingenting ,.... tråden er primært om DR ;-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nogen steder får man lov at stemme om det:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/moed-m ... -i-schweiz

I danmark ville man nok bare blive sendt til stemme-urnerne igen ,.. hvis man stemte "forkert" ,.. det har vi jo prøvet før

Nå, men vi bliver jo slet ikke spurgt, så no problem, eller hvad,..
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg er stor fan af public service

men!

Når en tidligere vært på Deadline og Georg Metz (han er altid skarp og konsis) udtaler sig kritisk omkring, hvordan deres arbejdsvikår som journalister er, fordi ledelsen har ansat mere ledese der har forstand på ledelse og public relation - og ikke journalistik, så giver det et klart indblik i, hvordan DR bliver stækket på alle mulige måder. Alt skal kigges igenem af den ene mellemleder efter den anden for at undgå at DR begår fejl. Til sammenligning virker Radio24syv som en tunet knallert der klarer sig betydeligt bedre.


Udtalelserne foregik den anden dag på Radio24/7 som er den mest alsidige og modige taleradio vi har, og hvem vil ikke hellere have Michael Bertelsen som chef og nøjes med 2 pct af licensmidlerne at lege med.

Det der for mig er sket de seneste år:
- DR er rædselsslagen for medieforlig
- DR's bestyrelse var i gamle dage politisk neutral men repræsenteret med folkevalgte, den opgave har især DF med Ole Hyltoft til fulde misforstået.
- meget andet beregnende og forudsigeligt fjernsyn.

Her Georg Metz og Nynne Bjerre Christensen og Søren K. Villemoes:

Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

DUBTEMPLE skrev:Nogen steder får man lov at stemme om det:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/moed-m ... -i-schweiz

I danmark ville man nok bare blive sendt til stemme-urnerne igen ,.. hvis man stemte "forkert" ,.. det har vi jo prøvet før

Nå, men vi bliver jo slet ikke spurgt, så no problem, eller hvad,..
Det er en skinmanøvre.

Det er ikke en valg mellem licens eller ej, men om licens eller medieskat. Vi kommer til at betale på den ene eller anden måde og medieskatten er faktisk værre fordi man så ikke længere "blot" kan framelde sig licens, som man heldigvis kan nu.

På det helt personlige plan vil det også ramme mig og min kone hårdt, dvs. har man en højere indkomst, så betaler man ved en medieskat endnu-endnu mere til noget underlødigt og ligegyldigt TV, som vi ikke har set i mange år.

Folk skal have lov til at være fan af public service medier, men det må være for egen regning. Så kan vi andre bruge vores tid og penge på andre medier eller andre ting, som vi selv har valgt. Det der med tvang er så usympatisk.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Holger skrev:
På det helt personlige plan vil det også ramme mig og min kone hårdt, dvs. har man en højere indkomst, så betaler man ved en medieskat endnu-endnu mere til noget underlødigt og ligegyldigt TV, som vi ikke har set i mange år.
Det er hårdt at være velhavende? :lol:


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så skal licensen "afskaffes", det vil sige, det bliver den jo ikke, alle får bare lov at betale, uanset om man ser DR, og/eller bakker op om deres politiske linie,...

Besparelse på 20 pct er også langt fra tilfredsstillende, de mange vel-nærede ledere og direktører bliver der sikkert heller ikke længere i mellem

Rigtige venner ,... flyder ovenpå

Istedet slagter de sikkert lidt på gulvet blandt dem der rent faktisk eventuelt laver noget fornuftigt,.. bare et gæt

https://www.dr.dk/nyheder/politik/reger ... r-licensen
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Så er det kun dem der laver sorte penge der snyder i licens fremover.. hehe..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Tænk på alle de penge, som P3 får til at spille vores musik nu :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Man kunne håbe, de bare lukkede P3.

Nu er det nok slut med dansk produceret Børne TV

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:Så er det kun dem der laver sorte penge der snyder i licens fremover.. hehe..
Du er skarp, og spot on :)

Iøvrigt, "sorte penge", det er jo sådan en retorisk nedgørelse af det som Kirsten Jacobsen kaldte "økonomisk selvforsvar" :dollargrin: :dollargrin:

Tiden taler mere og mere for at Kirsten Jacobsen havde ret, sagen er jo,... hvem stjæler i virkeligheden fra hvem ???

(f.eks. gennem tvangs-licens)

Her sammen med veninden Lilli Gyldenkilde, et par fine personligheder, begge to, rigtige mennesker, og typer jeg savner,..

