4sound backstage lukket

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Re: 4sound backstage lukket

Indlæg af the songcabinet »

Øv, 4sound backstage var ellers et fedt forum. Gad vide hvor brugerne så går hen.. Lydmaskinen eller er der andre danske fora der henvender sig direkte til musikere?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Der er en masse på Facebook, men ellers er der ikke meget.

Jeg kan se et par brugere er kommet herover.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Mahler
Medlem
Indlæg: 9
Sted: Odense

Indlæg af Mahler »

4sound har ikke afleveret regnskab endnu for 2017. Fristen herfor var den 1. juni 2018 ??? Samtidig er der nærmest ophørs udsalg i butikkerne. Er bekymret for dem.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg håber sgu de klarer den. Jeg kan ikke se nogen alternativer ellers... andet end at bestille ting fra nettet i blinde.

Jeg har købt adskillige ting hos 4sound selvom jeg ku' få dem lidt billigere på nettet, netop for at støtte konceptet i at have en fysisk musikforretning hvor man kunne komme og prøve ting og stille spørgsmål og snakke med andre musiknørder.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
Mahler
Medlem
Indlæg: 9
Sted: Odense

Indlæg af Mahler »

Håber bestemt også at de overlever.

Har været utrolig glad for at besøge butikkerne, og betaler gerne lidt mere end net-pris.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror nu nok, de skal overleve. Der er lige investeret ret stort i en ombygning af Københavnerafdelingen. Det er blevet pisselækkert, og man kan se, der er brugt masser af penge på det.

Jeg synes, det er hyggeligt at komme i 4sound Kbh, og jeg er kommet der i rigtig mange år (>30). Men efter jeg er flyttet til forstæderne er det så besværligt at komme derind, at det ikke er noget, jeg overvejer, hvis jeg lige står og skal bruge et par småting. Hvis jeg skal derind er det en udflugt, der kræver god tid. Derfor bliver det meste grej bestilt på nettet. Og der må jeg bare erkende, at Thomann fungerer langt bedre (disclaimer, det er længe siden, jeg har prøvet 4sounds webshop. Jeg er blevet skuffet for mange gange). Jeg har ingen problemer med at bestille 'i blinde'. Jeg har for længst vænnet mig til at udnytte returretten, hvis det alligevel ikke helt spillede. Det har jeg ingen kvaler over.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

the songcabinet skrev:Øv, 4sound backstage var ellers et fedt forum. Gad vide hvor brugerne så går hen.. Lydmaskinen eller er der andre danske fora der henvender sig direkte til musikere?
Mindes nu ellers forummet i dets “storhedstid” hvor der tit var en ret så ubehagelig “testosteron-territorie=afpisnings-tone”
Især på guitardelen var der mange hidsige krige om f. eks. “vintagegrej”, “guitar-relicing”, og div måder at lave amps på!
(“Min Strat/amp/pedal er ældre, mere slidt, original, pænere, større, mindre og “what have you”)

Ret så skingert nogle gange, og jeg tror det lykkedes mange nærmest at blive dødsfjender derinde!

Så nej, jeg savner ikke 4Sounds forum ret meget! :wink:

Retfærdigvis bør det vel nok siges at det nok mest var teenagere der huserede, hvor det her på denne Gentlemans Club (Lydmaskinen! 8-) ) for det meste, er lidt mere modne mennesker der sætter tonen!

Der er rigeligt med andre steder, hvor folk, der er så modige når de sidder alene foran skærmen, nyder at svine hinanden til på en måde de nok ikke havde gjort hvis der var øjenkontakt! :roll:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ikke overraskende på et guitarforum

På Unoficcial Taylor Guitar Forum er de ældre mænd med en slet skjult belærende tone.

Jeg synes DK mangler en musiker søger musiker alle kender. Har overvejet noget hvor man skal demonstrere hvad man kan og hvad man vil via noget video (DS). så det osse er nemmere at finde ad hoc musikere. Men jeg gider ikke lave det. Lige nu.

LM kunne måske, men faren er, at det bliver lidt for crowded og bredt, som det jo blev da 4sounds logic forum lukkede med videre, og i særdeleshed da jeg kom til, lolz.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

4sounds Logic forum?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Var der ikke det? Husker jeg forkert?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det var FrontSession der havde Logicforum.dk og så købte jeg det.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Holger skrev:Det var FrontSession der havde Logicforum.dk og så købte jeg det.

