Endu en konstrueret fake-stjerne

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Skal han så også levere Awards tilbage som Milli Vanilli?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Er det ikke ligemeget? Det er pop.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg er ligeglad med Awards ,.. og har intet nævnt i den retning :roll:

Og, jo, det er i princippet lige-meget, sætter pris på f.eks. Boney M, uanset,..

Det interessante er,... selvfølgelig,... hvorfor al den komedie,... hvorfor det efterfølgende drama, hvorfor ikke bare lanchere det straight fra dag nummer et ?
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er vel bare endnu et symptom på, hvor helt latterlig forskruet den danske del af popbranchen er. Om de hedder Fætr, Lågsås eller Gulddreng kan jo være lige meget, det hele er jo fake alligevel
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

@Dubtemple Det har ikke noget at gøre med hvad du har skrevet eller tænker :-)
Jeg tænker bare om sådanne situationer vedr Awards har ændret sig siden 1990?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Og bare lige for at slå fast, jeg er egentligt ligeglad med hvem der gør hvad, det er bare underholdning! :-)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Det er ikke underholdende overhovedet, det er bare kedeligt, arrogant og kynisk.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og herre fedt at der skal bruges public service penge på at fortælle det. :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

problemet er kvaliteten.
Boney M er totalt oppe i toppen af ALT! og så er det sku lige meget at Bobby kun mimede. :)
men der gik nogle år fra 1976, og da det blev 1989, duede det SLET ikke at Milli Vanilli var falsk :)

nu er vi her i 2018, og de fleste popstjerner har ikke ret meget at byde på.
hvad vil du tilbyde mig, der har oplevet året 1983, hvor samtlige top 100 numre, stadigvæk er kendt af alle. 1983 slår alt.
det var dengang alle kunne spille og havde en sagnstemme, og havde skabt sig selv.

jeg ser det største problem i dem som ikke selv skriver deres sange, for har man så noget at sige ?

jeg siger altid til dem som vil have en kommentar på kedelig musik: "jeg kan ikke høre dig i musikken, har du noget at udtrykke eller sige ?"

Den unge fyr her tilhører den art af popstjerner, som bliver udnyttet som penegemaskine og pizzagate skandalen, hvor man har afsløret at de voksne i hollywood, driver stordrift på de unge, og bruger dem som sexuelt legetøj - driften at man er udødelig hvis man kan lave noget ud af sit barn (penge), skrider voldsomt, og der findes selskaber som udelukkende har til formål at "opdyrke" - Den næste Justin Bieber. (stakkels dreng)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

heldigvis har vi ikke pizzagate forhold i danmark, men verden er grim!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det der er fake i historien er vel i og for sig kun at man har foregivet at det er ham der synger, hvilket så åbenbart er løgn. Jeg bider mærke i at han afskriver det arbejde han har lagt i det som nærmest ingenting. Men at være karismatisk frontfigur der kan trække igennem på en scene foran titusindvis af publikummer, eller i en musikvideo, det er altså ikke noget man bare gør. Det kræver mod og talent. Ikke nødvendigvis talent for at synge, men i hvert fald for at performe. Ja, han har løjet da han påstod at han sang, og det er ikke fedt. Men at sige at han intet har lavet, det passer jo simpelthen ikke.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Christoffer I. N. skrev:Og herre fedt at der skal bruges public service penge på at fortælle det. :)
Det værste er da, at statsradiofonien i høj grad er med til at fremelske denne kultur.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

lakris skrev:@Dubtemple Det har ikke noget at gøre med hvad du har skrevet eller tænker :-)
Jeg tænker bare om sådanne situationer vedr Awards har ændret sig siden 1990?
Husker tilbage til ca 1980, men har aldrig fulgt med i hvem branchen "kælle-dækker", måske fordi jeg ikke rigtig har dyrket idoler, eller "fulgt med"

Så pas,..

Ved faktisk ikke engang hvor åben eller lukket Frank Farian var omkring sine ting dengang de blev lanceret

(jeg tænker mig hans produktioner var gode nok til at slå igennem uanset hvad)

Under aller omstændigheder, at bygge på løgn, er forkert, (på flere plan),... og skader antageligt dem selv også på sigt,... ?

Forstår simpelthen ikke at nogen stadig gider gøre sig uheldig bemærket på den måde, hverken producer, eller front-figur,..

Det er lavt, og burde være unødvendigt,...

