EP

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
StrunckEn
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Frederikshavn

EP

Indlæg af StrunckEn »

Hvad koster det at få trykt en vinyl EP med 2-4 numre? Jeg indspiller og synger selv det hele, har alle rettigheder og ved hvordan den skal se ud, så det er kun selve trykkeprocessen jeg er interesseret i.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Find en god trykker på Trustpilot og kontakt dem. Der er desværre et par lykkeridere med ret alternative forståelser for reklamation i den branche, så det er at se sig godt for.

Jeg ville spørge Nordsø Records ad omkring hvor små oplag de kan lave til hvor meget. De har et godt renome.

Jeg forestiller mig det er dyrere pr EP jo mindre oplag du vælger.

En god forretningsmodel er også at sælge up front/fundraising. Så brænder du ikke inde med 500+ ep'er.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

I og med at en EP oftest er 12" vinyl, så ville jeg forvente at prisen er den samme som for en LP. Sidst jeg undersøgte det lå prisen på omkring 70-100 kr/stk, afhængig af producent og oplagsstørrelse.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
b_otho
Medlem
Indlæg: 225
Sted: KBH Ø

Indlæg af b_otho »

Det koster 35 -50 kr pr enhed alt afhængig af hvad du skal bruge mht cover og antal. Skriv evt til mig, jeg har cirka 15 års erfaring med produktion og distribution af vinyler. Arbejder blandt andet også sammen med Nordsø samt udenlandske trykkerier.

Default avatar
StrunckEn
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Frederikshavn

Indlæg af StrunckEn »

Tak for svar. Det lader ikke til det er muligt at få presset et lille antal EPer i Danmark. Har fået kontakt til vinylizer.com fra Canada, der kan presse 5x7" og sende til Danmark for omkr. 1450,-. Må jo nok den vej, selvom jeg helst ville have gjort det i Danmark.

Nyt svar