4Sound i knæ

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
cardude
Medlem
Indlæg: 3
Sted: Hillerød

Re: 4Sound i knæ

Indlæg af cardude »

kunne det ikke være sjovt hvis firmaet var solvent efter bortsalg af hele varelageret og de ikke længere var konkurs.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

cardude skrev:kunne det ikke være sjovt hvis firmaet var solvent efter bortsalg af hele varelageret og de ikke længere var konkurs.
Hej, og velkommen til :)

Dette var præcis hvad der skete med Bøje Nielsen i sin tid, med den forskel at det dengang handlede om at få ham sat ud af spillet grundet personlig rivaliseringer, man fik ham så erklæret insolvent, hvilket han benægtede, og hvilket også blev klart i sidste ende, men så var løbet kørt, og masser af værdier var solgt for en slik til grippe der stod klar i kulissen, betyrrene af konkursboet stak 25 millioner i lommen, apropos, aktion, og 4sound,.

Men til forskel så er 4sound et reelt fallitbo :)

Wiki:

https://da.wikipedia.org/wiki/Bøje_Nielsen
I januar 1983 blev Bøje Nielsen erklæret konkurs, selv om han nok mente, at kunne betale enhver sit. Konkursbestyrerne gik straks i gang med at sælge Bøjes værdier for at få penge til kreditorerne. De fik selv salærer på 25 millioner kroner. Af flere grunde blev det meste solgt med tab på diverse auktioner. Et maleri af P.S. Krøyer blev solgt for 44.000, og et af Michael Ancher blev solgt for 60.000 kr. Det blev solgt tre måneder senere på auktion i London for 1,6 millioner.
Det viste sig, at Bøje ikke var insolvent, og den samme retsassessor, Mette Christensen, som i 1982 havde indledt sagen imod Bøje, afsagde dom om, at sagen igen var ophævet. Sø- og Handelsretten har muligvis misrøgtet hans konkursbo, og han fik mange år efter konkursen en check på resten af formuen: 89 millioner kroner. Ved konkursbegæringen var Bøje sandsynligvis ikke solvent, og desuden betalte Axel Juhl-Jørgensen 36,5 mio. kr. for overtagelsen af aktiviteterne til Dansk Totalentreprise.
Hans advokat indbragte en erstatningssag mod staten for Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol 21. maj 2007. Samme dag døde Bøje Nielsen efter mange års sygdom.
Advokat Christian Harlang, der bestyrede boet efter Bøje Nielsen, oplyste 22. maj 2007, at entreprenøren i sit testamente havde oprettet en fond, Bøje Nielsens Fond for Retsbeskyttelse af Danske Erhvervsfolk
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tænkte netop osse på Bøje Nielsen.

Det er osse et norsk investeringsselskab der er gået konkurs. Gad vide, om 4Sound som sådan ikke var gået konkurs, eller om det er 4sound der trak de andre aktiver med i faldet.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

I min hometown, Nørre Felding var der en købmand som nu er konkurs, ene og alene af den grund, at han havde 4 butikker under samme firma, hvor en af butikkerne - eller to - for han virkede vist ret uinteresseret, trak de andre med i faldet. De andre butikker kunne have fortsat, hvis han havde delt det op. På de egne hvor man kalder en spade en spade, synes de han er en torsk. Min mor har eks. lige mistet kørekortet og kan fra nu af ikke handle ind selv.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Graceville skrev:I min hometown, Nørre Felding var der en købmand som nu er konkurs, ene og alene af den grund, at han havde 4 butikker under samme firma, hvor en af butikkerne - eller to - for han virkede vist ret uinteresseret, trak de andre med i faldet. De andre butikker kunne have fortsat, hvis han havde delt det op. På de egne hvor man kalder en spade en spade, synes de han er en torsk. Min mor har eks. lige mistet kørekortet og kan fra nu af ikke handle ind selv.
Nu, hvor vi kalder en spade for en spade, så vær lige venlig at forklare, hvorfor han er en torsk, når det er din mor, der har mistet kørekortet... ;)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det kan jo være pga alder og helbred. Men ja vi undrer os også over ham købmanden, vi savner den Let køb i Nørre Felding (vi bor i nabobyen) og ved også at han lukkede nogle andre ned som vi tidligere har været meget glade for. Jeg vil ikke kalde ham noget negativt, jeg tror han satsede på at det nok skulle gå bedre, men at det ikke kunne bære til sidst og han så væltede med hele læsset, jeg tror virkelig at han gjorde hvad han kunne. Men det er sørgeligt for de små samfund han havde butikker i, men også lidt deres egen skyld.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

