4Sound i knæ

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Re: 4Sound i knæ

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:...
De fysiske butikker skal byde ind med noget, jeg ikke selv kan finde ved at søge 30 sekunder på nettet. Effektpedaler i Nansensgade er et glimrende eksempel. De drenge derind er pedalnørder i en grad, så jeg aldrig har oplevet noget lignende. Og de har et vildt udvalg af high-end pedaler, man kan prøve ved siden af hinanden. DET er noget værd. Det samme kan siges om CyberFarm. Her er der også tale om virkeligt passionerede medarbejdere (med dertilhørende kæpheste), som virkelig ved hvad de snakker om. De tilbyder mig en ekspertise, man ikke kan få foran skærmen hos Thomann.
...

Fedt at vide omkring Effektpedaler. Jeg er selv stødt på dem i forbindelse med min stigende interesse for guitar pedaler. Det er altid fedt at se, at når Chase Bliss, Red Panda e.l. lige har annonceret en ny pedal, så er den også at finde på Effektpedalers forside.

For mig har det altid betyder noget, at Thomann giver 3 års garanti, selvom jeg ikke har haft brug for det. Hvis jeg kommer til at købe hos Gear4Music, så kommer jeg også til at betale de 5% ekstra, eller hvad det nu koster, for at få udvidet garanti, på de varer de tilbyder det på.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
Smittefar skrev:...
De fysiske butikker skal byde ind med noget, jeg ikke selv kan finde ved at søge 30 sekunder på nettet. Effektpedaler i Nansensgade er et glimrende eksempel. De drenge derind er pedalnørder i en grad, så jeg aldrig har oplevet noget lignende. Og de har et vildt udvalg af high-end pedaler, man kan prøve ved siden af hinanden. DET er noget værd. Det samme kan siges om CyberFarm. Her er der også tale om virkeligt passionerede medarbejdere (med dertilhørende kæpheste), som virkelig ved hvad de snakker om. De tilbyder mig en ekspertise, man ikke kan få foran skærmen hos Thomann.
...

Fedt at vide omkring Effektpedaler. Jeg er selv stødt på dem i forbindelse med min stigende interesse for guitar pedaler. Det er altid fedt at se, at når Chase Bliss, Red Panda e.l. lige har annonceret en ny pedal, så er den også at finde på Effektpedalers forside.
Totalt enig:
DUBTEMPLE skrev:Effektpedaler.dk er en lille butik hvor jeg gik ind og købte en Ibanez BBD delay

https://effektpedaler.dk/

Der var et godt udvalg, og det var dejligt at opleve at betjeningen var nærværende, kompetent, og hverken slesk, eller pushene,...

Prisen var såmænd også rigtig

Sådan et sted kommer man tilbage til !!!!
Køber meget sjældent pedaler ,... men vil klart prøve dem igen når/hvis det bliver aktuelt :thumbup:

Derudover kommer min positive omtale, og anbefaling, sådan er det jo når man behandler folk godt :wink:

Der er jo ikke sådan at vi kunder bare er nogle ondskabsfyldte størrelser, hvis eneste formål i livet er at lægge butikkerne i graven :dollargrin:

(det klarer nogle af dem såmænd fint selv)
Vedhæftede filer
IMG_20170419_114331.jpg
IMG_20170419_114331.jpg (960.39 KiB) Vist 1102 gange
/Dub

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

Mette skrev:HVAD MED AT KIGGE I EGEN BARM??
Amalie, er det dig?

Default avatar
Mette
Medlem
Indlæg: 7

Indlæg af Mette »

Amalie? - nej, Mette

Default avatar
Mette
Medlem
Indlæg: 7

Indlæg af Mette »

Smittefar og Jenkins?
Hvad er det I undrer jer over?
jeg er musiker, bosiddende i Odense, - og har ingen anden relation til 4Sound, end at jeg har handlet der nogle gange, hvis det er det, I tænker på??
Gennem et link i en nyhedsmail fra Indigo2 til dette forum blev jeg opmærksom på problemstillingen.og ville gerne give mit besyv med.
Var det svar på jeres spørgsmål? - mit spørgsmål til jer: hvorfor undrer I jer???

