Dansk Melodi Grand Prix 2018

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Re: Dansk Melodi Grand Prix 2018

Indlæg af raoul »

JesperS skrev:Holy s....det er skidt. Der er jo flere af dem der ikke kan synge og hvad er der sket med stakkels Wigfields ansigt.

Live kommentar fra konen: hvorfor har hun fået en kimono på hende den tykke. Det er synd :)
Hvad med at holde det til musikken - og ikke udseende ?

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Jeg holder med Karui :)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg holder stadigvæk på Karui, men det track er jo et helt andet niveau og slet ikke MGP materiale :-)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Lol nr 10 i finalen IMO det absolut dårligste jeg har hørt i år *host*avicii wannabe* med en meget dårlig version og forfærdeligt sidechain indstilling :-)

Medlemsavatar
recordingn00b
Forum Donator
Indlæg: 548
Sted: Tilst

Indlæg af recordingn00b »

C-kæden er på isen
Billede
Når elefanterne slås, går det udover græsset

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

kandersen skrev:# 3 er min personlige favorit. Den vinder ikke, jeg rammer altid nærmest 100% forkert. (Man burde kunne få en præmie for at ramme 100% forkert).
Gotcha! :-D

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det står skidt til for folks smag :-)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

lakris skrev:Det står skidt til for folks smag :-)
Ja, det er alle andre den er gal med
Deaktiveret


Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

garcia skrev:
lakris skrev:Det står skidt til for folks smag :-)
Ja, det er alle andre den er gal med
:-) ja, der skal jo rigtige subjektive-musik-dommere til

Personligt forstår jeg aldrig hvem der vælger vinder sangen :-)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det var chokerende elendigt! Beklager hvis jeg træder nogle maskinister over tæerne. Men især Sannie/Whigfields Boys&Girls sang er ikke bare den dårligste grandprix sang jeg kan huske, men IMHO er den muligvis den mest forfærdelige sang nogensinde skrevet... og ja, jeg har både Snows “Informer” og David Hasselhofs album med i beregningen....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Nicolai. Du skal tale pænt om Snow.
Nobody noes.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg forstår ikke vindersangen? Er det fordi han lignede en viking, at folk valgte at stemme tr00 Nordic?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

niklasni1 skrev:Nicolai. Du skal tale pænt om Snow.
Ikke på vilkår. Hvis jeg skulle tale pænt om alt og alle, så ville diskussioner og debat ikke eksistere. Jeg skrev udtrykkeligt IMHO, men jeg har stor respekt for begrebet "smag og behag" og dermed også at du godt ka' li' snemanden. Og jeg kan da som et lille sidekick nævne, at jeg rent faktisk selv købte albummet i sin tid....

Respektfulde hilsener
Nicolai

PS: Jeg har aldrig købt David Hasselhoffs plade.....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Jeg hørte de tre finalesange, og hvis det var de bedste, er jeg glad for, at jeg slap for resten.

Jeg forstår ikke, at man ikke forsøger at få noget mere fornyelse, indhold og musik ind. Hvad med at brede det lidt ud genremæssigt? Hvad med at faktisk at tænke nogle live-elementer ind? Hvad med noget personlighed og performere med noget på hjerte frem for at alt er koreograferet og produceret til døde?

Og hvad skete der for lyden? Vokaler og back track smeltede sammen som olie og vand.

Jeg er måske bare ikke i målgruppen, men jeg elsker musik, og jeg ville ønske at DR tog musikken seriøst på TV-fladen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

beetlebum skrev:Jeg hørte de tre finalesange, og hvis det var de bedste, er jeg glad for, at jeg slap for resten. Jeg er måske bare ikke i målgruppen
Nej, men hvem er efterhånden "målgruppen" ?

For mig er det noget der hører til i en anden tid, at se det fortsætte gør det bare endu mere tå-krummende end det allerede var, år for år,..
DUBTEMPLE skrev:Hvorfor ikke bare lukke og slukke ? :-)
Jeg er 52 nu ,.. og så det vel første og sidste gang i sin hele udstrækning da jeg var omkring 8-10 år ,..

Derefter har jeg kun hørt de forskellige indslag sporadisk i anden forbindelse, på bilradio, osv,...

Jeg har kun haft EN posetiv oplevelse med det arrangement, eller "melodierne" derfra , og det var da jeg så hvor oprigtig glade og rørte Brdr Olsen blev da de vandt, og jeg læsteom dem i avisen efterfølgende, det varmede på en eller anden måde, at se hvor glade de gamle gubber blev :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

:thumbup:
SIDwave skrev:Billede
/Dub

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

JesperS skrev:Holy s....det er skidt. Der er jo flere af dem der ikke kan synge og hvad er der sket med stakkels Wigfields ansigt.