mikkels skrev:
Graceville skrev:I min hometown, Nørre Felding var der en købmand som nu er konkurs, ene og alene af den grund, at han havde 4 butikker under samme firma, hvor en af butikkerne - eller to - for han virkede vist ret uinteresseret, trak de andre med i faldet. De andre butikker kunne have fortsat, hvis han havde delt det op. På de egne hvor man kalder en spade en spade, synes de han er en torsk. Min mor har eks. lige mistet kørekortet og kan fra nu af ikke handle ind selv.
Nu, hvor vi kalder en spade for en spade, så vær lige venlig at forklare, hvorfor han er en torsk, når det er din mor, der har mistet kørekortet... ;)
Bilulykke forårsaget af blackout pga. svulst i hjernen, så behøver jeg vist ikke forklare mere. Held i uheld, at det blev opdaget.

Min pointe er, at ældre ikke kan handle i byen længere.

Men der er heldigvis stadig musikbutikker i København.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Graceville skrev:
mikkels skrev:
Graceville skrev:I min hometown, Nørre Felding var der en købmand som nu er konkurs, ene og alene af den grund, at han havde 4 butikker under samme firma, hvor en af butikkerne - eller to - for han virkede vist ret uinteresseret, trak de andre med i faldet. De andre butikker kunne have fortsat, hvis han havde delt det op. På de egne hvor man kalder en spade en spade, synes de han er en torsk. Min mor har eks. lige mistet kørekortet og kan fra nu af ikke handle ind selv.
Nu, hvor vi kalder en spade for en spade, så vær lige venlig at forklare, hvorfor han er en torsk, når det er din mor, der har mistet kørekortet... ;)
Bilulykke forårsaget af blackout pga. svulst i hjernen, så behøver jeg vist ikke forklare mere. Held i uheld, at det blev opdaget.

Min pointe er, at ældre ikke kan handle i byen længere.

Men der er heldigvis stadig musikbutikker i København.
Ok, det var så en ret dårlig joke, jeg fik forsøgt mig med der. Sorry. Jeg håber, hun er ok

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Modtaget. Har vi ikke alle været i en situation hvor vi tænkte bagefter, ok, det var lige lovligt kækt.

Det går fremad.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
cardude
Medlem
Indlæg: 3
Sted: Hillerød

Indlæg af cardude »

Så røg anden portion.
Priserne var generelt lidt lavere men ikke lave nok synes jeg så intet købt. der er for langt til stedet hvor de havde eftersyn til at tage over og kontrollere for fejl og lignende når nu de bliver købt som beset.
Det meste gik til Ca 60-75% af 4 sound pris label og nogen af de dyre guitarer (+20k) gik omkring 50-60% prislabel.
Jeg så denne gang kun meget få ting der gik over laveste net pris.
Sidste gang var det mindste 10 ting jeg registered som gik over alm net pris.

Medlemsavatar
KimSteff
Medlem
Indlæg: 322

Indlæg af KimSteff »

Jeg havde lagt bud ind på et par spader og combi forstærkerer. Jeg jeg synes også besparelsen blev for lille..
Jeg fik dog lidt kabler og andet småting med stor besparelse..

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

KimSteff skrev:Jeg havde lagt bud ind på et par spader
Wow! Kunne man også købe ejerne?? :dollargrin:
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nicolai skrev:
KimSteff skrev:Jeg havde lagt bud ind på et par spader
Wow! Kunne man også købe ejerne?? :dollargrin:
Ba-dum-tsssshh! :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Konge kommentar :-D

Nyt svar