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mette skrev:Smittefar og Jenkins?
Hvad er det I undrer jer over?
jeg er musiker, bosiddende i Odense, - og har ingen anden relation til 4Sound, end at jeg har handlet der nogle gange, hvis det er det, I tænker på??
Gennem et link i en nyhedsmail fra Indigo2 til dette forum blev jeg opmærksom på problemstillingen.og ville gerne give mit besyv med.
Var det svar på jeres spørgsmål? - mit spørgsmål til jer: hvorfor undrer I jer???
Cool! Velkommen til Lydmaskinen! Der er super mange interessante tråde og mennesker her inde. Ikke bare brok over 4sound :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mette skrev:Smittefar og Jenkins?
Hvad er det I undrer jer over?
jeg er musiker, bosiddende i Odense, - og har ingen anden relation til 4Sound, end at jeg har handlet der nogle gange, hvis det er det, I tænker på??
Gennem et link i en nyhedsmail fra Indigo2 til dette forum blev jeg opmærksom på problemstillingen.og ville gerne give mit besyv med.
Var det svar på jeres spørgsmål? - mit spørgsmål til jer: hvorfor undrer I jer???
Jamen velkommen til :-D Det hører blot til sjældenhederne kaster sig ud i nogen så dybfølte svar i deres første par indlæg. Det er bare dejligt :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mette skrev:Smittefar og Jenkins?
Hvad er det I undrer jer over?
jeg er musiker, bosiddende i Odense, - og har ingen anden relation til 4Sound, end at jeg har handlet der nogle gange, hvis det er det, I tænker på??
Gennem et link i en nyhedsmail fra Indigo2 til dette forum blev jeg opmærksom på problemstillingen.og ville gerne give mit besyv med.
Var det svar på jeres spørgsmål? - mit spørgsmål til jer: hvorfor undrer I jer???
Ja, velkommen forresten, og det er to gode folk, no evil :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:De fysiske butikker skal byde ind med noget, jeg ikke selv kan finde ved at søge 30 sekunder på nettet. Effektpedaler i Nansensgade er et glimrende eksempel. De drenge derind er pedalnørder i en grad, så jeg aldrig har oplevet noget lignende. Og de har et vildt udvalg af high-end pedaler, man kan prøve ved siden af hinanden. DET er noget værd. Det samme kan siges om CyberFarm. Her er der også tale om virkeligt passionerede medarbejdere (med dertilhørende kæpheste), som virkelig ved hvad de snakker om. De tilbyder mig en ekspertise, man ikke kan få foran skærmen hos Thomann.
Det lyder spændende. Det kan være, man skulle kigge ind der, når engang man er på de kanter... :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Mette skrev:Smittefar og Jenkins?
Hvad er det I undrer jer over?
jeg er musiker, bosiddende i Odense, - og har ingen anden relation til 4Sound, end at jeg har handlet der nogle gange, hvis det er det, I tænker på??
Gennem et link i en nyhedsmail fra Indigo2 til dette forum blev jeg opmærksom på problemstillingen.og ville gerne give mit besyv med.
Var det svar på jeres spørgsmål? - mit spørgsmål til jer: hvorfor undrer I jer???
Hej Mette.

Jeg undrede mig nok også bare over at, netop dine første indlæg her på maskinen omhandlede det at, handle lokalt med så stor energi i dine indlæg , at jeg også var nysgerrig på at vide hvilke relationer du evt. har/havde til butikken.

Dette har vi så fået svar på nu :)

Du virker dog lidt som en der har paraderne oppe? Eller måske jeg bare mistolker din brug af spørgsmålstegn. I så fald, der er der ingen grund til. Vi er et fredeligt folkefærd herinde :lol:

Anyways.. Velkommen til maskinen :)


Bjørn

Default avatar
Mette
Medlem
Indlæg: 7

Indlæg af Mette »

:-) Tusind tak for jeres velkomst :-)

Jeg er også bare en ganske fredelig person,

Paraderne = spørgsmålstegnene kom op, fordi jeg opfattede, at I stillede spørgsmål ved min person.
Det skrevne medie er en ganske svær ting, - der kan let opstå misforståelser. Men der er no bad feelings her fra :-)
——————————
Jeg er så gammeldags, “jysk” måske, at jeg mener, at det at handle, bygger på gensidig tillid.

Jeg er absolut ikke imod nethandel. Jeg mener bare, at nogle kunder misbruger de fysiske forretningers tillid.
Min energi, angående at bevare de fysiske butikker, skyldes, at jeg kender så mange eksempler på, at folk har lagt deres indkøb på nettet, - vel at mærke - EFTER - at de har set på varen og har fået timelang, god vejledning i en fysisk butik og bagefter lidt hoverende fortæller at de “så gik hjem og fandt det meget billigere på nettet”. Det er ikke rigtig fairness, - i min optik.
Det er en vigtig diskussion, men en større diskussion om dette hører vist mest hjemme i en ny tråd?