Live kommentar fra konen: hvorfor har hun fået en kimono på hende den tykke. Det er synd :)
Jeg er enig, det var også hendes ansigt jeg lagde mærke til meget hurtig, hvor jeg tænkte... plastik, botox, fillers og hvad har vi. Nærmest en rekonstruktion af hele ansigtet. Jeg er ret sikker på, at det trækker ned for nogen, så mærkeligt ud.

Men okay, på musiksiden er jeg til gengæld blevet ret glad for "Sannie's - Boys On Girls. Jeg er ret vild med fløjte instrumentet, og så hele den glade, opløftende stemning der er igennem nummeret. Helt klart det nummer jeg syntes bedst om.

Ellers blandt den udtrukket top 3, der var det nok den rigtige som vandt.

SLL
Senest rettet af SLL søn 11. feb 2018 12:58, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Medenas sang er på dansk

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har masteret alle DMGP numrene for DR/Sony, som man kan høre på Spotify.

Jeg plejer altid at ramme helt ved siden af, når jeg skal gætte på vinderen. Men jeg synes det var et sjovt nummer der vandt og mon ikke børnenes påvirkning af mor & fars sms-stemmer også gjorde en forskel?

Tættest på min egen musikalske smag ligger Signals nok, men rent professionelt er der ingen forskel på om jeg laver den ene eller anden genre, heller ikke i DMGP.

Har også to numre med i det engelske grand prix samt et i det rumænske.

Uanset hvad man måtte mene om musikken/artisterne, så er det altid skidesjovt at være med til at lave. De gammelmandssure kommentarer kommer hvert år og er en del af traditionen... :lol:

Jeg har ikke fjernsynskanaler og ser ikke TV på nettet, så jeg følger altid blot med "live" på Facebook og Lydmaskinens kommentarer hvert år.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Så skal du ha tilføjet Twitter, der sker meget mere :-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Haha, der er forskel på at være sur, og så bare undre sig, og prøve at forstå :-)

Tænkte på i dag, om det er noget helt anderledes, og størrer, i udlandet ? f.eks. har tyskerne jo en helt anden vinkel på musik i det hele taget,...

Hvorimod vi i DK måske mere har fortsat på "auto-pilot", fordi det ud over at være en tradition, er en international ting, og midt i alt dette glemt at overveje om det overhovedet bør fortsætte hos os. Ved ikke om nogen lande rent faktisk har stoppet traditionen ?

Men hånden på hjertet, har en stor bekendtskabs-kreds, af vidt forskellige typer, og det er mit indtryk at ingen af dem ser melodi grandprix længere

For 30 år siden var det "almindeligt" at se det, for 15 år siden var der enkelte der stadig så det, men ikke længere

Så set herfra virker det som noget på kraftig retur

Selvfølgeligt drøftes det på et forum som dette, og selvfølgelig kan man netop her, af alle steder, også finde dem der vil støtte det, f.eks. dem der selv er involveret :-)
Senest rettet af DUBTEMPLE søn 11. feb 2018 21:13, rettet i alt 5 gange.
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den tidligste tråd jeg kunne finde her på sitet er fra 2007 (af gode grunde I know). Intet har ændret sig siden dengang:

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=16&t=3362

:-P

Medlemsavatar
Kellermann
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Virum

Indlæg af Kellermann »

Jeg synes for en gangs skyld, der var flere gode melodier med. Nr. 2 Starlight, vinderen Higher Ground og Angels For My Battlefield var alle gode, og jeg har frivilligt lyttet til dem i dag. Så synes jeg, at Avicii klonen var ok. Men ok, resten er ikke noget at skrive hjem om.

Jeg prøvede lige at gennemlytte sangene fra et tidligere år (2004 i dette tilfælde) for at have lidt at sammenligne med, og for at sikre mig at jeg ikke skulle have ændret smag uden at vide det. Men 2004 er rent skrald hele vejen igennem, synes jeg. Så jeg står ved mit udsagn, selv om det ikke helt er i proffernes smag herinde.

Danmark vinder Eurovisionen i år, er mit bud.
If you're gonna have a hit, you gotta make it fit, so they cut it down to 3:05.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kellermann skrev:Danmark vinder Eurovisionen i år, er mit bud.
Det sprænger WoCo's budget.

... endnu engang. :dollargrin:

Nyt svar