hvilken sang syntes i der skulle have vundet i Eurovision Song Contest

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

hvilken sang syntes i der skulle have vundet i Eurovision Song Contest

Indlæg af derermusikanten000 »

Jeg syntes den danske skulle have vundet - bla fordi den fungerede meget godt som acapella, eller bare med en guitar- og melodien var meget iørefaldende.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Synes at den, der fik de fleste stemmer skulle vinde. Det gjorde den så også. :)

Der var mange gode med i år.

Jeg synes måske, de skal ændre afstemningsformatet i semi-finalerne. Lad nu alle få lov at stemme i begge semi-finaler (uden naturligvis at kunne stemme på eget land).

Og så drop "fag-jury" - og lad det være helt op til "folket".

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hørte kun Sveriges og den lige før. Kunne meget godt lide svenskens mini-Timberlake.
skriver noder

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Jeg ved godt, det er lidt off-topic, men jeg bliver simpelthen så ked af at se det show være fuldstændigt strippet for sjæl. En musikkonkurrence uden musikere; bare en kæmpestor scene med én person på og et kæmpe forprogrammeret lysshow, ledsaget af et forudindspillet backingtrack, der lyder mere eller mindre ens i lydidealet. Og så dokumenteret af forudprogrammerede kameraindstillinger og klip.

Det kan næsten ikke komme længere væk fra det, jeg forbinder med musik.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes, den israelske sang var forfærdelig.

Sveriges sang kunne jeg rigtig godt lide. Fedt groove og god melodi. Norge var også god, og jeg var helt oppe at ringe over Hollands countrysang. Den danske sang var altså lidt kedelig, og heldigvis er det ikke nok at have en viking og en snestorm på scenen

Jeg kunne også godt ønske mig at musikalitet kom mere i højsædet, men der skal jo altså også være plads til musik, hvor alt er programmeret.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Sverige, Cypern og Slovenien.

Dk bryder jeg mig ikke om.
Fjern gimmicks og der er ikke meget tilbage IMHO :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg syntes Danmark eller Finland, da jeg havde masteret begge :-D

Kunne desværre (heldigvis?) ikke se ESC, da jeg har sagt nej tak til DR og andet TV.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Er sangene egentlig loudness matched?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Smittefar skrev: Jeg kunne også godt ønske mig at musikalitet kom mere i højsædet, men der skal jo altså også være plads til musik, hvor alt er programmeret.
Det kan man da sagtens spille live. Hvad tror du, Medina laver hele sommeren?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Men er det ikke også sang til backing track?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Smittefar skrev:Er sangene egentlig loudness matched?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Det mener jeg, ja. Men det sker hos afvikleren.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tænker der er noget økonomi, flow og frygt, der begrunder, at MGP bliver afviklet som singback.

Ikke at det skal undskylde det.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er lige fræk og uploader spec sheet.
Vedhæftede filer
STEM_instructions_ESC2018 [GE den man tankar ner från en av två länkar i Hannes mail].pdf
(186.51 KiB) Downloadet 48 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Men er det ikke også sang til backing track?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Medina (og band) spiller live. De er ret seje.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Smittefar skrev:Men er det ikke også sang til backing track?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Nej, det er livemusik til backingtrack. Jeg synes, der er en stor forskel på, om noget af musikken er live, eller intet af den er.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er da også rigtigt Anders Bo spiller jo med hende.

Det ville være toplækkert, hvis det fik et større live element.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

SustainerPlayer skrev:Tænker der er noget økonomi, flow og frygt, der begrunder, at MGP bliver afviklet som singback.

Ikke at det skal undskylde det.
Jeg tror udelukkende, det er kontrol. Og jeg synes, det er ekstremt uambitiøst.

Økonomi-argumentet køber jeg ikke (pun intended). Det vælter ikke et milliardbudget at hyre 10 musikere.

Flowet er intet problem. Der bliver lavet masser af liveshows i både tv og teater med livemusikere.