Tilbage i 2011 :-D

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... &view=next

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja :-) Fik suget lidt juice, men har ikke opdateret redirect, så det er dødt nu.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

madsmac skrev:
the songcabinet skrev:Øv, 4sound backstage var ellers et fedt forum. Gad vide hvor brugerne så går hen.. Lydmaskinen eller er der andre danske fora der henvender sig direkte til musikere?
Mindes nu ellers forummet i dets “storhedstid” hvor der tit var en ret så ubehagelig “testosteron-territorie=afpisnings-tone”
Især på guitardelen var der mange hidsige krige om f. eks. “vintagegrej”, “guitar-relicing”, og div måder at lave amps på!
(“Min Strat/amp/pedal er ældre, mere slidt, original, pænere, større, mindre og “what have you”)

Ret så skingert nogle gange, og jeg tror det lykkedes mange nærmest at blive dødsfjender derinde!
Joh, der er mange armchair experts, men det har jeg det egentlig ok med. Det holder én skarp, og jeg synes omvendt at hvis forummer bliver for pæne, så er der kun plads til at skrive ting som alle allerede ved.

Så hellere at nogen er frie til at markere sig lidt, end begrænsende politisk korrektheds terrorisme, det giver bedre dynamik, imho.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the songcabinet skrev:
Joh, der er mange armchair experts, men det har jeg det egentlig ok med. Det holder én skarp, og jeg synes omvendt at hvis forummer bliver for pæne, så er der kun plads til at skrive ting som alle allerede ved.

Så hellere at nogen er frie til at markere sig lidt, end begrænsende politisk korrektheds terrorisme, det giver bedre dynamik, imho.
+1

En del fora er blevet modereret til døde, for sure,..

Forum-døden som følge af facebook er ellers slem nok allerede, FB grupper og deres search-engine er røv og nøgler, ufattelige mængder er god viden går tabt
/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Holger skrev:Det var FrontSession der havde Logicforum.dk og så købte jeg det.
Ja, tænkte bare “havde 4sound et Logic forum”?

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

the songcabinet skrev:
madsmac skrev:
the songcabinet skrev:Øv, 4sound backstage var ellers et fedt forum. Gad vide hvor brugerne så går hen.. Lydmaskinen eller er der andre danske fora der henvender sig direkte til musikere?
Mindes nu ellers forummet i dets “storhedstid” hvor der tit var en ret så ubehagelig “testosteron-territorie=afpisnings-tone”
Især på guitardelen var der mange hidsige krige om f. eks. “vintagegrej”, “guitar-relicing”, og div måder at lave amps på!
(“Min Strat/amp/pedal er ældre, mere slidt, original, pænere, større, mindre og “what have you”)

Ret så skingert nogle gange, og jeg tror det lykkedes mange nærmest at blive dødsfjender derinde!
Joh, der er mange armchair experts, men det har jeg det egentlig ok med. Det holder én skarp, og jeg synes omvendt at hvis forummer bliver for pæne, så er der kun plads til at skrive ting som alle allerede ved.

Så hellere at nogen er frie til at markere sig lidt, end begrænsende politisk korrektheds terrorisme, det giver bedre dynamik, imho.
Fint nok at både du og Dubtemple åbenbart savner den "frie omgangsform" på 4sound! Jeg gør bare ikke!

Men jeg er nok osse bare en sur gammel mand der ikke rigtig gider skændes mere! :wink:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

lakris skrev:
Holger skrev:Det var FrontSession der havde Logicforum.dk og så købte jeg det.
Ja, tænkte bare “havde 4sound et Logic forum”?
Det tror jeg ikke, men det er mange år siden jeg var derinde.

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Ville være meget trist hvis de lukkede. Prøver også at støtte ved at købe der. Lige nu kan Thomann dog ikke hamle op med 4sound priserne - fik lige en Prologue 8 til 7000.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

madsmac skrev:
Fint nok at både du og Dubtemple åbenbart savner den "frie omgangsform" på 4sound! Jeg gør bare ikke!

Men jeg er nok osse bare en sur gammel mand der ikke rigtig gider skændes mere! :wink:
Det skal der også være plads til :-)

Min kommentar var iøvrigt generel, savner ikke noget, da jeg aldrig har brugt det :-)

Et kort besøg for mange år siden fik mig til at ryste på hovedet, (af helt andre grunde), derudover ville det være ufedt på nogen måde at blive associeret med med 4sound, eller Aage som det hed, ved at optræde og deltage på deres forum :-)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er en af dem, der brugte rigtig meget tid derinde
4sound10000.jpg
4sound10000.jpg (6.81 KiB) Vist 1253 gange
Jeg har lært uhyggeligt meget derinde - og jeg har også forsøgt at give viden videre til andre. Jeg har også nogen gange revet mig selv i håret, fordi 'nogen tog fejl på internettet'. Jeg har haft det rigtig sjovt, og jeg har fået opbygget mig et netværk af guitarister i hele Danmark, som jeg ellers aldrig ville have kendt - Og her taler vi et netværk af mennesker, jeg har mødtes med i virkeligheden.

