hvilke musik program

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
dj pay
Medlem
Indlæg: 4

hvilke musik program

Indlæg af dj pay »

Hej jeg er helt ny i faget men kunne godt tænke mig at lave og udgiv en sang.
vis i har nogle tips til en noob som mig ville det være helt fint. jeg har undersøgt og snakkede med lidt folk og er blevet andbefalet fl studio?

og hvad bruger i af mikrofoner osv til af indspille sang med ?

Mvh den nye i faget

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hej Pay

Velkommen til.

Det vil hjælpe lidt, hvis du fortæller hvilken genre musik, du vil lave. Samt hvad dit budget ca. er.

:-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
dj pay
Medlem
Indlæg: 4

Indlæg af dj pay »

jamen budget, er ikke lige noget fastlagt. og det er house musik/pop

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

dj pay skrev:jamen budget, er ikke lige noget fastlagt. og det er house musik/pop
Du får nok bedre svar, hvis du kan fortælle, om du har 500, 5.000 eller 500.000 kroner til at komme igang.
skriver noder

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvis du har en eller flere sange, det bobler inden i dig, var det måske en idé at alliere sig med en, der har teknikken (både grej og øvelse) i orden. Ellers kan du hurtigt bruge et par år, før du får de resultater, du ønsker dig

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
dj pay
Medlem
Indlæg: 4

Indlæg af dj pay »

5000 kr. Jamen har det meste, og er begyndt at leje med fl studio, og har ikke travlt ville heller selv lave noget

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så det DAW og mikrofon du mangler?

Du har lydkort, studio monitors osv?

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Nu spørger trådstarter kun ind til hvilket program vi kan anbefalde, så jeg bestræber mig på svar specifikt på det:)

Der findes mange programmer derude, og jeg har ikke prøvet dem alle, MEN de mest kendte kan alle nogenlunde det samme, bare på forskellige måder. Det er groft sagt umuligt at sige at nogle programmer er bedre end andre, men der er selvfølgelig nogle programmer som er mere udbredte end andre, og derfor har bedre support og mere virker mere inituitativt osv.

Personligt elsker jeg Logic Pro, som er Apples DAW, men du kan også bruge Pro Tools, Nuendo, Studio One, FL, og Ableton Live. Vælg en, og lær at mestre den, så kan du i princippet lave det musik du har i hovedet:)

Pøj Pøj med det og VELKOMMEN PÅ LYDMASKINEN :-D

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Logic Pro har mange indbyggede instrumenter og effekter.
Det er dog kun til Mac.
Studio one har også mange indbyggede effekter og instrumenter. Det er både til pc og Mac.

Der findes mange andre men hvis dj skal lave musik er de to mine helt klare bud for nybegyndere.

Jeg bruger selv Pro tools og har brugt cubase og reaper, men jeg vil ikke råde dig at bruger nogle af dem da der simpelthen ikke er lige så mange instrumenter inkluderede.
Ellers minder de meget om hinanden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
dj pay
Medlem
Indlæg: 4

Indlæg af dj pay »

Er gået i gang med fl studio nogle andre der bruger det ?

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

dj pay skrev:Er gået i gang med fl studio nogle andre der bruger det ?
Der er ikke så mange her på Lydmaskinen der bruger det, men FL Studio er en af de mest benyttede DAW's (hvis ikke den mest benyttede), ISÆR blandt unge.

Mit råd til dig er, at du fortsætter med at bruge FL Studio, og ser en masse youtube tutorials eller lign. til at starte med.
Hvis du så finder ud af at det lige er noget for dig, så kan du begynde at tænke på monitors, lydkort osv.

Default avatar
tanglad
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Roskilde

Indlæg af tanglad »

FL Studio er perfekt for dig at starte på og oplagt til den genre du vil arbejde i. Der findes tonsvis af gode video tutorials som jeg selv har haft stor glæde af. Og masser af FLPs (FL Project filer) du kan download rundt omkring for at få inspiration og lære.

FL Studio er tilmed super hurtigt og intuitivt at navigere rundt i, så der er ikke ret langt fra idé til udførelse.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

FL Studio er glimrende at starte med, og man kan endda komme ganske langt med det. Så bare fortsæt med det, synes jeg. Jeg har selv lavet et par sange i det, for at se om det var noget værd, og jeg synes faktisk det er bedre end det renommé det har fra sin fjerne fortid som "FruityLoops".
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Som flere andre har skrevet, så kan de fleste musikprogrammer grundlæggende det samme - blot på lidt forskellige måder. Hvis du har arbejdet lidt med FL Studio og føler dig nogenlunde tilpas i det, så skal du bare fortsætte med det. Der er intet til hinder for at lave god musik i FL.
Hvis ikke du synes om FL studio, så vil jeg personligt anbefale Ableton Live, hvis du primært arbejder med elektronisk musik. Der er et hav af glimrende tutorials på Youtube, og jeg synes det er rimelig intuitivt at arbejde i - bl.a. er det super nemt at arbejde med sampling.
Stille og uroligt

Medlemsavatar
RicoRadio
Medlem
Indlæg: 567
Sted: Holbæk

Indlæg af RicoRadio »

Uanset hvilket af de overnævnte programmer du vælger, er du dækket ind. Du kan lave top dollar proff million musik med dem alle, men det kommer fuldstændigt an på hvordan du bruger det ;-) Det er rent personligt hvad man føler sig hjemme i.
FL er glimrende, jeg har brugt det i mange år, spørg endelig hvis der er noget du vil vide.
[size=85]Hvis ikke JEG kan, kan alle andre[/size]

Nyt svar