Jeg tror helt ærligt, at der er nogle folk højt oppe i systemet, der har taget en dårlig beslutning, og så laver man den ikke lige om igen.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Sverige var så vanvittigt overlegne - mest sceneshowet. Lignede jo en færdigproduceret musikvideo. :shock: Vindersangen fra rædsom.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Jeg er lige fræk og uploader spec sheet.

Meget interessant at der skal leveres stems. Dog også sjovt at de vil ha sporene inkl. våde effekter. Hvad hvis man har lavet et nummer med en ordentlig spand rumklang. Så skal teknikeren til at dynamik-processere eller andet på det (for) våde spor, istedet for bare at skrue en fader ned på et separat spor. Men så kan man selvfølgelig også ende med et 80 spors livemix...

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »


Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Jeg syntes den her skulle have vundet.
Hvis man var ung i firserne er det ingen skam at knibe en lille tåre....*snif*


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:
Holger skrev:Jeg er lige fræk og uploader spec sheet.

Meget interessant at der skal leveres stems. Dog også sjovt at de vil ha sporene inkl. våde effekter. Hvad hvis man har lavet et nummer med en ordentlig spand rumklang. Så skal teknikeren til at dynamik-processere eller andet på det (for) våde spor, istedet for bare at skrue en fader ned på et separat spor. Men så kan man selvfølgelig også ende med et 80 spors livemix...
Der bliver ikke pillet så meget... det er mest levels

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er ved at være på tide at Abba eller Alphabeat kommer tilbage og vælter konkurrencen, det kunne godt bruge en nulstilling, det er blevet alt for musical-klamt til mig, jeg ser virkelig ikke hvordan det stadig kan eksistere.

Hvis man kun tør invitere gæster hvis man kan matche eller overgå det måltid de inviterede på sidst ender det enten helt unødigt overdrevet eller bliver slet ikke. Lige nu er showet nået et punkt der er svært at overgå, og landene bliver malket for penge hver gang de skal gæste det, fokus er ikke meget på musikken eller sangen længere. Det er blevet så stort at det ikke kan bærer sig selv, for så godt er indholdet bare ikke!

#jeg_så_det_ikke_selv_da_det_keder_mig_helt_ekstremt_og_de_gange_jeg_har_givet_det_chancen_bliver_jeg_altid_skuffet
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg kan ikke løbe fra at have haft nogle fantastiske oplevelser i Nashville, og et meget svagt punkt for Country rock... og vokset op med en stedfar, der samtidig dyrkede Steve Ray Vaughan som en Gud, så må jeg erkende at Holland var det eneste land, der fik mig helt op af stolen af begejstring...

Jeg synes Cypern var pæn at se på, jeg kan godt fornemme et godt grove, men jeg er desværre ikke til den type pop. Jeg synes også det var det dårligste svenske bidrag jeg kan huske....

Men det er en umulig diskussion....

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
tanglad
Medlem
Indlæg: 38
Sted: Roskilde

Indlæg af tanglad »

Jeg syntes det var fantastisk at Sverige fik en MEGA lussing af "folket". Sverige bliver alt for ofte hypet af bookmakere og fag-jury. Og jeg syntes at Ingrosso drengen var en tarvelig parodi på Bieber og Timberlake i hans unge dage.

Jeg var heller ikke glad for vindersangen, som jeg syntes udstiller hele showet som én stor happening. Måske jeg savner de gode gamle dage med 12 lande hvor det var til at sluge og forholde sig til. Det er blevet alt for stort og tager alt for lang tid at se og forholde sig til.

Sure opstød fra en gnavpot.

Hvis jeg i øvrigt skulle stemme på en vinder ville det blive Cypern. Ikke at den var fantastisk, men den kom tættest på min smag for græker-agtig pop. Var vild med Antique dengang de huserede og ærgerligt nok vandt de ikke i parken i 2001

Nyt svar