Milli Vanilli tingene der rigtig gav ballade var vist iøvrigt 10 år efter Boney M ,.. hvor "metoderne" vist ikke tiltrak sig den store opmærksomhed

Btw. 75 sidste år, og 40 år siden, modsat nu afdøde danser, ser det ud til han enes med pigerne stadig, har ikke hørt noget "mee to" :dollargrin:

(læste et eller andet sted at hans egen stemme også var manipulleret ind sammen med deres sang, på en eller anden underlig måde)

https://www.metafilter.com/88346/The-Se ... ank-Farian

Billede
/Dub

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Kender ikke projektet, men de får da sikkert lidt ekstra plays oven på den historie, så well played af dem.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

david mondrup skrev:Ja, han har løjet da han påstod at han sang, og det er ikke fedt. Men at sige at han intet har lavet, det passer jo simpelthen ikke.
Det forsvar forstår jeg ikke, men jeg kommer også fra en verden, hvor man kan spille et instrument og i det hele taget har en "gammeldags" attitude til at kunne noget. Jeg forstår heller ikke, at man kan åbne en sportsbegivenhed af international klassemed en DJ, der står og rykker i nogle knapper. Men i tilfældet med en person, der står og mimer til musik - så bør han blive hjemme på børneværelset og bruge hårbørsten som mikrofon.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Så du mener ikke at det er en kompetence i sig selv at kunne begejstre et publikum?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

gs-dk skrev: Men i tilfældet med en person, der står og mimer til musik - så bør han blive hjemme på børneværelset og bruge hårbørsten som mikrofon.
:thumbup:
gs-dk skrev: Det forsvar forstår jeg ikke, men jeg kommer også fra en verden, hvor man kan spille et instrument og i det hele taget har en "gammeldags" attitude til at kunne noget. n.
:thumbup:

Og så i det hele taget være streight og ærlig omkring hvad man laver !!!
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

david mondrup skrev:Så du mener ikke at det er en kompetence i sig selv at kunne begejstre et publikum?
Ikke på den falske måde, det er foregået på her. Det er fup og svindel - og siger noget om, hvor syg musikbranchen er i visse tilfælde.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

gs-dk skrev:Jeg forstår heller ikke, at man kan åbne en sportsbegivenhed af international klassemed en DJ, der står og rykker i nogle knapper.
Jeg forstår ikke guitarister som bare hiver i nogle strenge, trommeslagere som bare slår på noget skind, eller folk som spiller på saxofon, som jo faktisk bare står også bare og puster i ting...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

KristianNielsen skrev:Kender ikke projektet, men de får da sikkert lidt ekstra plays oven på den historie, så well played af dem.
Alt, eller næsten alt, er åbenbart iorden, for flere plays,...

Der er jeg så stået af, som det gamle fjols jeg sikkert er

Minder mig om at sælge sin mor for en pakke smøger, eller bare have rygrad som en regnorm

Anna fra Arken var i det mindste sjov, fordi hun exponerede et rigid system,...
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er jo en evig debat - og jeg tror, at jeg stopper den her:). Jeg er bare for gammel til at forstå den type optræden. På samme måde som jeg heller ikke forstår producer-begrebet, som det forståes i dag.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

DUBTEMPLE skrev:
KristianNielsen skrev:Kender ikke projektet, men de får da sikkert lidt ekstra plays oven på den historie, så well played af dem.
Alt, eller næsten alt, er åbenbart iorden, for flere plays,...

Der er jeg så stået af, som det gamle fjols jeg sikkert er

Minder mig om at sælge sin mor for en pakke smøger, eller bare have rygrad som en regnorm

Anna fra Arken var i det mindste sjov, fordi hun exponerede et rigid system,...
Count me in!

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg kunne godt forestille mig at rigtigt mange af hans fans er helt lige glade. Bare se Vocaloid og hele Hatsune Miku tingen hvor alle og enhver godt ved, at superstjernen her blot er en tegning af en pige med blåt hår som aldrig har eksisteret i virkeligheden.

Jeg sætter da pris på et godt sceneshow, men hvis nogen stiller sig op og synger live, forventer jeg at de rent faktisk synger live. Ikke play-back. Og det skal den ondenlynemig være den samme person. Derfor kommer jeg nok aldrig til at forstå pop.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nogle brådne kar skal vel ikke have lov at tage en hel genre som gidsel, således at alle til sidst resonerer: "pop = plat ,... hvad havde du forventet",..... eller ?

For mig er pop stadig noget jeg kan, og vil, forvente er hæderligt og ærligt
/Dub

Nyt svar