Jeg kan sige helt uden at blinke, at mit liv ville have været anderledes uden 4sounds forum. Jeg savner, at der er et forum, hvor man kan diskutere, hvor folk har læst mere end 70% af indlæggene i en tråd og hvor forummet har en hukommelse. Intet af dette findes på Facebookgruppen Danske guitarister. Noget af det findes på Lydmaskinen, men her er et helt andet fokus.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

https://musikerkontakt.dk

Der er faktisk ok mange gode opslag og synes hjemmesiden virker opdateret, så mon ikke der er strømmet nogen til fra 4sound for nyligt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Graceville skrev:https://musikerkontakt.dk

Der er faktisk ok mange gode opslag og synes hjemmesiden virker opdateret, så mon ikke der er strømmet nogen til fra 4sound for nyligt.
Tak for link, simpelt no-nonsens, godt flow,..

OG SÅ ER DET IKKE FACEBOOK :-)

Der er et øve-kollektiv her i kbh jeg overvejer at checke ud
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det ser lidt ud som om musikerkontakten på 4sound har en smule puls endnu, til trods for, at de meddelte at de ville lukke den ned.

https://www.4sound.dk/opslagstavlen/musikerkontakt

Det er dog stort set de samme personer der annoncerer på FB og Musikerkontakt.dk
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
Mahler
Medlem
Indlæg: 9
Sted: Odense

Indlæg af Mahler »

Regnskab 2018 for 4Sound er netop offentliggjort med et minus på hele -15.049.384

Koncernledelsen i moderselskabet Music Retail Holding AS har krævet, at der skal lukkes flere butikker i Danmark. :(
Det kan ikke være rigtigt, at der i de 5 største byer i Danmark ikke kan drives en moderne musikforretning.

Uddrag fra ledelsesberetningen.

Udvikling i aktiviteter og økonomiske forhold Resultatopgørelsen for tiden 01.01.18 - 31.12.18 udviser et resultat på DKK -15.049.384 mod DKK -5.744.953 for tiden 01.01.17 - 31.12.17. Balancen viser en egenkapital på DKK 179.763.
Ledelsen finder årets resultat stærkt utilfredsstillende.
Resultatforventningen for 2018 var et positivt resultat før skat på t.DKK 3.000 - 5.000. Målsætningen blev ikke opfyldt primært som følge af en fortsat eskalerende priskonkurrence på et iøvrigt aftagende marked. Endvidere er der i året foretaget ekstraordinær nedskrivning af varelageret.

Væsentlig usikkerhed om fortsat drift
Som følger af et stort underskud i 2018 er selskabets kapitalberedskab svækket betydeligt. Sammenholdt med en vanskelig konkurrencesituation på et aftagende marked, medfører dette væsentlig usikkerhed om fortsat drift.
Ledelsen har med støtte fra koncernledelsen i moderselskabet Music Retail Holding AS allerede iværksat flere omkostningsbesparende tiltag og der vil i den resterende del af 2019 blive iværksat yderligere væsentlige tiltag, herunder genforhandling af lejekontrakter på lejemål, reduktion i medarbejderstaben, både butiksansatte og ansatte på hovedkontoret.
Koncernledelsen i moderselskabet Music Retail Holding AS har krævet, at der skal lukkes flere butikker i Danmark. Butikslukninger ses nødvendigt, og i overensstemmelse med den transformation, der ses på markedet for musikudstyr - fra butikshandel til webhandel. En webhandel, hvor selskabet iøvrigt står med en stærkt platform.
Ledelsen har ligeledes iværksat tiltag med henblik på at øge bruttoavancen, bla. ved ændring i produktmix, ligesom der arbejdes med at få flere salgsrelaterede omkostninger (f.eks. showrooms) dækket af relevante leverandører, hvis produkter selskabet sælger.
Det er ledelsens opfattelse, at ovenstående indskrænkning af aktivitet, medarbejdere mv. vil resultere i positiv resultat og pengestrøm fra driften, forventligt fra 2020.
Endvidere har selskabet modtaget en støtteerklæring gældende frem til 31.12.19 fra moderselskabet Music Retail Holding AS og dermed tilsagn om tilførsel af midler, hvis nødvendigt. Det er en betingelse, at effektuering af butikslukning skal være opfyldt på

tidpunktet for eventuelt tilførsel af midler, da Music Retail Holding AS alene vil støtte Music Retail Denmark A/S efter denne væsentlige aktivitetsindskrækning.
Det er derfor ledelsens vurdering, at betingelserne for fortsat drift er tilstede, men at der påhviler en usikkerhed i relation til markedssituationen og udviklingen heri, herunder fortsætter prispresset fra konkurrenter, sker selskabets transformation fra butik til web tilstrækkeligt hurtigt mv. Endvideres ses usikkerhed i relation til om der ved de kommende forhandlinger opnås tilstrækkelige omkostningsbesparelser mv. både hvad angår beløbs- og tidsmæssig effekt.

Nyt svar