Risiko for afsporing :wink: :lol:
Jeg aner risiko for afsporing, - måske skal vi stoppe dialogen vedr. dette og vende tilbage til det oprindelige : 4Sound i knæ

Rigtig god dag :love: og rigtig god sensommer til alle her i “maskinrummet”

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Har lige fået nyhedsbrev fra 4Sound
Velkommen til REST-UDSALG

Kom og ryd butikkerne for gear og inventar i Århus, Odense, Aalborg og Esbjerg
fra i dag kl.10:00

I anledning af at vi øger vores aktiviteter på web og i vores store butik i København, har vi valgt at lukke vores provinsbutikker ned. Mange varer er allerede solgt væk, men der står stadig nogle lækre produkter som du kan spare penge på.

Vi glæder os til at se dig!
:|
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det var dæleme kort varsel :-P

Er det fordi de er bange for at blive stormet?

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

Jeg har lige været i Århus-afdelingen. Udvalget var, æhh, skrabet! Det var stort set stativer, kabler og smådimser. Alle reelle instrumenter var åbenbart blevet hentet af et par flyttebiler i morges...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:Har lige fået nyhedsbrev fra 4Sound
Velkommen til REST-UDSALG

Kom og ryd butikkerne for gear og inventar i Århus, Odense, Aalborg og Esbjerg
fra i dag kl.10:00
:|
Kvaksalver skrev:Jeg har lige været i Århus-afdelingen. Udvalget var, æhh, skrabet! Det var stort set stativer, kabler og smådimser. Alle reelle instrumenter var åbenbart blevet hentet af et par flyttebiler i morges...

Så de slutter af med at lokke folk til ,... på et grundlag der ikke er til stede :roll:

Men OK ,... så døde de da med støvlerne på ,... og en sidste øv-oplevelse :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Underligt træk.. de kan jo alligevel ikke sælge det som andet end demo-modeller - uanset hvad.

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Så lige at 4Sound tager 22.649 DKK for en Summit fra Novation.
Samme produkt sælger Thomann og G4M ca. 7.000 DKK billigere!!
Senest rettet af fugmann tors 15. aug 2019 15:02, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

fugmann skrev:Så lige at 4Sound tager 22.649 DKK for en Summit fra Novation.
Samme produkt sælger Thomann og 4Sound ca. 7.000 DKK billigere!!
Så 4Sound er 7.000,- billigere end 4Sound? :)
Ikke noget at sige til de har det svært :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Nicolai skrev:
fugmann skrev:Så lige at 4Sound tager 22.649 DKK for en Summit fra Novation.
Samme produkt sælger Thomann og 4Sound ca. 7.000 DKK billigere!!
Så 4Sound er 7.000,- billigere end 4Sound? :)
Ikke noget at sige til de har det svært :)
Tak. Skrev sgu forkert.....


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Sådan et det jo ikke altid. Der er også eksempler på det modsatte

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Smittefar skrev:Sådan et det jo ikke altid. Der er også eksempler på det modsatte

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Det er sandt, men jeg kan ikke mindes eksempler på lige så stor procentuel prisforskel.
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kampagne-vare annonceret på web med rødt for 2-3 uger siden ,.. (det kan være ligegyldigt hvilken vare det handler om)

Flere modstridende oplysninger ,.. kontakter så 4sound

Der kommer efter noget tid, (og et forgæves forsøg på at blive betjent i butikken), endelig svar:

"en fejl på vores web-side" og "jeg kontakter den ansvarlige som får det rettet"

Efter ferien kan jeg nu konstatere:

1. Det er stadig ikke rettet

2. Varen er samtidg tilgængelig til kampagnepris en masse andre steder, blot stadig ikke hos 4 sound

Endu en gang spildte jeg min tid, alt er stadig ved det gamle
/Dub

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

De har bare ikke styr på det. Mange af de unge gutter er sgu fede, men ledelsen er håbløst gammeldags. Når folk får et skript de skal tale efter og skal lave “mersalg” og hvad de nu finder på af gammeldags push metoder, ja så dør det bare..

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Efter en vandskade i mit øvelokale har jeg nu fået forsikringspenge, jeg kan få dem udbetalt kontant, eller købe ind hos 4Sound til 8% rabat.. Nu har jeg ikke lige sammenlignet priserne med tysken, men det skal godt nok være noget billigere hvis jeg skal købe fra den danske brændende platform frem for at få 3 års tysk garanti.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Gosh !!!

Ikke engang en Elicenser er standard i den ene butik der er tilbage

Og så forestiller de sig en leveringstid på 6-8 uger ,... samt 60 kr i porto lagt på prisen

De kan for min skyld gerne lukke den sidste butik også

Ikke bare latterligt, men nærmest provokerende, eller absurd,.

Det bliver tyskland igen
Vedhæftede filer
elicenser.JPG
elicenser.JPG (56.14 KiB) Vist 495 gange
/Dub

Nyt svar