Billede
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

DUBTEMPLE skrev:
Hald skrev:Så er det kun dem der laver sorte penge der snyder i licens fremover.. hehe..
Du er skarp, og spot on :)

Iøvrigt, "sorte penge", det er jo sådan en retorisk nedgørelse.....
Sorry "Anden etnisk indtægt"
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:Sorry "Anden etnisk indtægt"
Tjoo, men danskerne kan vist også godt være med, omend vi halter lidt bagud,.. :dollargrin:

Sverige kan også være ret wild-west når man når lidt ud i skoven

Ingen svensker med respekt for sig selv giver mere end ca 150-200 kr for en rum-meter god birkebrænde 8-)

Jeg tror på mikro-økonomi, salg i døren, face to face, og flest mulige penge der forbliver ubefængt i borgernes lommer

DR er et godt eksemplel på hvor det modsatte fører hen
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Lol, til gengæld kan du kigge på lande som Haiti, Guinea-Bissau og Venezuela som eksempler på lande med 'ubefængte' penge (mest korrupte lande i verden)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, det er sgu ikke nemt, en vis orden er at foretrække :-)

Men det behøver jo næppe at indebære et højt skatte-tryk i sig selv

En tone-angivende politiker i Rumænien foreslog for et par år siden at løse korruptions-problemerne, ved simpethen at gøre det lovligt :dollargrin:

(det faldt vist ikke i særlig god jord hos EU)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Foreløbig et lille hug på 20 pct, ikke nok, men så er vi på vej i den rigtige retning, lidt færre der krydrer den, også på direktionsgangen, men som alt offentligt, så er det sikkert stadig en tung og over-administreret institution

https://www.dr.dk/nyheder/indland/dr-ne ... g-skrotter
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

DUBTEMPLE skrev:
Iøvrigt, "sorte penge", det er jo sådan en retorisk nedgørelse af det som Kirsten Jacobsen kaldte "økonomisk selvforsvar" :dollargrin: :dollargrin:
Haha, det har jeg ikke hørt før.

Ellers er jeg vild med begrebet "skatteoptimering", i øvrigt et rigtigt begreb fra en revisorreklame jeg så i avisen.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Iøvrigt, "sorte penge", det er jo sådan en retorisk nedgørelse af det som Kirsten Jacobsen kaldte "økonomisk selvforsvar" :dollargrin: :dollargrin:
Haha, det har jeg ikke hørt før.

Ellers er jeg vild med begrebet "skatteoptimering", i øvrigt et rigtigt begreb fra en revisorreklame jeg så i avisen.
Jeg blev foreslået at forske i skatteoptimering via maskinlæring. Var faktisk til møde med et af de helt store internationale konsulent/revisionshuse omkring det.

Det måtte jeg bare erkende at jeg ikke havde samvittighed til i sidste ende :-P

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvis det bare ender med at hjælpe de internationale konglomerater, så kan jeg godt forstå du takkede nej.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Hvis det bare ender med at hjælpe de internationale konglomerater, så kan jeg godt forstå du takkede nej.
Jeg troede faktisk først at jeg skulle på "skattejagt", altså hjælpe skat i Norge med at fange banditter. Hvilket også var en reel mulighed i det setup, det endte bare ud med at det var mere interessant for dem at arbejde med det fra den modsatte vinkel.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mike-air skrev:
Holger skrev:Hvis det bare ender med at hjælpe de internationale konglomerater, så kan jeg godt forstå du takkede nej.
Jeg troede faktisk først at jeg skulle på "skattejagt", altså hjælpe skat i Norge med at fange banditter. Hvilket også var en reel mulighed i det setup, det endte bare ud med at det var mere interessant for dem at arbejde med det fra den modsatte vinkel.
Du kan da godt lige smide en hurtig pamflet sammen med de bedste tips til os fattige musikere :dollargrin:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev:
Mike-air skrev:
Holger skrev:Hvis det bare ender med at hjælpe de internationale konglomerater, så kan jeg godt forstå du takkede nej.
Jeg troede faktisk først at jeg skulle på "skattejagt", altså hjælpe skat i Norge med at fange banditter. Hvilket også var en reel mulighed i det setup, det endte bare ud med at det var mere interessant for dem at arbejde med det fra den modsatte vinkel.
Du kan da godt lige smide en hurtig pamflet sammen med de bedste tips til os fattige musikere :dollargrin:
Undgå at momsregistrere dig som enkeltmands, og lav evt. Et selskab (ivs hvis det stadig er muligt) som du styrer drift fra, så får du momsfordele på indkøb af grej, mulighed for at afskrive på dit grej, og kan tage dit honorar uden moms.

Skal du sælge andet skrammel end musik; merch. Etc. Så gør du det bare via dit selskab.

Nyt svar