DMF Forsikring

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

DMF Forsikring

Indlæg af Holger »

Hjemmesiden er mildest talt noget rod og fra 2003...

Nogen som ved op til hvor store beløb man kan forsikre i udstyr og hvad prisen er?

Jeg overvejer om det kan betale sig for mig, at melde mig ind i DMF og forsikre mig der kontra at forsætte min alm. erhvervsforsikring, som bare stiger og stiger for hvert år selvom jeg aldrig har haft en skade.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Kan heller ikke finde informationen, men så vidt jeg husker fra sidst jeg spurgte, så er der ikke noget loft per se.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Send dem en mail. Eller endnu bedre, ring.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tilsyneladende op til 800.000 kr ,.. og derudover iflg aftale med DMF

(overvejer selv medlemskab af DMF)

https://www.dmf.dk/fileadmin/user_uploa ... _okt06.pdf
Vedhæftede filer
dmf.JPG
dmf.JPG (244.23 KiB) Vist 514 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev:Nogen som ved op til hvor store beløb man kan forsikre i udstyr og hvad prisen er?
Jeg har en pjece, fra da jeg i 2013 tegnede instrumentforsikring ved DMF. Der står, at man skal kontakte forbundets forsikringsmedarbejder, såfremt man ønsker at forsikre for mere end 800.000 kr.
En forsikringssum på 800.000 kr. koster ifølge pjecen 1.220 kr. pr. md.
(Pjecen er fra 2011).

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mange tak! Det ligner en all-risk forsikring, hvilket jeg ikke har brug for.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Men vilkårene findes ikke bedre. Du kan godt få en billigere præmie. (F.eks Max Levig a ka Tryg) men så skal alle husstandens forsikringer være i Tryg, der er selvrisiko og den dækker ikke i halvdelen af tilfældene. DMFs instrument forsikring er efter min ringe mening helt fantastisk.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nicolai skrev:Men vilkårene findes ikke bedre. Du kan godt få en billigere præmie. (F.eks Max Levig a ka Tryg) men så skal alle husstandens forsikringer være i Tryg, der er selvrisiko og den dækker ikke i halvdelen af tilfældene. DMFs instrument forsikring er efter min ringe mening helt fantastisk.
+1

Der kunne være andre fordele også, kurser, seminar, og rådgivning i visse tilfælde

Iøvrigt:

Mange er typerne her fra LM har jo vores indkomst andet steds end i musikken, men man kan sagtens melde sig ind i DMF, istedet for ens vante fagforening, hvis de giver en nogle bedre fordele, hvilket tit kan være tilfældet.

A-kasse ligeså. Det burde der ikke være noget problem
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:... man kan sagtens melde sig ind i DMF, istedet for ens vante fagforening, hvis de giver en nogle bedre fordele, hvilket tit kan være tilfældet.

...
Man kan også være medlem af DMF og samtidig være medlem af anden fagforening, hvis man ønsker det.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Er der nogen, der har erfaringer med (eller rygter om), hvor godt DMFs instrumentforsikring i praksis dækker, den dag uheldet er ude?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nicolai skrev:Men vilkårene findes ikke bedre. Du kan godt få en billigere præmie. (F.eks Max Levig a ka Tryg) men så skal alle husstandens forsikringer være i Tryg, der er selvrisiko og den dækker ikke i halvdelen af tilfældene. DMFs instrument forsikring er efter min ringe mening helt fantastisk.
Vilkårene er ligegyldige når prisen for mit vedkommende ville være over 11.000 kr. om året og mit gear aldrig forlader studiet. Så en dårlig deal i dette tilfælde.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Holger skrev: Vilkårene er ligegyldige når prisen for mit vedkommende ville være over 11.000 kr. om året og mit gear aldrig forlader studiet. Så en dårlig deal i dette tilfælde.
Måske, men selv til dårligere vilkår, så vil jeg gerne se hvor du finder en bedre deal.... Som sagt er Max Levigs præmier en smule lavere sidst jeg tjekkede, men bare det at man er tvunget til alle sine private forsikringer skal rykkes over i Tryg og en pæn anseelig selvrisiko er ihvertfald nok for mig, til at vælge den fra....

kh
/N
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

I tilfælde af skade, så vil de fleste forsikringsselskaber begynde at ævle løs om afskrivninger og værdi forringelse på grej som sådan nogle som os kalder "vintage", de sammenligner det med forbruger elektronik og computer-udstyr. "Nå, du har fået stjålet en kompressor, som du købte i 1982 til 20.000,- jamen så er den nok kun 8.000,- værd idag, og så skider vi da på der står Fairchild på den....."

Jeg har forsikret min Jupiter-8 for 60.000,- Hvis - gud forbyde det - én eller anden rumæner eller Esbjerggenser skulle slippe gennem alarmen og løbe med den, så får jeg 60.000,- ind på kontoen. Ikke mere pis.... Det er yderst sjældent at DMF forsikring stiller sig på bagbenene og sandsynligvis kun hvis der er mistanke om svindel... Det kan jeg godt li' i en ellers korrupt branche.

kh
/N
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:
DUBTEMPLE skrev:... man kan sagtens melde sig ind i DMF, istedet for ens vante fagforening, hvis de giver en nogle bedre fordele, hvilket tit kan være tilfældet.

...
Man kan også være medlem af DMF og samtidig være medlem af anden fagforening, hvis man ønsker det.
Det sidste jeg nogensinde kunne finde på, min støtte til den såkaldte "fagbevægelse" gennem et langt liv, er nok en af de få ting jeg fortryder, set i bakspejlet, men det emne hører til i en anden tråd, og fører ligesom religion sikkert ingen steder hen :-)
/Dub

Nyt svar